Vogelgids Oregon

Gestart door bas.drost96, januari 17, 2018, 20:42:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

bas.drost96

Mijn zus gaat aankomende zomer een rondreis door Oregon maken. Ze is een natuurliefhebster en ze vindt het altijd leuk om vogels te kunnen herkennen. Voor haar reizen in Europa doen we altijd samen het research-werk voor welke vogelsoorten daar voorkomen, maar ik weet erg weinig van Noord-Amerikaanse vogels.
Welke determinatiegids raden jullie aan voor Oregon (het is natuurlijk niet erg als er meer regio's in staan) en wat is een goede site om waarnemingen op te zoeken (op observation na)?
Bij voorbaat dank!
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

frankneijts

Voor een gids zie bijv. hier: https://www.nhbs.com/browse/search?q=birds+of+oregon Ik zou ze daar overigens niet bestellen (zijn vaak duur) maar er 1 uitkiezen en dan via een andere (web)shop..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

bas.drost96

Bedankt! Is de Sibley Field Guide to Birds of Western North America ook een handig boek voor die regio?
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Robert V.T

Citaat van: bas.drost96 op januari 17, 2018, 21:40:08 PM
Is de Sibley Field Guide to Birds of Western North America ook een handig boek voor die regio?

Ja, lijkt mij wel. In British-Columbia (Canada) heb ik er in ieder geval naar tevredenheid gebruik van gemaakt. Eventueel zou je de The North American Bird Guide van Sibley kunnen kopen, dan hoef je geen nieuw boek te kopen als je naar Oostelijk Noord-Amerika gaat.
Groeten,

Robert van Tiel

snwja3

Citaat van: Robert V.T op januari 17, 2018, 22:14:57 PM
Citaat van: bas.drost96 op januari 17, 2018, 21:40:08 PM
Is de Sibley Field Guide to Birds of Western North America ook een handig boek voor die regio?

Ja, lijkt mij wel. In British-Columbia (Canada) heb ik er in ieder geval naar tevredenheid gebruik van gemaakt. Eventueel zou je de The North American Bird Guide van Sibley kunnen kopen, dan hoef je geen nieuw boek te kopen als je naar Oostelijk Noord-Amerika gaat.

En de Sibley heb je ook als App, mocht je dat handig vinden. Dan ook met geluiden.
Wietze Janse

frankneijts

Citaat van: snwja3 op januari 19, 2018, 14:36:45 PM
Citaat van: Robert V.T op januari 17, 2018, 22:14:57 PM
Citaat van: bas.drost96 op januari 17, 2018, 21:40:08 PM
Is de Sibley Field Guide to Birds of Western North America ook een handig boek voor die regio?

Ja, lijkt mij wel. In British-Columbia (Canada) heb ik er in ieder geval naar tevredenheid gebruik van gemaakt. Eventueel zou je de The North American Bird Guide van Sibley kunnen kopen, dan hoef je geen nieuw boek te kopen als je naar Oostelijk Noord-Amerika gaat.

En de Sibley heb je ook als App, mocht je dat handig vinden. Dan ook met geluiden.

Klopt (en is heel fraai!) maar kost 22 euro terwijl die van Audubon Birds (met héél veel foto's, geluiden, verspreidingskaartjes enz.) geheel gratis is: http://www.audubon.org/apps ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

thijsdekruif

Bedankt Frank! Komend voorjaar ga ik naar de VS en ik heb mijn bestelling van een geluiden-cd voor Noord-amerika maar gauw ongedaan gemaakt. De app ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd hoe die in het veld bevalt.

frankneijts

Citaat van: thijsdekruif op januari 23, 2018, 08:27:13 AM
Bedankt Frank! Komend voorjaar ga ik naar de VS en ik heb mijn bestelling van een geluiden-cd voor Noord-amerika maar gauw ongedaan gemaakt. De app ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd hoe die in het veld bevalt.

En als het om geluiden gaat is er natuurlijk de GRATIS app Aves Vox (voor zowel android als iphone) die toegang geeft tot het bestand van Xeno Canto en daarmee dus van heul veul geluiden van heul veul soorten. Werkt fantastisch en fijn te combineren met een redelijk waterdicht draadloos speakertje van de Lidl van 9,99 (blue tooth werkt tot op 10 meter). Lijkt me (ook) geweldig op vogeltrips, zeker in combinatie met een weerbestendige/waterdichte telefoon ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

thijsdekruif

Sorry voor het kapen van de thread. Ik zal er spoedig mee ophouden.
@Frank Nadeel van Xeno Canto is dat je niet zeker weet of een opname typisch is voor een soort. Veel opnames zijn juist atypisch, net als op waarneming zeldzaamheden relatief veel worden geüpload. Voor kennis- en onderzoeksdoeleinden goed om een breed beeld van het geluid van een soort te hebben. Maar als je zo'n app gebruikt, kan je er helemaal naast zitten. Voor trips naar gebieden waar geen CD's voor zijn ben ik daar nogal eens tegenaan gelopen. Plus het kost je een internetverbinding, of een hele  bak voorbereidingstijd. Als je zelf opneemt en de tijd hebt het geluid uit te pluizen is het natuurlijk wel een schitterende tool.

migratorius

Op xeno-canto kom je ook aardig wat fouten tegen. Ik heb ook geen idee of de app functioneert als je ergens in de internetvrije rimboe zit?

JanHein

frankneijts

Tja, Xeno canto bevat natuurlijk ook massa's juiste opnames en daar de bruikbare uitzoeken vóór en voor de trip is 'part of de fun' natuurlijk.. En er zijn natuurlijk legio plekken waar je wèl internet hebt, bovendien is alles wat je extra mee moet nemen een speakertje ter grootte van pak-m-beet een appel dus ik zou zeggen: tel uit je winst ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'