hermelijn of wezel?

Gestart door n.j.oele, augustus 18, 2017, 16:02:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

n.j.oele

Dag,
Ik zou graag uit de brand worden geholpen met de volgende foto. Ik heb verschillende personen benaderd, maar ik krijg steeds verschillende antwoorden.
Is dit nou een hermelijn of een wezel? Helaas is de staartpunt niet te zien. Aanvankelijk dacht ik wezel, toen weer hermelijn en nu neig ik weer naar wezel(rafelige overgang tussen wit en bruin). Wie spreekt het verlossende woord?
De rover had kort hiervoor een konijntje te grazen genomen.
Ik hoor graag iets. En bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten,

Niek Oele

maurice.lahaye

Wezel. Je inschatting wat betreft de demarcatielijn klopt (rafelig = wezel). Oren komen ook nauwelijks boven de kop uit. Maar we kunnen natuurlijk altijd stemmen en de meeste stemmen gelden (dat is een populaire vorm van democratie in sommige landen).

Wezel : 1
Hermelijn: 0

Vriendelijke groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

n.j.oele

Bedankt hoor.
de stemming wordt:
wezel 2
hermelijn 0

Niek

Rob Koelman

3-0 voor wezel.

Volgens mij zie je zelfs de donkere vlekjes op de zijkanten van de keel.
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Waarneming graag ook nog even invoeren!
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Aangezien het bij een democratie verplicht lijkt te zijn dat een deel van de bevolking op "de verkeerde" stemt, ga ik dus voor hermelijn. 3-1.

(maar het is natuurlijk gewoon een prachtige wezel, determineren heeft niks met democratie te maken)
Douwe van der Ploeg

tekenaar

Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

jeroenroelofsen

een goede determinatie maakt een wezelijk verschil, inderdaad niets met democratie te maken ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Rob Koelman

Citaat van: jeroenroelofsen op augustus 23, 2017, 13:41:55 PMeen goede determinatie maakt een wezelijk verschil, inderdaad niets met democratie te maken ;)

Oei, oei oei. Zonder correcte spelling is een natie - democratisch of niet - reddeloos verloren...  B)

Wezenlijk...
Met vriendelijke groet, Rob

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)