Roofvogel Dubrovnik Kroatie

Gestart door Johan op den Dries, januari 15, 2018, 19:36:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan op den Dries

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/147688062
onzeker Visarend - Pandion haliaetus gezien op 2017-08-17 Croatia - Dubrovačko-neretvanska
Foto's:


Toelichting:
Helaas geen betere foto's maar kan er weinig van maken. Of toch een buizerd?
bij voorbaat dank Johan op den Dries
Johan op den Dries
Sneek

Jacob Molenaar

6 vingers, dus een arend. Lijkt me een slangenarend.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Citaat van: Jacob Molenaar op januari 15, 2018, 20:41:21 PM
6 vingers, dus een arend. Lijkt me een slangenarend.

t Is inderdaad een Slangenarend maar de motivatie kan wel wat sterker Jacob .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Roy Schroor

Voordat Jacob die hier vlekkeloos gaat invullen doe ik maar mijn poging (naast natuurlijk de vingers): donkerdere kop in combinatie met (bijna) witte buik en borst ken ik niet van een buizerd-morph, geheel ontbrekende polsvlekken (of hebben buizerds dat ook soms niet?) ook niet. Visarend heeft een veel donkerdere ondervleugel en een ander silhouet (ahum, j...  :blink:). Jammer dan de fijne bandering op de ondervleugel hier niet te zien is want dan zou het niet moeilijk zijn...
En ik vrees dat deze motivatie nog te zwak is maar goed  ;)
Verder natuurlijk helemaal eens met Slangenarend.
Met vriendelijke groet,
Roy

Johan op den Dries

ik zie zelf die donkere kop niet alleen een donkere band. is dat wel typisch slangenarend?
visarend was het zowiezo ook niet maar had ff helemaal niet gedacht aan slangenarend
Johan op den Dries
Sneek

Guus Peterse

Het gekke is dat ik die zes vingers juist niet tel. Kom aan allebei de vleugels tot vijf. Maar er lijkt me dan ook aan allebei een flink ruigat dus voor mij ook een slangenarend.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankneijts

#6
Citaat van: Johan op den Dries op januari 15, 2018, 23:21:25 PM
ik zie zelf die donkere kop niet alleen een donkere band. is dat wel typisch slangenarend?
visarend was het zowiezo ook niet maar had ff helemaal niet gedacht aan slangenarend

Slangenarenden varieëren van vrijwel geheel (ongetekend) wit (van onderen) tot zwaar getekend met donkere kap, getekende buik en uitgesproken 'rijen' donkere vlekken op de ondervleugels. Zo'n donkere band is dus heel normaal Johan. Hieronder een compilatie van een 5-tal verschillende individuen in de Nederlandse Kempen:
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Johan op den Dries

Johan op den Dries
Sneek