Hoofdmenu

welke pop

Gestart door fransaar, oktober 08, 2017, 17:19:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

fransaar

Toevallig zag ik deze aan mijn garagepoort hangen, gok ....een witje ?
Roermond 08 10 2017
Hoe kan ik deze laten overwinteren met een beetje siliconenkit aan een takje onder de overkapping.
en aan welke kant de kit links of rechts, lijkt me wel leuk om te kijken of die uitkomt.
mvg Frans

Rayan Majoor

Een klein koolwitje (dus je zat goed met een witje ;)).
Ik zie dat je de pop al los hebt gehaald. Beste zou denk ik geweest zijn om het spinseltje waar de pop aan vast zat los te halen en hem daarmee ergens anders vast te maken als je hem weg wilde halen van waar hij eerst zat. Overwinteren gaat nu denk ik het beste door hem echt in een bakje, aangezien vogels erg van een eiwitrijke pop houden. Ook onder zo'n afdakje kunnen ze er nog goed bij. Ik heb vorig jaar een pop van het klein koolwitje geobserveerd dat zich op een vrij duidelijke plek had verpopt (aan een dakrand) maar waar de vogels er alleen vliegend bij konden. Op zulke plekken of op goed verstopte plekken hebben de poppen nog het meest kans om te overleven als ze niet in een bakje worden gehouden oid. Toch was de pop waar ik het net over had in april, net toen hij weer wakker begon te worden van de winterslaap, door een vogel opgegeten.
Sowieso zou je de pop, mocht je hem al met kit vast willen maken (geen idee of dat een goed idee is, ik heb daar geen ervaring mee, maar sowieso moeten de verschillende achterlijfsegmenten nog goed kunnen bewegen, ook in de lengte, aangezien dat gebeurt wanneer de vlinder bijna uit de pop gaat komen), dan moet dat bij de achterlijfspunt.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

fransaar

ik kan hem dus gewoon in een klein bakje met zand leggen onder de overkapping
of wil ik hem ophangen in de garage dan aan de punt rechts ?
bedankt, ik ga eens proberen