Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hugo van der Slot

Ik heb wel een fijn gevoel overgehouden aan de volgende foto's  :rolleyes:  
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Hugo van der Slot

Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

ArjenDrost †

Dat zijn inderdaad heerlijke platen Hugo  :duim:

Waarmee heb je ze gemaakt, als ik vragen mag?

Hugo van der Slot

nummer 3 na de ontdekking (met hulp van Weia  :duim: ) van de Zuidelijke heidelibel in he Voornes duin was ik ook zeer verheugd met deze van het Plateaux  
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Hugo van der Slot

CiteerDat zijn inderdaad heerlijke platen Hugo  :duim:

Waarmee heb je ze gemaakt, als ik vragen mag?
De Viervlek in de "Haterse vennen" en de bloedrode in het "Voornes duin"

de volgende is ook uit het "Voornes duin"
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

ArjenDrost †

Ook deze is weer mooi. De vraag was alleen waarMEE, dus met welke camera ;-) Vind ik toch altijd boeiend om te zien, met welke apparatuur en instellingen men werkt (al is het hier geen Nederpix)

Groetjes, Arjen

Anne Hueber †

#66
Plaat 2 Bloedrode? Ik zie geel op de poten en gezien het borststuk is het een Bruinrode ;) Maar overigens heel gave foto's.

Hugo van der Slot

CiteerPlaat 2 Bloedrode? Ik zie geel op de poten en gezien het borststuk is het een Bruinrode ;) Maar overigens heel gave foto's.
Anne: je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het was een "slip" off the finger.
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Hugo van der Slot

CiteerOok deze is weer mooi. De vraag was alleen waarMEE, dus met welke camera ;-) Vind ik toch altijd boeiend om te zien, met welke apparatuur en instellingen men werkt (al is het hier geen Nederpix)

Groetjes, Arjen
Ik fotografeer met een Nikon D70 en als lens gebruik ik een Nikkor 300mm f/4D ED-IF AF-S[/B]  met een macro tussen ring ertussen. En vanaf statief natuurlijk.
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Gert Veurink

Prachtige serie Hugo!

Jij was toch de eerste die de zuidelijke ontdekte op voornes duin afgelopen jaar?

Naar aanleiding van de waarnemingen ben ik ook gaan zoeken, vrij druilerig weer, behalve ik en een vriend van mij geen andere waarnemers (kom daar bij vogels maar es om!) daarom was ik wel ontzettend blij met deze:




Lang zo sterk niet als de jouwe natuurlijk, maar in elk geval een goede bewijsplaat.

groet!
Gert Veurink



Hugo van der Slot

CiteerPrachtige serie Hugo!

Jij was toch de eerste die de zuidelijke ontdekte op voornes duin afgelopen jaar?

Naar aanleiding van de waarnemingen ben ik ook gaan zoeken, vrij druilerig weer, behalve ik en een vriend van mij geen andere waarnemers (kom daar bij vogels maar es om!) daarom was ik wel ontzettend blij met deze:




Lang zo sterk niet als de jouwe natuurlijk, maar in elk geval een goede bewijsplaat.
Ja dat klopt Gert, met het bijgaande plaatje is het allemaal begonnen, de eerste waarneming van voortplanting in Nederland van de Zuidelijke heide. Maar zoals al eerder aangegeven met hulp van Weia.

Je hebt trouwens ook een prachtige plaat neergezet zeg, je ziet er bijna niet aan af dat het weer minder was. Menig één had hem er graag zo opgehad.

Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Anne Hueber †

Citeer


Lang zo sterk niet als de jouwe natuurlijk
Niet zo bescheiden, Gert, zo ken ik je niet :grin:  

JohanvantBosch

#72
Citeer
CiteerOok deze is weer mooi. De vraag was alleen waarMEE, dus met welke camera ;-) Vind ik toch altijd boeiend om te zien, met welke apparatuur en instellingen men werkt (al is het hier geen Nederpix)

Groetjes, Arjen
Ik fotografeer met een Nikon D70 en als lens gebruik ik een Nikkor 300mm f/4D ED-IF AF-S[/B]  met een macro tussen ring ertussen. En vanaf statief natuurlijk.
Inderdaad gave platen, Hugo! Genot voor  het oog...  :duim:
Ik zal ook maar eens een statief gaan gebruiken.

Gert Veurink

Citeer
Citeer


Lang zo sterk niet als de jouwe natuurlijk
Niet zo bescheiden, Gert, zo ken ik je niet :grin:
:D die zit!

Dit was eerlijk gezegd ook niet bescheiden bedoeld, maar ik ken wel m'n plaats. Ik ben tevreden over mijn eigen plaat, maar die van Hugo zijn veeeeel mooier.  
groet!
Gert Veurink



Imperator

inderdaad prachtige foto's !
vriendelijke groet,

Trees

Kees van Bochove

#75
deze komt ook uit voorne :whistle:

helaas niet zo scherp als die van hugo, maar wel een mooi beest
groeten, Kees van Bochove
Waarnemingen: http://waarneming.nl/user/view/8118

ticor

#76
Bijna terug uit mijn winterslaapje geraakt  :blink:

Mijn leukste (al vond ik elke libellen-ontmoeting wel super).





Met vriendelijk groeten,
Tim
Insectenalbum

Hathor

Tis weer genieten van die mooie platen.  :duim:  Ik moet echt aan de macro lens.. maar eerst mag ik naar Egypte  :rolleyes: (okt) dus geld is weer op. :(  
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne

Traveller



Als je al die foto's zo ziet begint het bij mij alweer aardig te jeuken. Laat de eerste libellen maar weer komen!

Groeten Jordi
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

Platbuik

Krabben maar, Traveller :grin:
Een oudje, maar 1 van mijn fav.:  
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

J&L

#80
Samen van de zon genieten!Héérlijk toch?
Of wordt hier door een van de twee anders over gedacht?
En zou de hierop volgende foto andere beelden laten zien?
We zullen het nooit te weten komen want wat betrefd die andere foto,....
die ister niet. :P

(ps. mooie foto's allemaal)

Martijn Bot

Ik ben vorig jaar pas serieus begonnen in de prachtwereld van libellen. Een wandeling langs de Drentse Aa opende definitief mijn ogen, en een nieuwe verslaving (naast vogels, bedoel ik...) was geboren. Dit was een van mijn eerste plaatjes, gewoon met een simpele, kleine digitale camera op de macrostand, waar ik nog steeds prettige herinneringen aan heb. Op mijn site ( http://martijnbot.fotopic.net ) zul je zien dat het de rest van de zomer de libellen waren die de klok sloegen. Ook ik kan niet wachten tot de eerste beesten weer verschijnen, dit topic warmt je er al aardig voor op! Meer, graag!

JohanvantBosch

CiteerIk ben vorig jaar pas serieus begonnen in de prachtwereld van libellen. Een wandeling langs de Drentse Aa opende definitief mijn ogen, en een nieuwe verslaving (naast vogels, bedoel ik...) was geboren. Dit was een van mijn eerste plaatjes, gewoon met een simpele, kleine digitale camera op de macrostand, waar ik nog steeds prettige herinneringen aan heb. Op mijn site ( http://martijnbot.fotopic.net ) zul je zien dat het de rest van de zomer de libellen waren die de klok sloegen. Ook ik kan niet wachten tot de eerste beesten weer verschijnen, dit topic warmt je er al aardig voor op! Meer, graag!
Hij mag er wezen!!

Rinie van Reenen

#83
CiteerIk ben vorig jaar pas serieus begonnen in de prachtwereld van libellen. Een wandeling langs de Drentse Aa opende definitief mijn ogen, en een nieuwe verslaving (naast vogels, bedoel ik...) was geboren. (...) Ook ik kan niet wachten tot de eerste beesten weer verschijnen, dit topic warmt je er al aardig voor op! Meer, graag!
Mee eens! Vorig jaar pas naast vogels naar libellen gaan kijken, maar naar ik vrees voor goed bedorven. Voor mijn verjaardag de Veldgids gevraagd en gekregen - en dan moet je nog vier maanden wachten... Dit topic maakt het wachten niet makkelijker (hoewel: wel aangenamer).
Groet, Rinie van Reenen

Goyatlah

CiteerIk ben vorig jaar pas serieus begonnen in de prachtwereld van libellen. Een wandeling langs de Drentse Aa opende definitief mijn ogen, en een nieuwe verslaving (naast vogels, bedoel ik...) was geboren. Dit was een van mijn eerste plaatjes, gewoon met een simpele, kleine digitale camera op de macrostand, waar ik nog steeds prettige herinneringen aan heb. Op mijn site ( http://martijnbot.fotopic.net ) zul je zien dat het de rest van de zomer de libellen waren die de klok sloegen. Ook ik kan niet wachten tot de eerste beesten weer verschijnen, dit topic warmt je er al aardig voor op! Meer, graag!
Ben net ff op je site geweest. Mooie foto's.
Maar waarom ik reageer is dat je Zweedse "Venglazenmaker" absoluut geen Ven is. Kijk maar eens naar de tekening op de laatste achterlijfssegmenten. Daarnaast kloppen verschillende andere dingen niet voor Ven (en ook niet voor Noordse). Ben redelijk overtuigd dat het A.crenata is. Helaas is de foto in de veldgids van de zijkant, en ook de tekeningen in K-D zijn voor mij niet echt overtuigend.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

#85
Citeer
CiteerIk ben vorig jaar pas serieus begonnen in de prachtwereld van libellen. Een wandeling langs de Drentse Aa opende definitief mijn ogen, en een nieuwe verslaving (naast vogels, bedoel ik...) was geboren. Dit was een van mijn eerste plaatjes, gewoon met een simpele, kleine digitale camera op de macrostand, waar ik nog steeds prettige herinneringen aan heb. Op mijn site ( http://martijnbot.fotopic.net ) zul je zien dat het de rest van de zomer de libellen waren die de klok sloegen. Ook ik kan niet wachten tot de eerste beesten weer verschijnen, dit topic warmt je er al aardig voor op! Meer, graag!
Ben net ff op je site geweest. Mooie foto's.
Maar waarom ik reageer is dat je Zweedse "Venglazenmaker" absoluut geen Ven is. Kijk maar eens naar de tekening op de laatste achterlijfssegmenten. Daarnaast kloppen verschillende andere dingen niet voor Ven (en ook niet voor Noordse). Ben redelijk overtuigd dat het A.crenata is. Helaas is de foto in de veldgids van de zijkant, en ook de tekeningen in K-D zijn voor mij niet echt overtuigend.
http://martijnbot.fotopic.net/c1325077.html

hmm, behalve dan, dat A. crenata niet voorkomt in zweden.... stam van de t-vlek lijkt me ook te dik

Ik ben geen ster in deze soorten. Dit zou voor mij zelfs ook een vrouw A. caerulea kunnen zijn.

Goyatlah

Oeps, had ik niet aan gedacht...  :unsure:  En niet op het verspreidingskaartje gekeken.
Denk dat je gelijk hebt.  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

Ja maak daar maar een azuurglazenmaker van. Mooi staat ze erop! Met een detailfoto van de aanhangsels kan het helemaal zeker worden.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

magnolia

Deze libel dreef afgelopen zomer in zee bij Elba. Ik heb hem eruit gevist en meegenomen naar de camping. Daar is hij lekker opgedroogd en vervolgens vrolijk weggevlogen. Richting zee...............
Is dit overigens een zwervende heidelibel?
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

theomuusse