Tekengrootte Waarneming.nl

Gestart door Ceesdv, januari 04, 2018, 21:19:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ceesdv

Hi,
Sinds enige tijd krijg ik bij het openen van waarneming.nl een tekengrootte die onprettig groot is en daardoor maar een deel van het gewenste scherm zichtbaar.
Dit gebeurt alleen bij w.nl. Hoe kan ik dit veranderen?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ceesdv

Hisko,
Dank voor je reactie, maar die suggestie werkt niet. Het gekke is dat het uitsluitend de waarneming.nl site betreft! Ook op de foto's wordt zo sterk ingezoomd dat de pixels duidelijk zichtbaar zijn.

thijsdegraaf

#3
Misschien een domme gedachte/opmerking. Heb je of iemand anders niet gewoon CTRL + scrollwieltje op de muis gebruikt om te vergroten? Als ik dat doe om een foto beter te bekijken op Waarneming en hem vergeet terug te draaien, blijft hij op Waarneming vergroot, terwijl de andere sites gewoon zijn. 

Michiel en Milka

Citaat van: thijsdegraaf op januari 06, 2018, 21:44:05 PM
Misschien een domme gedachte/opmerking. Heb je of iemand anders niet gewoon CTRL + scrollwieltje op de muis gebruikt om te vergroten? Als ik dat doe om een foto beter te bekijken op Waarneming en hem vergeet terug te draaien, blijft hij op Waarneming vergroot, terwijl de andere sites gewoon zijn.
Doet 'ie bij mij ook, dus zo gek is het niet.
Groet, Michiel

hiskodevries

Ben ik wel benieuwd welke browser en besturingssysteem de mensen gebruiken waar dit fenomeen optreedt ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijsdegraaf

#6
CiteerBen ik wel benieuwd welke browser en besturingssysteem de mensen gebruiken waar dit fenomeen optreedt ?
Medion desktop computer, Windows 10 en Chrome. Dit is toch gewoon? Ik gebruik CTRL plus wieltje heel vaak om in te zoomen voor het determineren van insecten op lastige foto's . (ook bij vorige computers met oudere besturingssysteem) Daarom dacht ik dat, dat het wel niet zou zijn, omdat iedereen dat wel wist.

Even getest: Kan van 25% tot 500% Als ik bijvoorbeeld startpagina op 500% zet en daarna een website aanklik staat die gewoon op 100 %  Startpagina blijf op 500% als hij weggeklikt wordt en daarna weer aangeklikt.

Douwe van der Ploeg

Met Ctrl+0 kan je vaak weer resetten naar standaard zoomniveau.
Douwe van der Ploeg

thijsdegraaf

CiteerMet Ctrl+0 kan je vaak weer resetten naar standaard zoomniveau.
yep  :blink:

ruut

ik gebruik op windows 10 ook chrome.
in de adresbalk http etc verschijnt, als ik ctrl en muiswiel gebruik, helemaal rechts 'n symbool "vergrootglas" waar de vergroting van de pagina af te lezen is.
wist dit niet, maar door deze topic gevonden ;)
groet, ruut

thijsdegraaf

#10
Inderdaad. Het is best wel handig Ruut. Ik heb ook eens bij Microsoft Edge gekeken (gebruik ik zelden). Daar kun je op deze manier vergroten, maar dat doet hij dan ook bij andere websites en de volgende keer is het oude formaat weer hersteld.

Joskert

Met vriendelijke groet, CJ kees

thijsdegraaf

Ceesdv is het topic vergeten denk ik  :blink: