Roofvogel, leek op torenvalk

Gestart door vosje50, september 26, 2017, 15:44:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

vosje50

Ik probeer het maar even ;), maar ik weet niet of deze vogel te determineren is vanaf de foto's van een afstand genomen.

Het was een roofvogel, die kwam overvliegen. Hij leek sterk op een torenvalk, maar was groter en de vleugels waren niet echt puntig, maar iets meer afgerond. De kop was goed naar beneden gericht.  Deze vogel gaf de indruk van een wat langere nek dan een buizerd (die ik hier vaak zie), die naar beneden kijkt. Dat ziet er wat meer gedrongen uit.
Voor ik hem kon fotograferen, was hij al te ver weg voor een duidelijke foto.

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/144458854
Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2017-09-22 Oud-Alblas - dorp e.o.
Foto's:




Toelichting:
Was al te ver weg voor een goede foto.
bij voorbaat dank Janny Heijkoop

Jacob Molenaar

Laatste foto lijkt me meer sperwer.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Lijkt me typisch een geval van "jammer, volgende keer beter.." B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

vosje50

#3
Ik was al bang dat het niet te zien was :)
Jammer wel, want deze had ik hier nog niet eerder gezien, dus dan herken je hem ook niet. En hij kwam zo laag over!
Hier zie ik alleen buizerds en torenvalken.
Maar bedankt voor jullie reacties Jacob en Frank!
En wie weet, komt hij hier nog eens voorbij :)
Groetjes, Janny

ahjoon

De bovenste foto doet mij aan een meeuw denken en de onderste aan een (Toren)valk.
Weet je zeker dat de foto's dezelfde vogel laten zien?
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

migratorius

Als je er een mannetje kiekendief in probeert te zien zijn beide foto's te verklaren. Ik ga hem verder niet determineren.

JanHein

vosje50

Beste Arjan,
Ja ik weet zeker dat het dezelfde vogel was. Hij vloog van me af en zwenkte toen iets naar rechts en verdween toen achter de bomen. Het was beslist geen torenvalk, die zie ik hier vaak genoeg. Hij vloog hier recht over, vrij laag. Zoals ik al zei, hij was groter dan een torenvalk en had geen puntige valkenvleugels. Ze waren iets meer afgerond.

Jan Hein ook bedankt voor je reactie.
Kiekendief zou kunnen, de bruine kiekendief heb ik hier in de polder ook een paar keer gezien. Maar goed, het blijft 'vogel onbekend' ;)
Groeten, Janny