Kleine Karekiet

Gestart door jeroenroelofsen, november 11, 2017, 19:42:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Afgelopen voorjaar deed ik in de Zouweboezem onderstaande waarneming. Ik probeer de vogel op soort te brengen, echter ik twijfel.
Is dit een Kleine Karekiet of toch een Bosrietzanger?
Of toch nog een andere soort?

https://waarneming.nl/waarneming/view/145809947
Kleine Karekiet - Acrocephalus scirpaceus gezien op 2017-05-18 Ameide - Zouweboezem
Foto's:








Hartelijk dank
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

frankneijts

Lijkt me een Bosriet maar de vogel zat blijkbaar luidkeels te zingen en als er nou één kenmerk is waarmee je Bosriet en Kleine Kar (ik zie geen reden voor een andere optie) uit elkaar kunt houden is het nu juist de zang ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jeroenroelofsen

Citaat van: frankneijts op november 11, 2017, 20:11:34 PM
Lijkt me een Bosriet maar de vogel zat blijkbaar luidkeels te zingen en als er nou één kenmerk is waarmee je Bosriet en Kleine Kar (ik zie geen reden voor een andere optie) uit elkaar kunt houden is het nu juist de zang ... B)
En laat het daar nog net te lang geleden voor zijn om dat voor de geest te halen.
Is trouwens inmiddels als Kleine Kar goed gekeurd zie ik.........
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Oenanthe

Citaat van: jeroenroelofsen op november 11, 2017, 20:34:27 PM
Citaat van: frankneijts op november 11, 2017, 20:11:34 PM
Lijkt me een Bosriet maar de vogel zat blijkbaar luidkeels te zingen en als er nou één kenmerk is waarmee je Bosriet en Kleine Kar (ik zie geen reden voor een andere optie) uit elkaar kunt houden is het nu juist de zang ... B)
En laat het daar nog net te lang geleden voor zijn om dat voor de geest te halen.
Is trouwens inmiddels als Kleine Kar goed gekeurd zie ik.........
De ene admin zegt lijkt me bosriet, de ander keurt hem goed als kleine karekiet. Ach wat een ellende toch altijd met die twee mormels. ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Als wat hij wordt goedgekeurd zal vaak afhangen van hoe je hem noemt.
Maar ik zie hem op 'niet onderzocht' staan.
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Dat is dan weer aangepast. Hij had toch echt een groen vinkje eerder vanavond.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jeroenroelofsen

Aangepast naar Bosrietzanger, ook na antwoord via mail
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Citaat van: jeroenroelofsen op november 11, 2017, 22:30:17 PM

Aangepast naar Bosrietzanger, ook na antwoord via mail

Hij was als Kleine karekiet goedgekeurd en nu maak je er Bosrietzanger van? Raar.
Waarom niet Bosrietzanger of Kleine Karekiet-Acrocephalus palustris / Acrocephalus scirpaceus?
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Citaat van: HPM op november 12, 2017, 07:31:04 AM
Waarom niet Bosrietzanger of Kleine Karekiet-Acrocephalus palustris / Acrocephalus scirpaceus?
Omdat ik die gemist had. Nu daarop gezet.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)