Arend Amerika

Gestart door corzonneveld, september 24, 2017, 14:22:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

corzonneveld

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/144383083
Havik of Arend onbekend - Accipitridae spec. gezien op 2017-08-06 United States - Glen Canyon National Recreation Area (AZ)
Foto's:






Normaal waag ik me hier niet aan, maar deze was met kort brandpunt toch nog te doen. Ik zou het leuk vinden als er meer over te zeggen is dan 'arend' spec. :angel:

bij voorbaat dank Cor Zonneveld
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

frankneijts

#1
De vogel heeft ruig bevederde poten (foto 1) en dat beperkt, in de USA tenminste, de keuze tot Steenarend en Ruigpootbuizerd (Am. Zeearend heeft kaal loopbeen). Ruigpootbuizerd heeft typische buizerd-vleugels met maar 5 handpennen en valt dus af. Blijft Steenarend over, adult of subadult denk ik ...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

corzonneveld

#2
Dank je Frank! Als dat de twee opties zijn, blijft idd Steenarend makkelijk over, gezien de omvang - op de foto's niet in te schatten, maar dit was bepaald geen buizerd.
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

frankneijts

Citaat van: corzonneveld op september 24, 2017, 18:56:18 PM
Dank je Frank! Als dat de twee opties zijn, blijn idd Steenarend makkelijk over, gezien de omvang - op de foto's niet in te schatten, maar dit was bepaald geen buizerd.
Dat is op de foto's moeilijk te zien en bovendien is formaat altijd een bedrieglijk kenmerk. De structuur van de handvleugel is echter makkelijk vast te stellen en is diagnostisch in dit geval.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'