Vraatsporen van een bever (FR)?

Gestart door Rayan Majoor, januari 01, 2018, 17:18:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/147179096
onzeker Europese Bever - Castor fiber gezien op 2017-07-23 France - Buis-les-Baronnies
Foto's:






bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Rayan Majoor

Citaat van: Rob Koelman op januari 01, 2018, 17:20:12 PM
Waar twijfel je aan?...  B)
tja, ik had geen idee of dit misschien ook door een mens gedaan kon zijn... maar het is dus van een bever. Bedankt! :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rob Koelman

#3
Citaat van: Rayan Majoor op januari 01, 2018, 18:13:53 PMi...ik had geen idee of dit misschien ook door een mens gedaan kon zijn...

Sporen van een door een 'survivalist' met een bijl gekapte boom lijken inderdaad wel een beetje op beversporen. Moeilijk uit te leggen wat het onderscheid is. Ik zou zeggen: kap zelf maar eens een boompje met een bijl!  ;)

(Wel op een plek waar dat geen kwaad kan natuurlijk)

(Er is ook nog een verhaal dat archeologen in de UK ooit een plek hadden gevonden waarvan ze meenden - naar aanleiding van vele gevonden houtspaanders - dat daar neolithische (nieuwe steentijd) bewoners flink met een vuurstenen bijl aan het hakken waren geweest, bijvoorbeeld om een boomstamkano te maken. Helaas hadden de archeologen in kwestie nog nooit bevervraatsporen gezien, wat uiteindelijk de verklaring bleek te zijn voor de aanwezigheid van de houtspaanders...)
Met vriendelijke groet, Rob

Rayan Majoor

Citaat van: Rob Koelman op januari 01, 2018, 19:13:43 PM
(Er is ook nog een verhaal dat archeologen in de UK ooit meenden een plek te hebben gevonden waarvan ze meenden - naar aanleiding van vele gevonden houtspaanders - dat daar neolithische (nieuwe steentijd) bewoners flink met een vuurstenen bijl aan het hakken waren geweest, bijvoorbeeld om een boomstamkano te maken. Helaas hadden de archeologen in kwestie nog nooit bevervraatsporen gezien, wat uiteindelijk de verklaring bleek te zijn voor de aanwezigheid van de houtspaanders...)
hahaha ;D

in ieder geval bedankt voor de reactie! Ik zal eens proberen wat verschillen te zien tussen bever- en houthakkerssporen.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl