Kan iemand helpen? Htc spraakopname bestandjes naar laptop.

Gestart door Marleen, september 09, 2017, 09:37:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marleen

Hallo allemaal,

Ik heb een HTC en daar staan aardig wat 'spraakopnamen' op. Ik heb er geluiden mee opgenomen, afgelopen jaren.
Nu kan je met je htc bij de foto's, alle foto's 'delen' naar dropbox. Dat werkt met wifi prima.

Het is eigenlijk makkelijker om ze gewoon met kabeltje van je telefoon naar de laptop te doen.
Maar om een of andere reden als ik het kabeltje inplug, reageert de laptop niet. Die vindt dan de telefoon niet.
De (externe) schijf (map) wordt niet getoond, dus ik kan daar niet in. Ik kan daar niets mee.

Maar bij geluiden (bij spraakopname) zie ik geen optie om ze allemaal tegelijk up te loaden (te delen) naar dropbox.
En één voor een is erg veel werk.

Kan iemand helpen? Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Groetjes, Marleen

HPM

Staat je smartphone aan of uit als je hem met je pc verbindt?
Herman van der Meer

KoenVerhoogt

Ik krijg (met een Samsung) altijd eerst een pop up berichtje op mijn telefoon die ik eerst moet bevestigen voordat ik hem met de laptop kan verbinden. Ik weet niet precies hoe het bij een HTC is, maar misschien is daar het berichtje wat meer verborgen... Er moet in ieder geval ook een actie op de telefoon gemaakt worden voordat ie verbonden wordt
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

KoenVerhoogt

hmmm gek,misschien een kapot kabeltje of een kapotte ingang van je telefoon?
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Er zijn ook apps waarmee je in 1x een hele Dropboxfolder kunt overzetten. Zoek maar eens op "dropbox folder" in Google Play
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OJGoreng

De oplaadpinnetjes en datapinnetjes in zo'n kabel zijn niet dezelfde, dus het kan inderdaad prima dat de oplaadpinnen goed contact maken en één of meer datapinnetjes niet. Hoeft niet per se te betekenen dat de kabel stuk is, soms gaat het gewoon om vuile contacten (in je telefoon, in je kabel, of in de usb-poort van je laptop zelf) en doet een beetje poetsen wonderen.

Staan de geluiden in het vaste geheugen van de telefoon, of op een micro-SD-geheugenuitbreidingskaartje? In geval van het laatste zou je dat ook via een kaartlezer met je PC kunnen verbinden, al is het wat bewerkelijk om zo'n kaartje steeds uit je telefoon te moeten peuteren.
Met vriendelijke groet, Zainal

Lowieke

#7
Citaat van: Marleen op september 09, 2017, 10:45:28 AM
Klopt, dat deed de telefoon voorheen inderdaad. Als ik inplugde en de laptop zocht verbinding met de telefoon, dan kreeg ik op mijn telefoon berichtje of ik het als harde schijf wilde gebruiken ofzoiets.
Onder instellingen=>opslslagruimte kies je onder menu de optie "usb computerverbinding".  Mischien dat met een android update (kitkat=>lollipop) de standaard instelling van usb massaopslag (UMS) is gewijzigd in MTP en ondersteund jouw laptop (oude windows?) dat nog niet. Dat kan je daar weer terugzetten naar UMS. Anders een andere usb kabel proberen.

Nog een mogelijkheid is met bv de app winzip de hele directory met geluidsopnames in een zip naar je dropbox te kopiëren.
Jeroen.

hiskodevries

wat altijd lukt , als noodoplossing, om de bestanden naar je zelf te emailen vanaf de smartphone, dan kun je ze op je pc downloaden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0