Hoofdmenu

Nauwkeurigheid GPS

Gestart door OlivierO, augustus 26, 2017, 13:52:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Gegroet,

Ik merk dat de laatste tijd de GPS coördinaten niet meer nauwkeurig zijn in ObsMapp (of op mijn GSM?). Zie bijvoorbeeld deze waarneming: https://waarnemingen.be/waarneming/view/143249294 die een stuk noorderlijker en oostelijker moet staan.

Nu heb ik gisteren om die rede bij een aantal waarnemingen de locatie ter plaatse al met de hand juist gezet. Ik weet helaas niet meer welke dat exact waren. Ik merk wel dat waarnemingen die met de GPS zijn ingevoerd echt fout zijn. Ik let erop dat de nauwkeurigheid niet teveel afwijkt, maar dit is er toch echt teveel naast.

Heeft dat met mijn GSM te maken? Of dat is iets dat anderen in ObsMapp ook vaststellen?

Graag input. Eventueel ben ik gewoon toe aan een nieuwe GSM of een totale reset ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Zoals al vaak gemeld: ObsMapp kan niet een locatie bepalen, dat doet de GPS van je toestel...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Marleen op augustus 26, 2017, 17:38:11 PM
Check je voor je de waarneming opslaat de nauwkeurigheid vd GPS in obsmapp?

Soms kan de gsm niet vinden waar ik ben en loopt het aantal meters op / de nauwkeurigheid af.
Als ik dan even wacht, soms net even paar stappen opzij ofzo, dan vindt de telefoon waar ik ben en wordt de precisie beter.

Groetjes, Marleen

Er staat ook de nauwkeurigheid bij. Maar die blijkt dus echt niet te kloppen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op augustus 26, 2017, 13:52:48 PM
Graag input. Eventueel ben ik gewoon toe aan een nieuwe GSM of een totale reset ...

Die hardware-reset naar fabrieksinstellingen zou ik inderdaad een keer doen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Olivier, geen idee welke merk/type smarthpone je hebt, maar google eens met die combinatie + de tekst 'gps problems solution'
bij een aantal, wat oudere, samsung smarhpones blijkt bijvoorbeeld het vaster draaien van een paar schroefjes al wonderen te doen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

Citaat van: hiskodevries op augustus 28, 2017, 11:15:45 AM
Olivier, geen idee welke merk/type smarthpone je hebt, maar google eens met die combinatie + de tekst 'gps problems solution'
bij een aantal, wat oudere, samsung smarhpones blijkt bijvoorbeeld het vaster draaien van een paar schroefjes al wonderen te doen.

Thanks! Ik bekijk het eens!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.