Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

luc.hoogenstein

Ik heb gisteren een Bruine Korenbout in een zeer tijdelijk en flink afwijkend biotoop geschoten: zie hierzo.  :P Weer eens wat anders  ;) .

Luc

(zit niet achter mijn thuispc, anders had ik hem er hier gewoon ingeplakt)


JohanvantBosch

CiteerIk heb gisteren een Bruine Korenbout in een zeer tijdelijk en flink afwijkend biotoop geschoten: zie hierzo.  :P Weer eens wat anders  ;) .

Luc

(zit niet achter mijn thuispc, anders had ik hem er hier gewoon ingeplakt)
Gave foto van de Oranje korenbout!  ;)  

Anne Hueber †

CiteerIk werd vandaag geinspireerd door de Beekrombout-foto van Gert (zie eerder in dit topic). En door een beekrombout, die weigerde op te vliegen maar van de zijkant eigenlijk vooral tussen de zooi zat en niet fotogeniek was.
Volgens mij heb ik gister precies zo'n zelfde gezien. Kan dat? :grin:  

luc.hoogenstein

Citeer
CiteerIk heb gisteren een Bruine Korenbout in een zeer tijdelijk en flink afwijkend biotoop geschoten: zie hierzo:P Weer eens wat anders  ;) .

Luc

(zit niet achter mijn thuispc, anders had ik hem er hier gewoon ingeplakt)
Gave foto van de Oranje korenbout!  ;)
Thanks Johan B) . Toch leuk om dit in de stad aan te treffen: als ik nu naar buiten kijk zie ik twee vrouwtjes en een mannetje zitten!

Luc

Sticht

#124
Leuke foto! Volgens mij is de bruine korenbout aan de oostzijde van de stad Utrecht op dit moment de meest voorkomende libel. :D

luc.hoogenstein

CiteerLeuke foto! Volgens mij is de bruine korenbout aan de oostzijde van de stad Utrecht op dit moment de meest voorkomende libel. :D
Dat zou zomaar kunnen, hoewel het sowieso wel een apart jaar is. Dit weekend heb ik twee nieuwe tuinsoorten mogen toevoegen: de Vroege glazemaker en Smaragdlibel. Beiden zitten relatief dichtbij (resp. een paar 100m en 1 km), maar in de tuin had ik ze nog niet eerder!

groet,
Luc

Hier de bovengenoemde foto, kan hem nu wel plakken:

andree

André van Hengstum
Appelscha

Sticht

#127
CiteerDit weekend heb ik twee nieuwe tuinsoorten mogen toevoegen: de Vroege glazemaker en Smaragdlibel. Beiden zitten relatief dichtbij (resp. een paar 100m en 1 km), maar in de tuin had ik ze nog niet eerder!

groet,
Luc
Leuk. Sinds vorig jaar hou ik ook zo'n tuinlijstje bij. Vroege had ik al, smaragd nog niet. Ik zit nu op 20 tuinsoorten.

Rinie van Reenen

CiteerLeuk. Sinds vorig jaar hou ik ook zo'n tuinlijstje bij. Vroege had ik al, smaragd nog niet. Ik zit nu op 20 tuinsoorten.
Wow!
Sinds vorig jaar nog maar twee keer een libel in de tuin gezien...
Groet, Rinie van Reenen

frankneijts

Ik heb ze helaas niet in m'n tuin maar ik rij er graag een stukje voor om...(Bruine korenbout, Eindhovens kanaal).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Goyatlah

Gewoon een heel algemeen beest (vrouwtje Azuur):
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Dragonfly

Nou kan ik ook niet achterblijven, ondanks dat ik wat minder op het forum te vinden ben dan vorig jaar.
Sinds vorig jaar begonnen met libellen-foto's, deze is voor mij nog steeds de beste:

Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Sticht

#132
Mooi!  

LakeSide

#133
Mijn favorite foto's zijn toch de eerste ontmoetingen met de verschillende soorten libellen.

De eerste libelle in onze tuin:


Mijn eerste libel in de Biesbosch:


Mijn eerste nieuwgeboren libel:

Ringneck

#134
Momenteel zijn de Grote Roodoogjuffers volop aan het ovipositing (eitjes afzetten). Dat er ruimte gebrek ontstaat getuigt deze foto van twee mannetjes die aan het vechten zijn tijdens de eiafzetting, de vrouwtjes kijken stom verbaasd toe.
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Anne Hueber †


JohnvR

Gisteren twee viervlekken met praenubila aspiraties, een met grote en een met kleine vlekken bij de knoop.




JohnvR

#137
Vandaag in Alkmaar viel mijn oog op dit stel azuurwaterjuffers. Door het vrouwtje dacht ik eerst dat het variabele waterjuffers waren (die daar ook zitten), maar het mannetje is duidelijke een azuur. Ze waren bezig in tandem eitjes af te zetten. Na een korte periode eitjes afzetten gingen ze steeds even rusten in de vegetatie. Met even een wolkje voor de zon komen de kleuren mooi uit.



Groeten,

J&L

De Gewone oever

vuurvlinder

CiteerVandaag in Alkmaar viel mijn oog op dit stel azuurwaterjuffers. Door het vrouwtje dacht ik eerst dat het variabele waterjuffers waren (die daar ook zitten), maar het mannetje is duidelijke een azuur. Ze waren bezig in tandem eitjes af te zetten. Na een korte periode eitjes afzetten gingen ze steeds even rusten in de vegetatie. Met even een wolkje voor de zon komen de kleuren mooi uit.



Groeten,
John,

helaas ontbreekt de foto. :(  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JohnvR

#140
Tja, vreemd. Ik heb het ververst en na 'herladen' werkt het, althans bij mij.

Arno van Stipdonk

Nu ik m'n nieuwe toestel een beetje onder de knie begin te krijgen wil ik ook wel af en toe een mooie libellenfoto proberen te maken. Ze zijn tenslotte erg fotogeniek.

J&L

#142
Deze foto van een Bloedrode man vind ik mooi.
Arno mooie foto man :duim:

Sticht

#143
CiteerDeze foto van een Bruinrode vr. vind ik mooi.
Arno mooie foto man :duim:
Mooi!
Maar klopt de soort en geslacht wel?

J&L

Hoi Martin,

Weia

CiteerDeze foto van een Bruinrode vr. vind ik mooi.
Maar ik maak er een mn bloedrode van...
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Sticht

Citeer
CiteerDeze foto van een Bruinrode vr. vind ik mooi.
Maar ik maak er een mn bloedrode van...
Dacht ik ook. En ik dacht wat onder de s2 te zien. ( moet nog oefenen )

Weia

CiteerDacht ik ook. En ik dacht wat onder de s2 te zien. ( moet nog oefenen )
Onder S2 is duidelijk iets te zien. Maar de foto maakt wel iets duidelijk zichtbaar: mannetjes hebben tamelijk scherp gerande segmenten en soms lijkt dat dus bijna op een eigootje!  
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

ticor

Knappe foto's die hier langskomen.

Een Grote Keizer die net uitgeslopen was, had net een eerste, weliswaar kort, vluchtje gemaakt en belande in het St-Janskruid.

Een sfeerbeeldje van die ochtend...


Met vriendelijk groeten,
Tim
Insectenalbum

J&L

CiteerMaar de foto maakt wel iets duidelijk zichtbaar: mannetjes hebben tamelijk scherp gerande segmenten en soms lijkt dat dus bijna op een eigootje!
Daar ging ik mis qua geslacht dan hé :P