Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Wil je het nieuwste van het nieuwste?  (gelezen 3851 keer)

rudolfterp

• Member
Re: Wil je het nieuwste van het nieuwste?
« Reactie #60 Gepost op: september 02, 2017, 23:16:50 pm »

Mijn bevindingen:

1. 'File copy failed' is wat rigoureus verwijderd lijkt het, ik kreeg het ook wel eens en met goede reden, namelijk het bestand bestond niet meer (iets met Google Photos). Nu kreeg ik geen enkele feedback en ook geen foto.

2. Het klikken op de locatie is een leuke toevoeging, maar werkt ook als er geen locatie op de foto zit. Je komt dan in Maps midden in Atlantische Oceaan, ten zuiden van Ghana...

3. De locatie klopt niet helemaal of is niet zo precies. Ik heb wat foto's getest maar ze wijken tot enkele 100 meters af. Ik vermoed te weinig cijfers achter de komma.
Dit betreft zowel foto's die vooraf al geodata hebben als geodata die door ObsID aan de foto wordt toegevoegd. Ik heb niet getest of de locatie in de Exif zelf wel nauwkeurig is, dit was een paar dagen terug nog wel goed in ieder geval (getest met doorzetten naar ObsMapp)

4. Het wachten op de GPS-fix bij externe foto's lijkt weinig zin te hebben, GPS gaat helemaal niet aan. Dit is het geval als je externe camera gebruikt.
Bij interne camera gaat het wel goed.

5. In het menu bij de optie 'Speel geluid af bij ...' zijn de opties:
   - [Schuif uit] "Speel geluid af"
   - [Schuit aan] "Speel af"

6. In het menu bij de optie 'Locatie toevoegen aan externe foto's' wordt geen actieve optie weergegeven (normaal in grijs eronder).

7. Dit is ook het geval bij 'Minimale GPS nauwkeurigheid'

8. Met de komst van de optie om automatisch referentieafbeeldingen te downloaden is het download-knopje in het resultaat scherm voor alle soorten niet erg logisch meer. Misschien verplaatsen naar het menu?

9. De melding voor onzekere herkenning komt wat te vaak, namelijk elke keer als het scherm actief wordt (bij wisselen app, klikken op een foto en terug gaan, etc). Het wordt zelfs 2x achter elkaar getoond als je één van de tips opvolgt, namelijk croppen in het resultaatscherm. Zodra je teruggaat krijg je altijd opnieuw de melding en vervolgens nog een keer als het resultaat weer onzeker is (maar altijd 1x, ook als het daarna wel zeker is)

10. Rotatie van beelden die gedeeld zijn via ObsMapp gaan nog niet goed, een portrait-foto komt als landscape binnen in ObsId en blijft zo.
Zonder ObsMapp gaat het nu wel goed (dus foto in ObsID ophalen via de galerij-knop).

11. Spelfoutjes (al een stuk minder :) )
  - Menu "Externe bron voor soortinformatie" optie "Systeem taal" ==> "Systeemtaal"
  - In de pop-up voor onzekere herkenning: "Gallerij" ==> "Galerij"

Verder had ik geen last van de helderheid van het splashscreen, dus zie ook geen verschil.

Schermoriëntatie nu altijd portrait, geen uitzonderingen meer gevonden.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2017, 23:19:44 pm door rudolfterp »

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #61 Gepost op: september 02, 2017, 23:27:14 pm »

Je bent te goed voor deze wereld :) Bedankt weer!

Nog niet helemaal klaar dus om naar groot publiek te gaan.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #62 Gepost op: september 03, 2017, 11:44:08 am »

Volgens mij is de app nu op een haar klaar.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel123

• Member
« Reactie #63 Gepost op: september 03, 2017, 13:07:56 pm »

1. 'File copy failed' is wat rigoureus verwijderd lijkt het, ik kreeg het ook wel eens en met goede reden, namelijk het bestand bestond niet meer (iets met Google Photos). Nu kreeg ik geen enkele feedback en ook geen foto.
Ik gebruik geen google photos en in dit testgeval ook geen Samsung Galaxy S4 maar een Sony Xperia.

rudolfterp

• Member
« Reactie #64 Gepost op: september 04, 2017, 11:35:22 am »

Ik gebruik geen google photos en in dit testgeval ook geen Samsung Galaxy S4 maar een Sony Xperia.
Ik heb ook een Sony, maar mijn bevinding is universeel, waar ik eerst een 'file copy failed' kreeg en waar dat terecht was(foto bestond niet meer), krijg ik 'm nu niet meer. Het resultaat is hetzelfde: geen foto. ObsId kan daar niks aan doen, galerij-foutje. Maar feedback in de vorm van een foutmelding is wel fijn.

Ik bedacht me nog een ander puntje: de melding voor onzekere determinatie komt als de zekerheid onder de 80% is ofzo (exacte grens even niet belangrijk). Deze grenswaarde wordt echter wel als groene cirkel weergegeven. Misschien de kleuren iets aanpassen, zodat onder deze grens de kleur ook daadwerkelijk niet meer groen is?

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #65 Gepost op: september 04, 2017, 13:24:31 pm »

Ik bedacht me nog een ander puntje: de melding voor onzekere determinatie komt als de zekerheid onder de 80% is ofzo (exacte grens even niet belangrijk). Deze grenswaarde wordt echter wel als groene cirkel weergegeven. Misschien de kleuren iets aanpassen, zodat onder deze grens de kleur ook daadwerkelijk niet meer groen is?

Goede opmerking, staat genoteerd.

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #66 Gepost op: september 05, 2017, 15:35:09 pm »

Versie 0.9.14 (56) is beschikbaar:

-----------
Opgelost
- tips worden niet vaker dan nodig getoond
- locatie in observatielijst werkt nu correct
- verschillende spelfouten opgelost
- kleine verbeteringen settingsscherm
- "selecteer alles" in observatielijst werkt nu correct
Veranderingen
- Optie voor toevoegen van locatie aan bestaande foto's is nu standaard uit
- Observaties zonder locatie kunnen niet meer geüpload worden naar ObsMapp
- Het selecteren van een resultaat voor opslaan is nu een gewone click (geen long click)
---------

Johan op den Dries

• Member
    • http://www.opdendries.com
« Reactie #67 Gepost op: september 07, 2017, 08:22:42 am »

een foto direct vanuit whatsapp naar obsmap delen lukt niet.
"file copy failed"
Johan op den Dries
Sneek

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #68 Gepost op: september 07, 2017, 08:40:22 am »

een foto direct vanuit whatsapp naar obsmap delen lukt niet.
"file copy failed"

Dank, ik heb het ook geprobeerd en lukt inderdaad niet.

"file copy failed" bij delen via ObsMapp is iets aan de ObsMapp kant. Kan jij daar een keer naar kijken Alex?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #69 Gepost op: september 07, 2017, 09:14:01 am »

"file copy failed" bij delen via ObsMapp is iets aan de ObsMapp kant. Kan jij daar een keer naar kijken Alex?

Doe ik
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #70 Gepost op: september 08, 2017, 14:11:19 pm »

Doe ik

In de nieuwste beta van ObsMapp (7.12.10b11, beschikbaar vandaag rond 15:00) wordt gelogd wat er precies fout gaat.
Verzoek om na zo'n fout vanuit de geavanceerde opties van ObsMapp de logbestanden naar mij te versturen: info@alexkwak.nl
www.alexkwak.nl

Johan op den Dries

• Member
    • http://www.opdendries.com
« Reactie #71 Gepost op: september 08, 2017, 14:33:34 pm »

Doe ik

In de nieuwste beta van ObsMapp (7.12.10b11, beschikbaar vandaag rond 15:00) wordt gelogd wat er precies fout gaat.
Verzoek om na zo'n fout vanuit de geavanceerde opties van ObsMapp de logbestanden naar mij te versturen: info@alexkwak.nl

verstuurd
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #72 Gepost op: september 08, 2017, 17:08:29 pm »

verstuurd

Dankzij jouw informatie zojuist een nieuwe update in Google Play Beta gezet. Zal over een half uurtje beschikbaar zijn.
Ik ben erg benieuwd of het probleem hiermee is verholpen, ik kan het niet reproduceren.
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #73 Gepost op: september 08, 2017, 19:45:14 pm »

Ik ben erg benieuwd of het probleem hiermee is verholpen, ik kan het niet reproduceren.

Niet dus, ik zoek verder...
www.alexkwak.nl

rudolfterp

• Member
« Reactie #74 Gepost op: september 09, 2017, 23:07:40 pm »

Versie 0.9.14 (56) is beschikbaar:

-----------
Opgelost
- tips worden niet vaker dan nodig getoond
- locatie in observatielijst werkt nu correct
- verschillende spelfouten opgelost
- kleine verbeteringen settingsscherm
- "selecteer alles" in observatielijst werkt nu correct
Veranderingen
- Optie voor toevoegen van locatie aan bestaande foto's is nu standaard uit
- Observaties zonder locatie kunnen niet meer geüpload worden naar ObsMapp
- Het selecteren van een resultaat voor opslaan is nu een gewone click (geen long click)
---------
Versie 0.9.15 getest (was al beschikbaar, weet niet wat het verschil is tussen 14 en 15)

Alle hierboven genoemde fixes gaan nu goed, ik zie geen nieuwe zaken die mis gaan, nog wel wat zaken die ik eerder had gemeld, maar dat komt vast nog.

Klein puntje over het niet exporteren van observaties zonder locatie: dit werkt, maar de melding is te kort in beeld om te lezen. Een blijvende melding met een 'ok' knopje zou ook kunnen. Na een paar herhalingen vond ik de tekst ook niet heel duidelijk (dubbele ontkenning), er staat niet wat er mis gaat. Ik verwacht een melding met iets als: "Eén of meer van de geselecteerde foto's heeft geen geldige locatie en kan niet geexporteerd worden" En misschien een tip over wat je eraan kunt doen?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #75 Gepost op: september 09, 2017, 23:13:43 pm »

Niet dus, ik zoek verder...

probleem is inmiddels opgelost in ObsMapp 7.13
www.alexkwak.nl

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #76 Gepost op: september 10, 2017, 10:31:42 am »

Alle hierboven genoemde fixes gaan nu goed, ik zie geen nieuwe zaken die mis gaan, nog wel wat zaken die ik eerder had gemeld, maar dat komt vast nog.

Dank voor het testen weer. Zijn je swipe problemen ook opgelost?

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #77 Gepost op: september 10, 2017, 10:32:42 am »

probleem is inmiddels opgelost in ObsMapp 7.13

Yep, werkt bij mij ook! Mensen met ObsMapp 7.13 kunnen nu foto's delen uit WhatsApp en waarschijnlijk uit alle apps.

rudolfterp

• Member
« Reactie #78 Gepost op: september 10, 2017, 11:48:14 am »

Nee, helaas, het probleem met swipen is er nog steeds.

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #79 Gepost op: september 10, 2017, 21:52:53 pm »

Nee, helaas, het probleem met swipen is er nog steeds.

Hmm, lastig, ik zal nog eens door alle crashes heen spitten om te kijken of ik het probleem kan vinden. Gek genoeg ben je tot nu toe de enige die het hier meldt.

rudolfterp

• Member
« Reactie #80 Gepost op: september 10, 2017, 22:20:52 pm »

Hmm, lastig, ik zal nog eens door alle crashes heen spitten om te kijken of ik het probleem kan vinden. Gek genoeg ben je tot nu toe de enige die het hier meldt.
Dan zou ik er niet veel tijd aan besteden, want ik gebruik de interne camera van de app niet dus kom de bug niet meer tegen sinds je deze uit kunt zetten. Ik gebruik eigenlijk alleen het ophalen van een foto via de galerij of de deel-functie via ObsMapp. Als andere mensen ermee komen, dan kun je er altijd nog naar kijken. Misschien is het specifiek voor mijn telefoonmodel (Sony Z5 Compact), die hebben niet zo heel veel mensen.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.042 seconden met 21 queries.