Merel met witte vleugelafwijking

Gestart door afrag, november 07, 2017, 19:27:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

afrag

Komt het vaak voor dat de vleugels er zo synchroon en afwijkend uitzien?
Ik vond deze vandaag in mijn tuin wel erg bijzonder.

pdeknijff

Zo symmetrisch zie je niet veel, maar dit soort kleurafwijkingen is algemeen bij Merels.
Is erg handig, want zo kun je het wel en wee van deze individuele Merel goed volgen.
Kun je in het vervolg je volledige naam gebruiken (zoals ik), of onder je berichtje willen opnemen als je een pseudoniem of alias (zoals jij nu doet) gebruikt?
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

jeroen vinke

#2
Citaat van: pdeknijff op november 08, 2017, 10:32:55 AM
Zo symmetrisch zie je niet veel, maar dit soort kleurafwijkingen is algemeen bij Merels.
Is erg handig, want zo kun je het wel en wee van deze individuele Merel goed volgen.
Kun je in het vervolg je volledige naam gebruiken (zoals ik), of onder je berichtje willen opnemen als je een pseudoniem of alias (zoals jij nu doet) gebruikt?

Misschien heet de beste forumbezoeker wel Arne Frans Rag en doet hij precies hetzelfde als jij. Desalniettemin hoort het natuurlijk wel bij de regels, maar om te stellen dat er per se verschil zit in jullie naamweergave is natuurlijk onterecht.
Edit: Het is mij net zo min duidelijk of u P. de Knijff of P.D.E. Knijff heet, als je begrijpt wat ik bedoel.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

gbeersma

Citaat van: jeroen vinke op november 08, 2017, 11:24:27 AM
Citaat van: pdeknijff op november 08, 2017, 10:32:55 AM
Is erg handig, want zo kun je het wel en wee van deze individuele Merel goed volgen.

Erg leuk om een individuele vogel te volgen, maar let op: het beest hoeft er niet hetzelfde uit te blijven zien. Een kennis van mij heeft jarenlang een deels witte merel in zijn tuin gehad, het dier zag er elk jaar na de rui weer witter uit dan daarvoor. Uiteindelijk is het dier in de tuin van deze kennis dood gevonden en is hij opgezet.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

migratorius

Wie geïnteresseerd is in de correcte naam van regelmatige forumbezoekers (zoals "afrag") kan natuurlijk even op de gebruikersnaam klikken en dan "toon bijdragen" kiezen. Dan kom je bijvoorbeeld bij: https://waarneming.nl/waarneming/view/142281991 en zie je dat de gebruikersnaam een logische is!

JanHein

Oenanthe

De forumregels over anonieme deelname zijn duidelijk genoeg. Jammer dat veel deelnemers daar lak aan hebben en dat daar nooit enige maatregel op volgt.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

afrag

Beste mensen, Ik wist niet dat ik anoniem was...wat een discussie. Mijn naam is Afra Geerling en je kunt me vinden bij al mijn waarnemingen. Bedankt voor jullie info.
Ik hoop mijn merel nog vaak tegen te komen. Hartelijke groet, Afra van der Vorm-Geerling, vogelliefhebber  ;D

Rob Koelman

Citaat van: afrag op november 10, 2017, 16:56:09 PMBeste mensen, Ik wist niet dat ik anoniem was...wat een discussie. Mijn naam is Afra Geerling en je kunt me vinden bij al mijn waarnemingen. Bedankt voor jullie info.
Ik hoop mijn merel nog vaak tegen te komen. Hartelijke groet, Afra van der Vorm-Geerling, vogelliefhebber  ;D

:duim:
Met vriendelijke groet, Rob