Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Aad G.

#1170
Prachtige foto's ertussen weer allen. :duim:
Citaat van: theomuusse op juli 12, 2011, 23:35:43 PM
Groepssex?
Beauty!
Paar redelijk gelukte van de laatste tijd.
Vroege glazenmaker in vlucht.

Closeup grote keizer.

Dame bloedrode(toch?).

En om het Edit : gewone oever korenbouten(thanks Ruben! :duim:) sex-thema nog even voort te zetten... ;D
(edit edit : dit zijn dus inderdaad wel gewone oevers en met de korenbouten doel ik hier op de familie in het algemeen.)


Grt. Aad

RubenWinter

Mooie foto's!
BTW, foto's op vorige pagina waren bruine korenbout, geen gewone oever.
Groeten,

Ruben Winter

theomuusse

Citaat van: Johannes Klapwijk op juli 13, 2011, 12:13:24 PM
lijkt idd op het betere photoshop werk, maar toffe opnames dan!

Op deze liggende rietstengel was het een komen en gaan van copula's.
Meerdere keren zaten er twee naast elkaar. Slechts 1 keer kon ik enkele plaatjes maken.

Dat er mensen zijn die denken dat het nep is zie ik als een compliment!

Theo


Eddy Clerx

Whaaw, dat bedoel ik nou, super mooie Johan
(de sprietjes links doen het echt nog mooier maken)

theomuusse


Eddy Clerx

Theo niet pesten  :police: ... maar je hebt wel gelijk... z'n naam is geshopt  ;D

Johannes Klapwijk

Citaat van: theomuusse op juli 16, 2011, 20:58:45 PM
Photoshop?

Theo


Knap werk he! T lijkt nu net of er echt een bandheide op dat grasje zat :D


@Eddy: thanks, ben idd erg blij dat er nog wat grashalmpjes naast zaten om het beeld in evenwicht te brengen.

frankneijts

Citaat van: ikheetruben op juli 13, 2011, 20:06:52 PM
Mooie foto's!
BTW, foto's op vorige pagina waren bruine korenbout, geen gewone oever.

Als je de laatste foto van Aad bedoelt Ruben dan zijn dat toch echt Gewone oevers..........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Weia

Die uit bericht #1170 staat nu inderdaad abusievelijk op korenbout, moet gewone oever zijn. Maar er was wel een foto waar Ruben het over had die fout werd benoemd, alleen kan ik die niet meer vinden...
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Aad G.

#1180
Citaat van: Aad G. op juli 13, 2011, 19:25:54 PM
En om het gewone oever korenbouten(thanks Ruben! :duim:) sex-thema nog even voort te zetten... ;D
Ruben had het goed hoor. ;D
Ik had het in eerste instantie fout,door de bruine korenbouten uit bericht #1162 aan te zien voor gewone oevers en wilde met de mijne(wel gewone oever)daar op voort borduren.
Dus de correctie van Ruben was compleet correct en de beginnersfout was helemaal voor mijn rekening.
Ik heb achteraf het 'thema' daarom gewoon algemener gemaakt,zodat het weer klopte.
Wel had ik het wat duidelijker kunnen maken,door er een edit : bij te zetten,inmiddels gedaan.
Excuses voor de verwarring!

Grt. Aad


frankneijts

Allemaal goed en wel maar er staat nu toch nog steeds, in post 1170, "korenbouten" bij een foto waarop Gewone oeverlibellen staan....?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'


frankneijts

Citaat van: Aad G. op juli 17, 2011, 12:17:39 PM
Gewone Oeverlibel - Orthetrum cancellatum
Familie: Libellulidae (Korenbouten) ::) ;)

Zo lust ik er nog wel een paar bijgoochem..... 8) Binnen die (grote!) familie wordt er onderscheid gemaakt tussen o.a. Libellula = korenbouten en (o.a.) Othetrum = oeverlibellen (zie resp. blz. 242 en 249 van de KD).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Aad G.

Citaat van: frankneijts op juli 17, 2011, 16:11:22 PM
bijgoochem.....
Het overmatig gebruik van smileys is een persoonlijke tic ben ik bang,excusez moi. ;D

Nogmaals maar even benadrukken,dat mijn eerst interesse het maken van mooie plaatjes is en alles wat ik daardoor oppak is natuurlijk meegenomen,maar meer dan een rudimentaire beginnerskennis is er nog niet aanwezig en zal ik zeker ook niet veinzen te hebben. ;)

Dus ik ga nog vaak af op wat ik hier kan vinden en dat gaf in dit geval voor zowel de bruine korenbout als de gewone oever als beide behorend tot de korenbouten.
Met wat googlen(love it ;D)neem ik aan dat KD waarschijnlijk staat voor deze : http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/field-guide-to-the-dragonflies-of-britain-and-europe/1001004002903932/index.html?
Staat op het verlanglijstje! :P
On-topic en als illustratie van mijn onwetendheid,bij het fotograferen van deze,hoopte ik een klein beetje op een groene glazenmaker...

maar bleek na wat zoeken natuurlijk gewoon een grote keizer te zijn. :blink:

Grt. Aad

ArjenDrost †

Citaat van: Aad G. op juli 17, 2011, 17:46:45 PM
)neem ik aan dat KD waarschijnlijk staat voor deze : http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/field-guide-to-the-dragonflies-of-britain-and-europe/1001004002903932/index.html?
Staat op het verlanglijstje! :P
Klopt, al kun je het je natuurlijk ook makkelijk maken door de Nederlandse versie te nemen.... ;)

Weia

Citaat van: Aad G. op juli 17, 2011, 17:46:45 PM
hoopte ik een klein beetje op een groene glazenmaker...

maar bleek na wat zoeken natuurlijk gewoon een grote keizer te zijn. :)
Goed gezocht dus!
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Aad G.

Citaat van: ArjenDrost op juli 17, 2011, 17:52:09 PM
Klopt, al kun je het je natuurlijk ook makkelijk maken door de Nederlandse versie te nemen.... ;)
Ik ben zo gewend(en prefereer) alles in het engels te lezen,dat ik niet eens door had dat het hier om een nederlandse auteur ging. :rolleye:
En hoewel ik normaal paperback wel goed genoeg vind,is een hardcover in een naslagwerk ook wel zo fijn eigenlijk.
Nederlandse versie it'll be,thanks! :duim:
Citaat van: Weia op juli 17, 2011, 17:54:50 PM
Goed gezocht dus!
Zo heel af en toe lijkt er zelfs nog wat binnen te druppelen in de kleine grijze celletjes. ;D
Hoe vaak dat voorkomt en voor hoelang het blijft hangen is een ander verhaal natuurlijk... ;)

Grt. Aad

Albert de Jong

Citaat van: theomuusse op juli 13, 2011, 22:49:50 PM
Citaat van: Johannes Klapwijk op juli 13, 2011, 12:13:24 PM
lijkt idd op het betere photoshop werk, maar toffe opnames dan!

Op deze liggende rietstengel was het een komen en gaan van copula's.
Meerdere keren zaten er twee naast elkaar. Slechts 1 keer kon ik enkele plaatjes maken.

Dat er mensen zijn die denken dat het nep is zie ik als een compliment!

Theo

Stofjes in de bovenvleugel van de mannetjes komen niet overeen (#1 verschil). Gave opnames.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Johannes Klapwijk

Citaat van: Albert de Jong op juli 18, 2011, 10:20:34 AM
Stofjes in de bovenvleugel van de mannetjes komen niet overeen (#1 verschil). Gave opnames.


Zoals ik al zij het betere photoshopwerk. Als je een copula strak kan dupliceren met verschillende scherpte gradaties kun je ook best kleine verschillen introduceren hoor ;)

Bertusvr

Mooi hoor Johannes die Bandheidelibel.

ralph

Mooi die Bandheidelibel Johannes!
Groeten Ralph

Bertusvr

#1192
Maar weer eens een paar van mij.

Vorige week vakantie gevierd in Noord Limburg en uiteraard af en toe op zoek naar libellen gegaan. Hoog op mijn verlang lijstje stonden de zuidelijke soorten zoals; mannetje beekoeverlibel en mannetje zuidelijke oeverlibel, en uiteraard wilde ik wel een bronlibel op de foto zetten. Van de laatste wist ik dat het niet makkelijk zou worden.

Als eerste op zondag naar de IJzeren man bij Weert gegaan om eens lekker met het gezin de benen te strekken. Wat een prachtig gebied is dat, en zonder dat ik het vooraf wist, bleek het er te stikken van de beekoeverlibellen. We hebben niet zo ver gewandeld als de bedoeling was omdat ik constant aan het fotograferen was. Gelukkig vinden mijn vrouw en kinderen het libellen kijken ook leuk anders had ik zeker bonje gehad.




Op dinsdag een dag er alleen op uit getrokken. Als eerste naar de bekende plek voor bronlibel, op de vlonder zag ik ze wel vliegen maar op de foto wilde die niet. Iets verder doorgelopen en daar kwam ik er een tegen die wel regelmatig ging zitten en die ik redelijk kon fotograferen.



Na een hele tijd 2 bronlibellen te hebben bekeken, tijdens het eten van een boterham, ben ik door gereden naar St Odilienberg voor de zuidelijke oeverlibellen. Het leek erop dat het niet ging lukken, maar ineens vond ik er een aantal op een droog stuk grond, daar zaten ze lekker warm en uit de wind.



De soorten die ik wilde tegenkomen had ik allemaal gezien, en op de foto.

Aan het eind van de week ontdekte we een vijvertje vlak bij de camping. En daar zaten o.a. plasrombouten. Het was aardig waaierig, maar 1 kon ik er nog op de foto krijgen.



Ik heb genoten in Noord Limburg en mochten we eens gaan verhuizen dan gaan we die kant op.

nick w

Hee Bertus, mooie foto's weer man!  :duim:

Groet,
Nick W

Anne Hueber †

Schitterend Bertus :duim:
Ik had ook niet anders van je verwacht... ;) ;D 8) O0

Johannes Klapwijk

Sow.. da's nog eens een fijn setje!

ArjanH

Geweldige foto's van prachtige soorten, Bertus.

willemxd

Wow ik vind eigelijk alle foto`s hier wel mooi, ik moet het doen met zo`n fototje  :-\


http://waarneming.nl/waarneming/view/55675285?_popup=1

Anne Hueber †

Is toch ook een mooie foto, enne.....je kunt de soort iig goed zien ;D

Eddy Clerx

Hee Bertus ... uhhhh...  ;D , in "onze achtertuin" rondgezworven??? whaahw, goed gedaan hoor  :duim:
En een mooie site!