Insectenei op Canadese Fijnstraal

Gestart door henksluis, september 20, 2017, 17:04:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

henksluis

Ik zou graag willen weten welke soort dit is - Niet eens zeker bij welke diergroep
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/144244744
Insect (overig) onbekend - Insecta indet. gezien op 2017-09-20 Hoek van Holland - Kapittelduinen
Foto's:


bij voorbaat dank Henk van der Sluis
greetings from Dandified vulture

Rien Ondersteijn

Henk-je zit hier bij de afdeling 'Planten' en je had de draagplant zelf al benoemd.Voor de rest moet je op de route naar 'Insecten'.
Groene groe[n]tjes.Rien.

henksluis

greetings from Dandified vulture

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Rayan Majoor

Inderdaad eitjes van een vlinder en waarschijnlijk van een Noctua-soort (in ieder geval een uiltje, Noctuidae spec.).
Veel mensen zeggen bij dit soort eierlegsel al gauw dat het van de huismoeder is (de kans is groot dat dat ook het geval is), maar hier https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=403222.0 hebben we een mooi voorbeeld van dat dat lang niet altijd klopt.
Ik heb zelf een soortgelijk eierpakketje gevonden dat ik nu aan het uitkweken ben (de net uitgekomen rupsjes eten nu lekker van de klaverblaadjes die ik ze gegeven heb, de boswilg waar de eitjes op zaten weigerden ze). Ik zal hier ook vermelden wat er uit die eitjes gekomen is, aangezien de kans vrij groot is dat het dezelfde soort is.
Het handigste zou echter nog zijn om de eitjes mee te nemen en uit te kweken. Neem dan de eitjes mee en bied ze zoveel mogelijk planten aan die er in de buurt groeien en dan zie je vanzelf wat ze lekker vinden.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

Groene groe[n]tjes.Rien.

henksluis

Thanx Rayan,
Dit is weer heel andere materie dan hetgeen ik normaal invoer. Ik ben min of meer gefocust op afwijkend beeld, en zoiets nog niet eerder tegengekomen. Zelf opkweken zit er niet in helaas
mvg Henk
greetings from Dandified vulture