Gehakkelde aurelia net uit pop

Gestart door Primula, oktober 20, 2017, 10:15:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

Primula

Hallo,

Gisteren in de loop van de middag is in mijn collectie een gehakkelde aurelia uit zijn/haar pop gekomen, maar deze vlinder beweegt sindsdien amper. Hij/zij heeft zich enkel een beetje gedraaid op dezelfde plek. Ik heb een rottende appel in de bak erbij gelegd, maar de vlinder reageert hier ook niet op. Is dit gedrag gebruikelijk voor een (pas uitgekomen) gehakkelde aurelia (in het najaar)? Ik heb verder nog geen ervaring met dagvlinders die net uit hun pop zijn, enkel met nachtvlinders.

Alvast bedankt! :duim:



Groeten,
Bo S.

Primula

Ik heb het verkeerde board aangeklikt zie ik net, wat stom. :-X Moet natuurlijk bij Dagvlinders......
Groeten,
Bo S.

Rayan Majoor

Zolang de vlinder niet in de zon op kan warmen, wordt hij ook niet echt actief: dagvlinders krijgen hun energie grotendeels van de zon en kunnen alleen vliegen bij vrij hoge lichaamstemperatuur. Nachtvlinders trillen met hun vleugels om dat te bereiken, dagvlinders hebben hiervoor echt de zon nodig (en zullen alleen wanneer ze bijna genoeg opgewarmt zijn ook zo gaan trillen). Bij mij heeft trouwens nog nooit een vlinder aandacht aan fruit of bloemen besteed in de eerste tijd nadat hij uit de pop is gekomen: waarschijnlijk heeft hij nog genoeg voedingsstoffen van toen hij in de pop zat.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Primula

Bedankt voor je reactie Rayan! Dan wordt het nog lastig, gezien de zon hier niet schijnt, en er voorlopig ook geen zonnige dag voorspeld is. Of kan de vlinder met zonlicht door de bewolking heen ook voldoende? Hoe zou ik het anders het beste kunnen aanpakken denk je?
Groeten,
Bo S.

Primula

Hij/zij is zojuist na een heel klein beetje zonlicht op de vleugels uitgevlogen. :duim:
Groeten,
Bo S.