Auto-recording MET pre-recording

Gestart door pietvanderwerf, november 12, 2017, 11:01:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

pietvanderwerf

Auto-recording MET pre-recording?

Beste mensen,

Ik expirimenteer momenteel met het opnemen van geluiden van 's nachts overtrekkende vogels. Daarbij gebruik ik auto-recording (VCVA) van Audacity, waarbij de opname pas start boven een ingestelde drempelwaarde (dB).

Nu zoek ik naar een auto-recording functie MET pre-recording. Bij gebruik van auto-recording worden de zwakkere aanvangsklanken namelijk niet geregistreerd wat resulteert in een onvolledige opname. 

Veel apparaten beschikken over de functie auto-opname. Tevens beschikken hand-held recorders dikwijls over een pre-recording functie, waarbij de secondes al worden geregistreerd voordat het apparaat wordt ingeschakeld voor opname (vanuit stand-by).
Deze twee functies (auto-recording en pre-recording) kunnen echter niet worden gecombineerd, lijkt het. Ik heb nog geen apparaat of software gevonden die deze twee combineren. 

Wat is een goede manier om dit probleem op te lossen?

Thijs Fijen

Piet, ik weet niet of die combinatie bestaat of niet. Maar aangezien je je er in verdiept lijkt te hebben: welke opname-apparaten beschikken momenteel over Pre-Recording? De meeste die ik kende zijn uit de handel genomen, en enkel de Olympus LS-12 is momenteel nog beschikbaar, met een pre-rec van 2 seconden. Ik zou blij zijn met elke tip!
Thijs Fijen

H.J. Tromp

Mijn Zoom H2 heeft ook pre-recording (2 sec), en ook auto-recording, maar of die twee bij de H2 samengaan weet ik niet.
De huidige versie (Zoom H2n) heeft beide ook. Zie http://bit.ly/2iVzPtX.
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

HPM

Ik denk dat als je automatisch wil gebruiken bij nachtelijke trektellingen je hem zo laag af moet stellen dat je net zo goed continue kan opnemen.
Herman van der Meer

GijsB

Citaat van: Thijs Fijen op november 14, 2017, 14:01:48 PM
Piet, ik weet niet of die combinatie bestaat of niet. Maar aangezien je je er in verdiept lijkt te hebben: welke opname-apparaten beschikken momenteel over Pre-Recording? De meeste die ik kende zijn uit de handel genomen, en enkel de Olympus LS-12 is momenteel nog beschikbaar, met een pre-rec van 2 seconden. Ik zou blij zijn met elke tip!

De pre-rec van 2 seconde geldt alleen voor MP3 opname. Bij WAV opnames is het maar 1 seconde
Gijs

pietvanderwerf

Hartelijk dank voor de reacties. Ik vrees dat integraal opnemen de enige optie is.