Smalbok in Sardinie

Gestart door Goyatlah, oktober 04, 2017, 04:13:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

24-06-2008 (ik hoop hem binnenkort met GPS locatie in te kunnen voeren, maar pas na mijn libellendata, en dat heeft tijd nodig)



Zou niet zo moeilijk moeten zijn, Corymbia rubra oid, maar dan met rare poten, en een rare abdomen tekening. Wellicht een endeem?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

jck

Corymbia rubra is het niet. Lijkt mij meer iets van Stenopterus. Dit is alleen bedoeld als een mogelijke zoekrichting, niet een echte determinatie.

James

Goyatlah

Er zijn twee soorten Stenopterus die in Sardinie voorkomen, rufus en ater, en dat zijn  ook de twee die het meeste lijken. Op alle fotos van rufus die ik gezien heb, zijn de achterdijen hooguit voor een derde zwart, bij ater allemaal. Ook hebben de rufus fotos bijna alle gele vlekken op het achterlijf, waarvan de bouw anders is. Stenopterus ater dus wat mij betreft.

Bedankt voor je suggestie.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's