Could this be Greater Spotted Eagle in Kenya ?

Gestart door Birdison, december 31, 2017, 20:29:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Birdison

I would like to know which species this is
It concerns this observation
https://kenya.observation.org/waarneming/view/147159238
identification uncertain Greater Spotted Eagle - Clanga clanga observed at 2017-12-28 Kenya - Masai Mara National Reserve
Photos:


thanks in advance
R.C.Grootenboer (Birdison = World Birdwatch)


adriaens

Gezien de lange staart en de uitgebreid lichtgrijze basis van de buitenste handpennen lijkt me dat eerder een Wahlbergs Arend.

BramtK

Citaat van: adriaens op januari 02, 2018, 19:41:29 PM
Gezien de lange staart en de uitgebreid lichtgrijze basis van de buitenste handpennen lijkt me dat eerder een Wahlbergs Arend.


Daar lijkt 'ie me een tikkie te zwaar gebouwd voor, snavel is ook groot voor een Wahlberg. Ik denk overigens niet dat alleen de buitenste handpennen een lichte basis hebben.
Groeten,

Bram ter Keurs

gerdwichers8

't Lijkt me bij oorzaak van het aspect dat een verkeerde inschatting gauw gemaakt is op proporties lijf/vleugelstructuur.
Waar ik goed zat was de eerste twee handpennen (basis wit); kopkap; carpalpatch en grote dekveren patroon: Die alle zijn wat afwijkend voor Bastaard-. Maar de staartlengte heb ik verzuimd door te voeren/genegeerd en de fotokwaliteit niet doorgetrokken naar het remex patroon.
De reactie die dan volgt, getuigt van gebrek aan zekerheid en is dus beknot op de soort; maar ik had eigenlijk gewoon Wahlberg goed moeten checken.