Hoofdmenu

Roofdier?

Gestart door A-, oktober 17, 2017, 11:28:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

A-

De laatste tijd liggen er regelmatig plasjes met puur bloed op het pad naast ons bos (op ons erf)
Vanmorgen was ik op een andere locatie en zag ik daar dezelfde soort bloedplekken. Heb het internet als afgezocht wat het kon zijn. Eerst dacht ik nog dat er iets gewond was maar zie het nu regelmatig liggen iemand enig idee ?

HPM

Volgens mij laten roofdieren geen plasjes bloed rondslingeren. Misschien weet de politie meer.
Herman van der Meer

A-

Politie?  :rolleye:Uhh  nou nee dat ga ik niet doen hoor dit is duidelijk iets van een dier.Ons erf is volledig afgesloten en het bos waar ik vanmorgen was ligt echt zover uit de buurt.... moet gewoon van een dier zijn.

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Citaat van: A- op oktober 17, 2017, 11:47:40 AM

Politie?  :rolleye:Uhh  nou nee dat ga ik niet doen hoor dit is duidelijk iets van een dier. ...

Wat maakt die plasjes bloed tot die van een dier?
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

De kans dat er regelmatig iemand verwond wordt op deze lokatie, waardoor er bloedsporen te vinden zijn (of dat iemand die veel (plasjes) bloed verliest daar vaak rondloopt is natuurlijk wel vrij klein.

Maar de kans dat het verhaal regelmatig met dieren voorkomt is natuurlijk ook vrij klein..

Wat het is zal dan waarschijnlijk ook niet echt duidelijk gaan worden.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

gbeersma

Ik weet niet hoe groot de plasjes bloed zijn, maar als ze maar klein zijn kan het best van een hond zijn (loopse teef die bloed verliest). Of dit bij andere zoogdieren (vos?) tot dezelfde verschijnselen leidt weet ik niet.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

jeroenroelofsen

Citaat van: gbeersma op oktober 17, 2017, 13:29:21 PM
Ik weet niet hoe groot de plasjes bloed zijn, maar als ze maar klein zijn kan het best van een hond zijn (loopse teef die bloed verliest). Of dit bij andere zoogdieren (vos?) tot dezelfde verschijnselen leidt weet ik niet.

:duim: Goede suggestie. Honden lopen immers vaak dezelfde route (met hun baasje). Weet van mijn honden dat het kan varieren van een kleine druppel tot een flinke guts (plas).
Als je het zo regelmatig ziet is een wildcamera wellicht een optie?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

A-

Een hond(achtige) ..daar had ik nog niet aan gedacht.!
Zeker zou dit bij het bos een goede optie zijn idd lopen vaak mensen. Alleen op het erf is dat niet echt voor de hand liggend aangezien het goed is afgezet..maar je weet nooit
Uiteraard heb ik een foto gemaakt vanaf de telefoon uploasen geeft hij foutmelding aan zal t straks nog eens proberen



Merel

Als je een foto wilt toevoegen moet je er rekening mee houden dat de maximale bestandsgrootte 400 kb is. Vermoedelijk is dat de reden van foutmelding.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer