Hoofdmenu

rups nachtvlinder?

Gestart door andre1965, november 05, 2017, 18:14:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

andre1965

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/143854881
Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. gezien op 2017-09-03 Gendtse Polder
Foto's:


bij voorbaat dank André Nagelhout

Rayan Majoor

Hmm... met alleen deze foto durf ik het niet met 100% zekerheid te zeggen (dit is dan ook geen heel duidelijk en typisch getekende rups), maar volgens mij is dit een spurrie-uil
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

andre1965

Citaat van: Rayan Majoor op november 05, 2017, 19:15:40 PM
Hmm... met alleen deze foto durf ik het niet met 100% zekerheid te zeggen (dit is dan ook geen heel duidelijk en typisch getekende rups), maar volgens mij is dit een spurrie-uil

Bedankt voor je reactie, ik zet hem dan op onzeker?
Groet, André

Rayan Majoor

Tenzij je nog andere foto's hebt voor nu wel even ja. Als iemand anders (of ik later) wel zeker is van de determinatie hoor je vanzelf :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

andre1965

Citaat van: Rayan Majoor op november 06, 2017, 07:22:12 AM
Tenzij je nog andere foto's hebt voor nu wel even ja. Als iemand anders (of ik later) wel zeker is van de determinatie hoor je vanzelf :blink:

En toen herinnerde ik me dat ik inderdaad nog een foto (bovenaanzicht) had. Wie weet.

Rayan Majoor

Ik had inderdaad verwacht dat het met het rugaanzicht beter zou worden, maar nog steeds zit ik te twijfelen tussen de Huismoeder en de Spurrie-uil, maar neig nu wel íets meer naar de Huismoeder vanwege de vrij duidelijke middenstreep op de rug en de duidelijke tekening op de kop (dit komt ook bij de Spurrie-uil voor, maar minder vaak).
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

andre1965

Citaat van: Rayan Majoor op november 09, 2017, 08:17:21 AM
Ik had inderdaad verwacht dat het met het rugaanzicht beter zou worden, maar nog steeds zit ik te twijfelen tussen de Huismoeder en de Spurrie-uil, maar neig nu wel íets meer naar de Huismoeder vanwege de vrij duidelijke middenstreep op de rug en de duidelijke tekening op de kop (dit komt ook bij de Spurrie-uil voor, maar minder vaak).

Ik zet ze even op facebook-nachvblinders, wie weet.