Grote Tafeleend escape???

Gestart door Martijn Bot, januari 12, 2008, 18:41:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

snwja3

Citaat van: jvdlaan op maart 28, 2010, 22:03:38 PM
Wietze, ik heb lekkage in mijn badkamer. Heb je nog een goed advies? ;D
Een tafelbadeendje?
Wietze Janse

pwolf

Citaat van: gtroost op maart 29, 2010, 09:23:14 AM
Citaat van: Piedos op maart 21, 2010, 11:32:35 AM
En wat is de reden? ik neem aan dat de beslissing toegelicht is.
Buitenlandse druk...

Laat dit nou nét één van die gevallen zijn waarbij de binnenlandse druk veel hoger was. Als er nou iets is waarvoor de Cie niet snel zwicht dan is het buitenlandse druk, buitenlandse hulp daarentegen is vaak welkom.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Leo Heemskerk

Maar Max de vogel had geen clip dat weet je zelf ook!
Groet,

Leo Heemskerk

Rob Halff

Whahahahaha geweldige aktie Leo! 1 April   :duim:

snwja3

Mag ik daar een T-shirtje van ....  ;D
Wietze Janse

Max Berlijn

Volgens mij hebben ze deze foto gemaakt toen ik de clip er net had afgehaald, alleen toen deed ie het op eens niet meer.......

;D  Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.


Klaas van Dijk

Citaat van: Leo Heemskerk op april 01, 2010, 22:44:35 PMMaar Max de vogel had geen clip dat weet je zelf ook!
doodgevonden exemplaren tellen volgens jullie regels niet mee.

Jaap Denee

Citaat van: Klaas van Dijk op april 02, 2010, 20:57:01 PM
Citaat van: Leo Heemskerk op april 01, 2010, 22:44:35 PMMaar Max de vogel had geen clip dat weet je zelf ook!
doodgevonden exemplaren tellen volgens jullie regels niet mee.

De vogel schrok zich pas dood toen hij de hoog opgetrokken, bruine onderbroek van Max zag...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Vincent Hart

REMINDER: Zou iedereen die dat nog niet gedaan heeft nog even zijn/haar waarneming(en) van grote tafeleend willen opzoeken en deze op ESC willen zetten? Kunnen wij ze goedkeuren. Alvast dank!

Citaat van: vincenthart op maart 22, 2010, 14:31:03 PM
Citaat van: BWoets op maart 22, 2010, 14:15:38 PM
Zou iedereen zijn waarneming willen wijzigen naar escape? Dat scheelt een hoop commentaarwerk!
Voor gebruikers:
1) Ga naar je grote tafeleendwaarneming(en)
[Hoofdscherm waarneming.nl > Mijn waarneming.nl > Levenslijst. Selecteer hier 'grote tafeleend' en je hebt je waarnemingen op een rijtje.]
2) Kies onder opties voor Wijzig waarneming.
3) Zet een vinkje bij Escape en sla je waarneming op.
4) Kies opnieuw voor Wijzig waarneming.
5) Plaats de pijl op de goede locatie (staat nu ergens in Frankrijk).
6) Sla opnieuw je waarneming op.
Doe dit voor elk van je waarnemingen van de grote tafel.

Voor admins: Makkelijkst om te wachten met goedkeuren tot de locatie is aangepast.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rob Gordijn

De wingclip duidt op een mogelijk niet wilde afkomst wat acceptatie door de CDNA in de weg staat. Ik vind echter een verplichte 'escape' stigmatiserend! Er is misschien onvoldoende bewijs voor wild, maar ook onvoldoende bewijs voor escape!


Ik pleit voor een categorie: "We weten het niet".


 

Vincent Hart

Het is een beetje een noodgreep, maar lees 'ESC' dan maar als 'Escape of niet aanvaard als wild'. Tenslotte is het CDNA-oordeel ook niet 'zeker ontsnapt' maar 'wilde herkomst niet (voldoende) aannemelijk gemaakt' o.i.d. Overigens is ook de combinatie 'Zeker, ESC=n, Niet Goedgekeurd' toegestaan, dus genoeg keuze  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan Harteman

#612
Wat een prachtige discussie toch over wingtags bij een Grote tafeleend die mogelijk (niet) uit volièremilieu komt.
Is er al eens door de autoriteiten contact opgenomen met de (georganiseerde!!) vogelhouders zelf?
Is er bij de autoriteiten al bekend hoeveel Grote tafeleenden überhaupt worden gehouden in Europa/ de wereld?
En is er al bekend wat de waarde (not) van wingtags is voor watervogelhouders? Het is geen commercieel pluimvee mensen... dus er wordt andere identificatie gebruikt (wingtags hebben geen enkele wettelijke status, waar ook ter wereld).
Zulke gegevens zijn makkelijk te verkrijgen via de juiste kanalen... *zucht*
Dat zou veel zinloze discussie kunnen besparen.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jvdlaan

Citaat van: Jan Harteman op mei 12, 2010, 23:19:40 PM
Wat een prachtige discussie toch over wingtags bij een Grote tafeleend die mogelijk (niet) uit volièremilieu komt.
Is er al eens door de autoriteiten contact opgenomen met de (georganiseerde!!) vogelhouders zelf?
Is er bij de autoriteiten al bekend hoeveel Grote tafeleenden überhaupt worden gehouden in Europa/ de wereld?
En is er al bekend wat de waarde (not) van wingtags is voor watervogelhouders? Het is geen commercieel pluimvee mensen... dus er wordt andere identificatie gebruikt (wingtags hebben geen enkele wettelijke status, waar ook ter wereld).
Zulke gegevens zijn makkelijk te verkrijgen via de juiste kanalen... *zucht*
Dat zou veel zinloze discussie kunnen besparen.

Jan, dit is toch eerder voorbijgekomen en jij hebt hier toch antwoord op gegeven, meen ik?
Dat watervogelhouders deze dingen niet gebruiken is bekend, maar ze worden ook niet door onderzoekers gebruikt. (Wie dan wel)?
Dat is allemaal bekend bij de CDNA, maar deze vogel hebben ze het nadeel van de twijfel gegeven.

Maar interessant inderdaad, hoeveel Grote Tafeleenden worden er gehouden?

Jan

Jan Harteman

Ik kom er zondag even op terug, want ik heb tot dan geen gegevens bij de hand.

Marnix

Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

Rob Halff

#617
Citaat van: Marnix op augustus 08, 2010, 18:38:40 PM
Interessant: http://waarneming.nl/waarneming/view/49388284
De bekende vogel?

Lijkt mij van niet, zo te zien is de vogel ge-lewiekt en bovendien zit er precies aan de andere kant van het Noord-Hollands kanaal een eendenkweker die o.a. Grote Tafeleend, Ringsnaveleend, Kleine Topper en Witoogeend in zijn waterwildcollectie heeft. Heb tot 4 jaar geleden altijd in Julianadorp gewoont vandaar dat ik dat weet.

Groet,

Rob

p.s. vind sowieso de vogel van Castricum er totaal anders uit zien....http://waarneming.nl/soort/photos/783

Marnix

aha...verklaard een hoop. Gebruikt die eendenkweker ook wingtags?  ;D

@ ps Deze eend is nog eclips volgens mij, of komt er net uit, dus dat kan wel wat verklaren aan ander uiterlijk, maar het zal wel een andere vogel zijn, afkomstig van die eendenkweeker..
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

Rob Halff

#619
Citaat van: Marnix op augustus 08, 2010, 19:07:22 PM
aha...verklaard een hoop. Gebruikt die eendenkweker ook wingtags?  ;D

@ ps Deze eend is nog eclips volgens mij, of komt er net uit, dus dat kan wel wat verklaren aan ander uiterlijk, maar het zal wel een andere vogel zijn, afkomstig van die eendenkweeker..

Nee helaas niet, hij ringt wel alles en kort/le-wiekt ze ook! Eclips kleed kwam ook al in mij op, maar als je op foto's kijkt van de vogel van Castricum, ook in deze periode gemaakt in voorgaande jaren (augustus) dan is hij veel lichter op zijn bovendelen dan deze vogel en lijkt hij ook meer door geruid naar winterkleed...

Ben overigens benieuwd of de vogel van Castricum binnenkort ook weer opduikt.

joostheeremans

Citaat van: Jan Harteman op mei 14, 2010, 00:02:21 AM
Ik kom er zondag even op terug, want ik heb tot dan geen gegevens bij de hand.

Jan, ben je nog iets te weten gekomen?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Vincent Hart

#621
Degenen die hun waarneming(en) van de grote tafeleend van het Hoefijzermeer nog niet op escape hadden gezet, hebben vandaag automatisch commentaar gekregen bij hun waarneming(en) met het verzoek dit alsnog te doen. Een aantal mensen hebben inmiddels hun waarneming(en) aangepast, waarvoor dank! Hopelijk doet goed voorbeeld volgen  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gerard Troost

Citaat van: Vincent Hart op september 15, 2010, 16:24:23 PM
Degenen die hun waarneming(en) van de grote tafeleend van het Hoefijzermeer nog niet op escape hadden gezet, hebben vandaag automatisch commentaar gekregen bij hun waarneming(en) met het verzoek dit alsnog te doen. Een aantal mensen hebben inmiddels hun waarneming(en) aangepast, waarvoor dank! Hopelijk doet goed voorbeeld volgen  :duim:

Ik heb altijd begrepen dat waarneming.nl altijd de status volgt van het CDNA. Dit geval is afgewezen, dus plop alles op ESC. Klaar. Scheelt 600+ mensen een paar minuten.. = heel veel tijd!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Vincent Hart

Maar zoals ik bij je waarneming schreef Gerard, zijn we redelijk terughoudend met het wijzigen van waarnemingen ... Overigens staat hierboven in ditzelfde topic een herhaalde oproep van ondergetekende aan alle waarnemers om hun waarneming zelf op ESC te zetten. Helaas leverde die niet veel actie op.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Hoi Leo,


Waarneming.nl volgt bij beoordeelsoorten het oordeel van de CDNA. Alternatieve optie is dat je bij je waarneming 'escape' weer uitvinkt, en wij 'm op Niet Goedgekeurd zetten. Op die manier blijft je waarneming wel bewaard in je 'digitale notitieboekje', maar gaat ie niet mee in exports naar NGO's e.d., noch telt 'ie mee voor je levenslijst op wrn.nl.

Mocht de vogel later alsnog aanvaard worden, dan doen we gezellig hetzelfde proces nog eens over  ;)

Overigens is deze actie duidelijk aangekondigd op het forum, en is de eerste (geautomatiseerde) reactie bij je waarneming alweer bijna twee weken geleden.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

veedee

Citaat van: Vincent Hart op september 27, 2010, 22:56:32 PM
Hoi Leo,


Waarneming.nl volgt bij beoordeelsoorten het oordeel van de CDNA. Alternatieve optie is dat je bij je waarneming 'escape' weer uitvinkt, en wij 'm op Niet Goedgekeurd zetten. Op die manier blijft je waarneming wel bewaard in je 'digitale notitieboekje', maar gaat ie niet mee in exports naar NGO's e.d., noch telt 'ie mee voor je levenslijst op wrn.nl.

Mocht de vogel later alsnog aanvaard worden, dan doen we gezellig hetzelfde proces nog eens over  ;)

Overigens is deze actie duidelijk aangekondigd op het forum, en is de eerste (geautomatiseerde) reactie bij je waarneming alweer bijna twee weken geleden.

Dat je daar überhaupt op ingaat en het nogmaals moet uitleggen. Complimenten voor jouw geduld, ik had het i.i.g. waarschijnlijk niet gedaan...

gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Vincent Hart

Als ik er nog een tegenkom (nu halverwege 2 gehad) zal ik die stilzwijgend aanpassen, Leo.

Over een paar dagen mogen we weer  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Als het goed is, staan nu alle waarnemingen van dit beest op 'Ingediend, Niet Aanvaard', escape, en Goedgekeurd. Op één na, waar gekozen is voor 'escape=nee' en 'Niet Goedgekeurd'.

NB: Bij het wijzigen van waarnemingen van deze vogel, komt de pijl soms terecht ergens in Noord-Frankrijk. Waar dit t.g.v. mijn acties gebeurde, heb ik de pijl gecorrigeerd. Wie zeker wil weten dat bij zijn/haar waarneming(en) van de grote tafel de pijl niet in een Frans weiland staat, moet de betreffende waarneming(en) even nalopen. Als de pijl verkeerd terecht is gekomen: Kies rechtsboven voor wijzigen waarneming, kies opnieuw het juiste gebied, en plaats de pijl.

(en nu maar bidden dat het beest niet gaat herrouleren en aanvaard wordt  ;D )
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Citeer(en nu maar bidden dat het beest niet gaat herrouleren en aanvaard wordt  ;D )

Maak je geen zorgen Vincent, in dat geval zijn de mensen wel bereid om zelf heel snel die status te veranderen!
Gek, he!  ;)
Wietze Janse

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers