Rood dooiermos toch? Begrijp niet waarom deze op niet te beoordelen staat

Gestart door Lucie Kooistra, januari 22, 2018, 20:49:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lucie Kooistra

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/147507148
Rood Dooiermos - Xanthoria elegans gezien op 2018-01-10 Groningen - Selwerderhof
Foto's:






Toelichting:
Zie: https://waarneming.nl/waarneming/view/147492202
bij voorbaat dank L Kooistra
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Pluijm

Lijkt me een kwestie van geduld hebben.
Je foto is erg nat genomen. Korstmossen zijn dan veel moeilijker te herkennen en worden gemakkelijker door een admin 'geparkeerd'. De bijgevoegde tekst bij je waarneming is dan nog niet gezien.
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm

Lucie Kooistra

Citaat van: Pluijm op januari 22, 2018, 21:29:13 PM
Lijkt me een kwestie van geduld hebben.
Je foto is erg nat genomen. Korstmossen zijn dan veel moeilijker te herkennen en worden gemakkelijker door een admin 'geparkeerd'. De bijgevoegde tekst bij je waarneming is dan nog niet gezien.

Bedankt voor je reactie Arno
Deze stond op niet te beoordelen maar begrijp dat je beter foto's kunt maken als het droog is.
Ik ga terug ;)

Heb bijgevoegde tekst ook aangepast nadien

Met vriendelijke groet,
Lucie.
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

henkjanvdkolk

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Pluijm

Het thallus op je foto lijkt wel overtuigend op die goedgekeurde waarneming van Lukas hoor, dus je hoeft niet terug. Dus het komt wel goed.

Inderdaad liefst korstmossen droog op de foto, en met overzichts- en detailfoto's.
En korstmossen zijn soms voor beginners én gevorderden moeilijk...
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm

Lucie Kooistra

It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Lucie Kooistra

Citaat van: Pluijm op januari 22, 2018, 21:44:17 PM
Het thallus op je foto lijkt wel overtuigend op die goedgekeurde waarneming van Lukas hoor, dus je hoeft niet terug. Dus het komt wel goed.

Inderdaad liefst korstmossen droog op de foto, en met overzichts- en detailfoto's.
En korstmossen zijn soms voor beginners én gevorderden moeilijk...
Ook bedankt!  :duim:
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain