verstekeling aan boord

Gestart door ans, januari 03, 2008, 14:28:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

ans

Dit uiltje werd gefotografeerd aan boord van een vrachtschip, varend in de Hardangerfjord in Noorwegen.
Wie  kan me vertellen welke uil het is ?
Md. Ans.

joostheeremans

Velduil! Gave waarneming.  Ik heb wel vaker foto's van velduilen op boten gezien, maar waarom dat zo is zou ik niet weten.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

tekenaar

velduil is een trekvogel i.z.t. de meeste andere uilensoorten.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Jan Harteman

Citeervelduil is een trekvogel i.z.t. de meeste andere uilensoorten.
Dan maakt het zichzelf wel erg makkelijk :)

Bram Rijksen

Citeervelduil is een trekvogel i.z.t. de meeste andere uilensoorten.
Sneeuwuilen houden ook van boten.. Als díe aan land komen heet dat echter 'ship-assisted'

ArjenDrost †

CiteerSneeuwuilen houden ook van boten.. Als díe aan land komen heet dat echter 'ship-assisted'
Nou ja, dat heet het toch ook bij Velduilen? Alleen valt dat niet op, omdat ze gewoon tussen "onze" Velduilen gaan zitten...

Groetjes, Arjen

redmar_woudstra

Ship-assisted vogels worden niet geteld, maar wat doe je dan met vogels op een schip, zoals deze velduil!
groet,
Redmar

Guus Peterse

Die mag je natuurlijk tellen voor, bijvoorbeeld, je Nederlandse lijst, indien het schip zich in Nederlandse territoriale wateren bevond toen de vogel aan bord kwam.
Bevond het schip zich op dat moment buiten Nederlandse territoriale wateren en voer het met vogel de Nederlandse wateren binnen, dan heet het, lijkt me, weer ship assisted.
Voer de vogel maar een paar honderd meter mee, dan heb je wel pech als dat net tijdens het overschrijden van de grens was.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

redmar_woudstra

Tja ik kwam er zo op, omdat enkele dwaalgasten op bijvoorbeeld Ijsland wél geteld zijn, terwijl ze op een schip zijn gevonden (ff wat gezocht en dat geldt o.a. voor Blackburnian Warbler, Yellow Warbler & Crested Auklet). Mocht ik een vogel vinden op de boot Hoek-van-Holland - Newcastle, die ik vind op Nederlandse wateren, kan ik die gewoon indienen bij de CDNA?
groet,
Redmar