Barmsijs?

Gestart door tonvale, november 19, 2017, 10:45:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

tonvale

Deze vogel heb ik 21-10-2017 ingevoerd als Grote Barmsijs, hij is veranderd in Barmsijs onbekend, wat houd dit precies in?

Gr. Ton Valé

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/145227086
Barmsijs onbekend - Acanthis spec. gezien op 2017-10-21 Wierholt
Foto's:




bij voorbaat dank Ton Valé

Oenanthe

Dat houdt in dat de admin die de waarneming beoordeeld heeft, op basis van de foto niet kan bepalen of dit een grote of een kleine barmsijs is. Ik zie er een kleine barmsijs in maar de beweegredenen van de betrokken admin ken ik niet.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

tonvale

Maarten bedankt, dat is nu duidelijk.

Gr. Ton

Roy Schroor

Dit lijkt me een slachtoffer van dit probleem, want als een admin iets veranderd zou hebben dan zou ik wel commentaar verwachten. Al snap ik de logica in dat geval nog minder.
Met vriendelijke groet,
Roy

frankneijts

Foto 1 laat inderdaad een vrij duidelijke Kleine zien (lichte delen van kop, hals en borst bruinachtig ipv grijswit) maar foto 2 niet: hier is alleen de borst bruinachtig, de kop en flank meer als Grote Barmsijs. Zulke vogels zijn lastig op naam te brengen: beter is het die 'Barmsijs onbekend' te noemen. Misschien heb je nog meer foto's Ton zodat we wellicht een beter zicht krijgen op het totale groepje? Wellicht is het beter ze apart in te voeren zodat de specifieke identiteit van althans 1 vogel niet 'verloren' gaat..?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

tonvale

Ik heb helaas niet meer foto's. Als ik het goed begrijp kan ik uit deze waarneming beter de eerste foto verwijderen en deze dus apart invoeren als Kleine Barmsijs.

Gr. Ton

frankneijts

Citaat van: tonvale op november 19, 2017, 12:17:43 PM
Ik heb helaas niet meer foto's. Als ik het goed begrijp kan ik uit deze waarneming beter de eerste foto verwijderen en deze dus apart invoeren als Kleine Barmsijs.

Gr. Ton

Dat lijkt me een goede oplossing (en aantal aanpassen .. B))
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

tonvale

Waarneming is aangepast en Kleine Barmsijs ingevoerd.

Gr. Ton