Costa's Kolibrie? (Californië, VS) --> Anna's Kolibrie

Gestart door WJ, augustus 21, 2017, 14:46:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

WJ

Is dit een Costa's Kolibrie? Vrije veel van die soort gezien op deze plek (waarvan zeker), maar van deze ben ik toch vrij onzeker.

Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/143084270
onzeker Costa's Kolibrie - Calypte costae gezien op 2017-07-27 United States - Monterey (CA)
Foto's:






bij voorbaat dank Wouter Janse
Groeten,
Wouter

migratorius

Hoewel de wenkbrauwstreep (kort) en de onderdelen (groengestippeld) hem op Anna's laten lijken is die gebogen snavel toch echt beter voor Costa's (bij Anna's altijd kaarsrecht).
Misschien een onvolwassen mannetje?

JanHein

WJ

#2
Daar dacht ik ook al aan; ik zal het aanpassen.
Groeten,
Wouter

WJ

Intussen toch door B. van Schooten aangepast tot een Anna's.
Groeten,
Wouter

migratorius


WJ

Dat Costa's veel witter zouden zijn. Maar dat heeft hij bij een andere waarneming gezegd in dezelfde omgeving, uitgaande dat dit om dezelfde kolonie gaat.
Groeten,
Wouter

Ton van Haaren

#6
Naast de vogel, vindt ik die exotische Zuid-Afrikaanse plant Montbretia ook opvallend. Blijkbaar vinden inheemse vogels exotische planten best lekker.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

migratorius

Citaat van: Ton van Haaren op september 10, 2017, 10:13:36 AM
Naast de vogel, vindt ik die exotische Zuid-Afrikaanse plant Montbretia ook opvallend. Blijkbaar vinden inheemse vogels exotische planten best lekker.
In de Andes zijn de Australische Eucalyptussen ook geliefd bij sommige kolibries.

JanHein