Newbie vs. Member

Gestart door cranefly, augustus 29, 2017, 18:30:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

cranefly

Hallo,

Ik vroeg me af waarom sinds vandaag sommige leden Newbie en andere Member genoemd worden op het forum. Hangt niet af van registratiedatum, aantal berichten of gespendeerde tijd op het forum, zo bleek mij na wat 'onderzoek', maar waarvan dan wel?

Vriendelijke groeten,
Reindert van Eekelem

cranefly

Niemand?

Ik vind 't vreemd dat ik gisteren nog Member heette en nu opeens Newbie. Op het Vlinderforum, waar ik meestal vertoef, is het grootste deel van de Members sinds vandaag ook in Newbie veranderd.

Ben toch wel benieuwd waarom dit zo is. Of stel ik nu een typische Newbie-vraag?   :blink:

Vr. Gr.,
Reindert van Eekelen

HPM

Het is een optie in de forumsofware die nooit gebruikt is.
Een beginnende admin die zich verveelde zal wel met knopjes zijn gaan spelen. Of een gevorderde die zijn superioriteit wilde tonen.
Maar uiteraard geen tijd om er vragen van newbies over te beantwoorden.
Herman van der Meer

KoenVerhoogt

Citaat van: HPM op augustus 30, 2017, 06:37:55 AM
Het is een optie in de forumsofware die nooit gebruikt is.
Een beginnende admin die zich verveelde zal wel met knopjes zijn gaan spelen. Of een gevorderde die zijn superioriteit wilde tonen.
Maar uiteraard geen tijd om er vragen van newbies over te beantwoorden.

Geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar een admin kan daar niks mee doen op het forum hoor. We kunnen alleen een beetje met topics rondgooien.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de serververhuizing inderdaad, maar waar het mee te maken heeft of je newbie of member bent  :huh:
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

gardensafari

Hi, hi, hi zelfs grote namen als HPM (met meer dan 21.000 berichten) en Thijs de Graaf zijn opeens newbie.
En als je de ledenlijst newbie bekijkt zit er inderdaad geen enkele logica in.
Ik vermoed dat het forum een update heeft gehad, want alleen beheerders kunnen iets met deze instelling, admins van forums kunnen er niet bij.
Wel grappig dit.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

HPM

#5
Citaat van: KoenVerhoogt op augustus 30, 2017, 08:25:45 AM
Citaat van: HPM op augustus 30, 2017, 06:37:55 AM
Het is een optie in de forumsofware die nooit gebruikt is.
Een beginnende admin die zich verveelde zal wel met knopjes zijn gaan spelen. Of een gevorderde die zijn superioriteit wilde tonen.
Maar uiteraard geen tijd om er vragen van newbies over te beantwoorden.

Geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar een admin kan daar niks mee doen op het forum hoor. We kunnen alleen een beetje met topics rondgooien.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de serververhuizing inderdaad, maar waar het mee te maken heeft of je newbie of member bent  :huh:

Ik bedoelde ook niet dat alle admins dat kunnen, maar iemand met het recht om dat te doen.

2.0.14 is wel de laatste versie van SMF, maar die is niet nieuw en hoe dan ook respecteert een update normaal de instellingen.
Ik denk dus dat het bewust is gedaan.
Hoe iemand aan een bepaalde classificatie komt weet ik ook niet, al heb ik er wel eens over gelezen, maar wel dat het tonen ervan een keuze is.

De statussen staan denk ik al vanaf het begin in de ledenlijst, maar ze zijn bij mijn weten nooit bij de berichten getoond.
Herman van der Meer

cranefly

Dank voor jullie antwoorden. Op het moment is alles naar het lijkt weer bij het oude, er staat weer gewoon Member onder mijn naam althans. Zal dus idd. wel een hick-upje zijn geweest door de serververhuizing.

Vr. Gr.,
Reindert van Eekelen

gardensafari

Tsja, zelfs HPM is weer "member", er gaat veel fout op waarneming.nl
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.