Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met planten  (gelezen 10807 keer)

dirder

• Member
Re: Ervaringen met planten
« Reactie #150 Gepost op: augustus 20, 2019, 21:50:44 pm »

Zeg eens hoe het beter kan. Als je geen suggesties wil als waarnemer is dat ook heel gemakkelijk. Je negeert ze.

Dat de software veel verkeerde suggesties geeft is duidelijk, maar het is duidelijk voornamelijk een kwestie van wat je geeft en wat je accepteert. Geven in de zin van duidelijke foto's (dus bijv. goed in bloei staande planten, meerdere foto's van meerdere details en natuurlijk ook enigszins goede foto's). Accepteren in de zin van het percentage dat de software als uitkomst geeft.  Maar ook accepteren in de zin van gezond verstand en zelf iets nazoeken / nakijken of zelf (willen/kunnen) inschatten of het een reŽel voorstel is. Zeer zeldzame planten in de berm naast de voordeur kan 1 keer in het jaar, maar niet 10 keer op een dag.

Al die factoren bepalen of de suggestie van de software tot een succes leidt en dat is wonderlijk heel vaak wel zo. Ik vind het wonderlijk, want ik heb de nodige jaren studie verricht om planten te kunnen herkennen. Veel mensen hebben dat niet gedaan, maar kunnen met een hint toch een heel eind komen. Ik zie voordelen.

Gelukkig is de laatste factor nog altijd de admin. Die zal het meeste toch nog nalopen en commentaren geven. Al bij al denk ik dat we als admins minder werk hebben dan eerst en dat de waarnemers over het algemeen sneller geholpen zijn.

Ik denk niet dat het nog zal beteren. Er komt ook nooit uitleg over hoe dat spul werkt enz enz...
Er is inderdaad nog de admin. De mensen die de software gebruiken doen uiteraard niet de moeite om nog na te kijken of het wel klopt (en maken soms ook nog van hun tak achteraf als blijkt dat hun grote zeldzaamheid een triviale plant blijkt te zijn). Ongetwijfeld komen ook hier en daar waarnemingen van planten binnen die via de software gedetermineerd zijn maar niet voorzien zijn van een foto. Hopelijk niet al te veel...
Groeten, Dirk Derdeyn.
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.033 seconden met 20 queries.