Grote of Middelste zilverreiger?

Gestart door JohanvantBosch, januari 08, 2018, 21:27:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Ik ben benieuwd naar meningen over deze reiger. Maken jullie hier een grote of een middelste zilverreiger van? In het begin stond er een blauwe reiger bij de vogel. In vergelijking daarmee leek hij duidelijk kleiner dan ik van Grote zilver gewend ben. Maar ik heb weinig ervaring met middelste en die soort is zeer zeldzaam of misschien wel nieuw voor Iran. Ik durf er zelf geen definitieve naam op te plakken. Toch gewoon een grote?


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://iran.observation.org/waarneming/view/147154570
onzeker Middelste Zilverreiger - Ardea intermedia gezien op 2017-12-31 Iran - Hormozgan - Qeshm
Foto's:
























bij voorbaat dank Johan van 't Bosch

jeroen vinke

Ik waag me niet echt aan een uitspraak over welke soort het is, maar kunnen grote zilverreigers in winterkleed zwarte poten hebben? Normaal hebben die toch gele poten in winterkleed?

Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Mark Broeckaert

Ik ga voor een Grote zilverreiger, want de mondhoek komt voorbij de achterkant van het oog. Volgens mij komt de mondhoek bij een Middelste niet voorbij de achterrand van het oog.
Met vriendelijke groet, Mark

Guus Peterse

Citaat van: jeroen vinke op januari 08, 2018, 22:16:18 PM
Ik waag me niet echt aan een uitspraak over welke soort het is, maar kunnen grote zilverreigers in winterkleed zwarte poten hebben? Normaal hebben die toch gele poten in winterkleed?

Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke
Nee, grote zilverreigers in winterkleed hebben zwarte poten.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015


jeroen vinke

Citaat van: Guus Peterse op januari 09, 2018, 00:14:28 AM
Nee, grote zilverreigers in winterkleed hebben zwarte poten.

Oh wat dom, ik moet ophouden te reageren op momenten dat ik niet helder kan denken.

Groet
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

janvdbrugge

Hoi Jeroen,
We leren allemaal (de meesten van ons, tenminste) van determinatiefouten als die hersteld worden, en het houdt iedereen scherp!
Als het zo gemakkelijk zou gaan met identificeren, helder of niet, heb je ook geen forum en hulp van kenners meer nodig . . .
Groeten, succes,
Jan van der Brugge


jeroen vinke

Citaat van: janvdbrugge op januari 09, 2018, 13:59:20 PM
Hoi Jeroen,
We leren allemaal (de meesten van ons, tenminste) van determinatiefouten als die hersteld worden, en het houdt iedereen scherp!
Als het zo gemakkelijk zou gaan met identificeren, helder of niet, heb je ook geen forum en hulp van kenners meer nodig . . .
Groeten, succes,
Jan van der Brugge

Bedankt voor de bemoedigende woorden Jan. Het domme er aan is dat ik het opgezocht heb.

Met vriendelijke groet

Jeroen
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke