Hoofdmenu

Bijeneter

Gestart door Sticht, januari 31, 2009, 00:28:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sticht

Wat denken jullie van deze foto.
Deze staat op het libellenforum: laatste bijdragen in dit topic.





gerdwichers8

Ik denk dat je gelijk hebt Martin

Papavertje

#2
Een (Kleine?: geen oranje keel.. Weet niet hoe dat met vrouwtjes of juvenielen zit?) Groene Bijeneter.
Mooi beestje! :wub:

En nu ga ik ècht slapen  ;)
Groetjes,

Nan

Maarten Sluijter

Ik denk Kleine Groene Bijeneter van de cyanophrys die in Israël en Jordanië voorkomen.

Omdat het zo'n helder blauw gezicht heeft, en hij lijkt me erg klein t.o.z van de libel.
.

Certhia

#4
CiteerIk denk Kleine Groene Bijeneter van de cyanophrys die in Israël en Jordanië voorkomen.

Omdat het zo'n helder blauw gezicht heeft, en hij lijkt me erg klein t.o.z van de libel.
Lijkt me een gewone Groene. Erg lange snavel, wit voorhoofd, toch een oranjige, gele zweem op de keel ipv blauw zoals bij Kleine Groene (cyanophris) t geval zou moeten zijn.

Edit: Wellicht een wat jongere vogel?

Groet

Marc

HansJWG



verspreidings gebied?

ben een aantal jaren achter elkaar in Israël geweest, zag bijna dagelijks kleine groene, maar een keer gewone groene gezien, op trek..
Groet, Hans

Vincent de Boer

Groene bijeneter is in het zuiden op doortrek een vrij gewone soort. vanaf eind maart. Wel in golven, de ene week zijn er meer dan in een andere. Broedt in het noordoosten van Israel (Kfar Ruppin e.o.). Kleine Groene talrijke standvogel in het zuiden.
Lijkt mij een Groene, lange snavel etc. En Jonathan Meyrav (de fotograaf) kent z'n soorten wel, als vogelgids op Kibbutz Lotan...

Groet

Vincent de Boer
Met vriendelijke groet,

Vincent de Boer

Sticht

#7
Er zijn ongetwijfelt belangrijkere zaken in deze wereld, maar goed: de vraag is kennelijk niet helemaal duidelijk voor iedereen; het gaat me niet om de determinatie van de vogel, maar om wat we zien. Gewoon grappig.
Volgens mij pakt de vogel de libel niet uit de lucht, maar heeft ie de libel al eerder gevangen. Op het moment van vastleggen gooit ze haar omhoog zodat ze makkelijker genuttigd kan worden. Dat bedoelde ik . :rolleyes:
Maar ik weet niks over het jachtgedrag van Bijeneters, vandaar de vraag.

DanielS

Daniel

Sticht

Citeerhttp://birdphoto.fi/markus/0819.php
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=143208
Doen ze inderdaad om hem makkelijker naar binnen te krijgen.
Mooi! en bedankt.