Bresser verrekijker

Gestart door michel.wissink, december 17, 2007, 21:06:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

michel.wissink

Binnenkort is onderstaande verrekijker in de aanbieding.
Schijnbaar met optiek van Bresser.
Is 't wat? (met name om mee te vogelen) M.a.w. zijn er mensen met ervaring met een dergelijke kijker?

Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

vuurvlinder

De "echte" vogelaars zullen het waarschijnlijk niks vinden, maar ik heb 2 jaar geleden een Bresser kijker (10x50) gekocht bij de Lidl. Wat mij betreft doet hij het prima.
Zo'n 8x42 hebben ze volgens mij daar op dit moment ook liggen. Tenminste, vorige week nog wel en ik meende dat hij daar 50 euro kost. Ik denk vooral dat het een kwestie van proberen is. Vind je het niks, dan breng je hem toch gewoon terug?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.


redmar_woudstra

Ik heb een zeer slechte ervaring met een Bresser kijker. In Noorwegen is de kijker (die waterdicht zou moeten zijn) vol water gekomen en dat is er nooit meer uitgegaan.  
groet,
Redmar

Alex Kwak

CiteerIn Noorwegen is de kijker (die waterdicht zou moeten zijn) vol water gekomen en dat is er nooit meer uitgegaan.
Dan is 'ie toch in ieder geval 1 kant op waterdicht  ;)  
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

vuurvlinder

Citeer
CiteerIn Noorwegen is de kijker (die waterdicht zou moeten zijn) vol water gekomen en dat is er nooit meer uitgegaan.
Dan is 'ie toch in ieder geval 1 kant op waterdicht  ;)
Er zit toch 5 jaar garantie op zo'n ding? Na aankoop gewoon gelijk ff testen in een teiltje water of zo. :grin:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

michel.wissink

#6
Bedankt voor de reacties tot zover.
Ik heb helaas niet het budget dat veel 'echte' vogelaars hebben; dit kijkertje van 69 Euro (i.d.d. bij de Lidl) is wel mijn max., en al een veelvoud (!) van de kostprijs van mijn huidige kijker.
Misschien ga ik hem op proef halen.
Reden dat ik op zoek ben naar een andere is dat mijn huidige zoomkijker 10-30 x 50 (waarvan ik de zoomfunctie sowieso nooit gebruik omdat het niet naar behoren werkt) niet erg bevalt; de scherpstelling 'verzakt', beperkte beeldhoek.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

michel.wissink

CiteerIn Noorwegen is de kijker (die waterdicht zou moeten zijn) vol water gekomen en dat is er nooit meer uitgegaan.
N.B. Dat 'waterdicht' lees ik als 'spatwaterdicht', wat wat mij betreft voldoende is.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

vuurvlinder

#8
Citeer
CiteerIn Noorwegen is de kijker (die waterdicht zou moeten zijn) vol water gekomen en dat is er nooit meer uitgegaan.
N.B. Dat 'waterdicht' lees ik als 'spatwaterdicht', wat wat mij betreft voldoende is.
Die 10x50 kostte mij slechts 22,50 euro bij de Lidl, doet het prima en die liggen er nu ook weer. Hij is niet waterdicht, maar ik hou ook niet van regen.  :grin: O ja, wel 5 jaar garantie!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

michel.wissink

Hallo 'oostsouburg',

Digiscoping is een methode om je onderwerp dichterbij te halen, en een zeer goedkope techniek.
Een voorbeeldopstelling laat ik zien in het onderstaande forum:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=4986
waarmee zelfs de meest simpele compactcamera's voldoen. Wel even opletten dat de vignettering en scherptediepte niet storend zijn.
Eerlijk gezegd gebruik ik deze methode niet zo vaak meer, aangezien ik nu een voorzetlens tele 2x heb voor mijn goede camera. Inclusief de optische zoom heb ik dan een zoombereik van 38 tot 760 mm. Dat is voldoende voor bijvoorbeeld vogelfotografie.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60