Wat valt er over deze slakjes te zeggen (FR)? => Zandslak en Bolle Duinslak

Gestart door Rayan Majoor, oktober 31, 2017, 12:23:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Zoals ik wel vaker in Frankrijk zie zaten deze slakjes op een droog grasland met enorme aantallen allemaal bovenin de planten verzameld. Weet iemand wat voor slakjes het zijn (helaas geen beste foto's aangezien ik er niet aan had gedacht de slakjes te fotograferen en nu ze toevallig op de foto heb staan).
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/145510365
Slak onbekend - Gastropoda spec. gezien op 2017-07-11 France - Cheval-Blanc
Foto's:






bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

KoenVerhoogt

Heb je toevallig ook foto's die op de slak zijn scherpgesteld en niet op de kever?  ;D
Het lijken mij Zandslakken
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Michael_Inden


Rayan Majoor

Citaat van: KoenVerhoogt op oktober 31, 2017, 16:50:28 PM
Heb je toevallig ook foto's die op de slak zijn scherpgesteld en niet op de kever?  ;D
Helaas, zoals ik al zei, heb ik toen geen foto van de slakjes gemaakt.

Bedankt voor de soortnaam allebei! Ik pas de waarneming aan :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Tello Neckheim

Ik zie een duidelijke navel, dan zijn het geen Zandslakken. Ik denk dat het Cernuella virgata is. De witgekleurde lijkt een beetje gekield en zou idd wel Theba pisana (juv.) kunnen zijn, ze komen samen voor op geschikte plaatsen.
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Rayan Majoor

De meeste hadden inderdaad wel een duidelijke navel (zoals ik op google meer bij Cernuella virgata zie dan bij Theba pisana). Ik zal de waarneming zo opsplitsen in de twee soorten. Bedankt voor de oplettendheid! :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl