Hoofdmenu

Eitje?

Gestart door Primula, augustus 28, 2017, 21:14:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Primula

Hallo,

Ik zou graag willen weten welke soort dit is (en of dit überhaupt een ei is van een (nacht)vlinder :blink:). Het is groenig/gelig en enigszins doorschijnend.

Het betreft deze waarneming:
https://waarneming.nl/waarneming/view/143408935
onzeker Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. gezien op 2017-08-28 Steenbergen (gemeente)
Foto's:


Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Groeten,
Bo S.

Rayan Majoor

Ik weet niet wat het voor blad is dat ernaast ligt, maar het lijkt mij nogal groot voor een eitje. Doet mij eerder aan de bolletjes denken die over het algemeen in de grond zitten bij planten in een tuincentrum (volgens mij soort van plantenvoeding ofzo)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Primula

Het is een blad van een Hortensia, waar ik dit mysterieuze verschijnsel ook in gevonden heb.

Ik kreeg via de site zelf al door dat het hier wellicht ook wel eens heel goed zou kunnen gaan om een slakken-ei....
Groeten,
Bo S.

Rayan Majoor

Slakkeneitje zou op zich inderdaad ook kunnen, die worden vaak onder de grond gelegd. Ik heb echter nog nooit zo'n geel eitje gevonden, alleen wittig en doorschijnend en verder egaal gekleurd. Bovendien zijn die erg gelei-achtig (als kikkerdril) en zijn zelden nog een perfect rondje tegen de tijd dat ik ze boven de aarde gehaald heb.
Maar ik ben geen slakkendeskundige... :rolleyes:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

KoenVerhoogt

Dit lijkt me inderdaad zo'n bolletje wat in tuinaarde zit, geen eitje
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Primula

Heb er inmiddels twee gevonden, maar tot op heden komt hier inderdaad ook niet echt bepaald iets uit... ;D
Groeten,
Bo S.