Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Automatische "vervaging" 1-2 eigen locaties (waarneming&observado)  (gelezen 701 keer)

Marleen

• Member
Automatische "vervaging" 1-2 eigen locaties (waarneming&observado)
« Gepost op: september 01, 2017, 11:37:38 am »

Hallo allemaal,

Waar ik al een tijdje over denk...  Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, dus ik denk hier even 'hardop'.

Zou het een idee zijn als iedere waarnemer 1 of 2 locaties kan aangeven, liefst eigen gemaakte locatie of gebied, die automatisch vervaagd worden?
Bijvoorbeeld bij de optie die er al is, bij eigen gemaakte gebieden die je dan een extra tag/status/icoontje kan geven, dat dt gebied automatisch vervaagd wordt?
Misschien beter als, voor dit doel, het gebied wat je maximaal kan maken kleiner is dan wat nu bij gebieden is toegestaan?

Bijvoorbeeld voor waar je woont.
Er zijn toch wel wat mensen gesteld op hun privacy en als iedereen weet wat er allemaal in je tuin zit...
Bovendien, wie iets langer nadenkt weet dan ook wat voor (kwaliteit) camera/wildcamera/detectoren etc er in dat huis allemaal mogelijk te vinden zijn.

Het zou prima zijn als de wijk in de stad dan genoemd wordt, of aangegeven wordt op de kaart, zonder exacte locatie met pijl.
Je geeft bij je waarneming wel de exacte locatie aan, maar dat dat niet voor iedereen open en bloot te zien is.

Al gaat maar bij alle waarnemingen in dat gebiedje/op die locatie, de pijl van de kaart. De pijl alleen zichtbaar voor jezelf en admins. Dat is denk ik al genoeg.

Groetjes, Marleen
« Laatst bewerkt op: september 01, 2017, 11:42:53 am door Marleen »
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Determinatie tips & tools Noorwegen

hiskodevries

• Forum beheerder
Re: Automatische "vervaging" 1-2 eigen locaties (waarneming&observado)
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2017, 14:59:12 pm »

of je kiest bij invoer in dat soort situaties voor kmhok vervaging
het idee is helemaal zo slecht niet hoor Marleen, maar ik voorzie al weer de vragen 'webmaster al mijn waarnemingen zijn vervaagd kunt u die weer even openzetten , want zelf doen is zoveel werk' , standaard antwoord is nee.
de andere optie is een embargo datum ,maar die verloopt natuurlijk een keer.
op zich is het te programmeren , maar het zou best wel tot resultaten kunnen leiden die de waarnemer niet in gedachten had.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Marleen

• Member
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2017, 15:12:33 pm »

Hallo Hisko,

Bedankt voor je reactie.

Het werkt niet echt om voor een paar waarnemingen de locatie te vervagen, omdat er zoveel op dezelfde plek zijn die wel 'open' zijn.
Allemaal onder km-vervaging is teveel. Bovendien moet je ze dn inderdaad n voor n aanpassen als de vervaging niet meer nodig is.
Van mijn 675 waarnemingen, zijn er meer dan 500 in/rond het huis.
Leuk, eekhoorn dichtbij, leuk roofvogels in/over de tuin, leuk wildcamera-foto's van zoogdieren die niet zovaak gezien worden, leuk die bijzondere dit of dat.
Als ik nu bij mijn gebieden, een eigen gebiedje kon maken en kon aangeven met een knopje dat de exacte locatiepijl niet getoond moet worden voor andere waarnemers.
Dan scheelt dat denk ik al veel.

het idee is helemaal zo slecht niet hoor Marleen, maar ik voorzie al weer de vragen 'webmaster al mijn waarnemingen zijn vervaagd kunt u die weer even openzetten , want zelf doen is zoveel werk' ,
Dat is dan denk ik een kwestie van die status/tag van dat gebiedje afhalen.

En als je verhuist, kan je een ander gebiedje maken, en daar weer de pijl 'onzichtbaar' laten maken. Dat maakt voor het oude adres dan niet meer uit, dat de waarnemingen open zijn.
Gaat het echt om een te beschermen soort, (n of enkele waarnemingen) dan gebruik je idd km-vervaging of embargo.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2017, 15:37:52 pm »

ja leuk gezegd maar zo werkt het systeem nu eenmaal.
kmhok vervaging heeft geen einddatum.
Maar ik wil het best bouwen., ongeveer 40 uur werk. Even crowdfunden Marleen.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Marleen

• Member
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2017, 15:47:30 pm »

ja leuk gezegd maar zo werkt het systeem nu eenmaal.
Qua waarnemingen, snap ik. Maar als het in een natuurgebied was, dan was het een ander verhaal.
Het gaat om dat mensen weten waar de betreffende waarnemer woont en welke spullen daar (waarschijnlijk) zijn.

Marleen

• Member
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2017, 06:55:32 am »

Hallo Hisko,

Had je hier toevallig nog over nagedacht en heb je hier plannen mee, als ik vragen mag?

Anders ga ik de waarnemingen komende tijd zelf onder km-hok vervaging zetten.
Maar het nadeel is wel dat ze daar dan voor altijd op blijven staan.
Met een functie zoals ik hierboven noemde zou ik het er tzt gemakkelijk af kunnen halen.
Dat ga ik niet handmatig bij honderden waarnemingen die ik nu evt op km-hok vervaging zet, doen.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2017, 08:58:37 am »

ik heb daar voorlopig geen tijd voor, zie mijn vorige reactie

Marleen

• Member
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2017, 08:59:37 am »

Ok.  :duim:
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 20 queries.