Weer een Nederlandstalige nieuwsbrief?

Gestart door Marcel_Wasscher, september 16, 2017, 09:26:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_Wasscher

Johan Devolder en ik hadden afgelopen zomer een maand om eens de Vlaamse en Nederlandse libellenwereld tegen het licht te houden. Doordat er aan de ene kant in de Brachytron op hoog niveau gepubliceerd kan worden (en deze de laatste jaren vaak slechts eenmaal per jaar verschijnt), en aan de andere zeer veel kleine leuke onderwerpen hier en op Facebook passeren, is er volgens ons best wel behoefte om weer een platform te hebben om kleine artikeltjes te kunnen publiceren. Zo zouden vele leuke waarnemingen, gedachten etc. van het korte digitale termijn geheugen kunnen verhuizen naar het voor altijd en eeuwig terug te lezen Nederlandstalige libellen geheugen. Deze nieuwsbrief zou dan bijvoorbeeld tweemaal per jaar in pdf formaat als aanvulling bij het Brachytron abonnement voor leden toegankelijk kunnen zijn, met als een van de voordelen dat ook een nieuwe generatie potentiƫle schrijvers voor de Brachytron wordt opgeleid. Misschien dat van een redactrice/redacteur eigenlijk alleen gevraagd zou hoeven te worden om de aangeleverde bijdragen iets bij de schaven, aantrekkelijk vorm te geven en als pdf te publiceren. Nee helaas, zelf heb ik geen tijd hiervoor (alhoewel ik dit werk ooit jaren voor de NVL Nieuwsbrief heb gedaan), maar misschien is er tussen de honderden libellen enthousiastelingen wel iemand die dit leuk zou vinden en zou kunnen.
Groetjes,
Marcel

MC

vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

ewoudploeg

Ja, doen! Laagdrempeligheid maakt het denk ik makkelijker om enthousiaste auteurs te vinden.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

nick w

kom maar op met die bijdragen dan, we kunnen best een proef doen :-)

groet,
Nick W