Mobiel invoeren > Herkennings app (ObsIdentify)

Problemen melden met de koppeling ObsIdentify en ObsMapp

<< < (2/13) > >>

arnoniehof:
Ik heb van beide de laatst updates.
Op dit moment heb ik 2 in mijn observatielijst en die heb ik beide geselecteerd.
Als ik dan op "stuur naar OBSMAPP" dan krijg ik de melding "Geen (nog niet geexporteerde waarnemingen geselecteerd).
Is dit al een bekend iets?
Ik heb een samsung J6

vr gr Arno

edit: inmiddels toch gelukt, de 2 waarnemingen die er nog stonden waren ingevoerd voor de update. een nieuwe invoer ging nu keurig naar obsmapp

hiskodevries:
Suggestie:
in ObsIdentify zijn nu een aantal soortgroepen aanwezig.
Als je deze doorzet naar obsmapp moeten deze groepen aanwezig zijn anders worden die waarnemingen niet opgepikt maar de identificatie wordt wel geflagd als zijn doorgezet naar ObsMapp.

Oplossing: obsmapp geeft een waarschuwing en in obsidentify wordt de identificatie niet geflagd als verwerkt

Alex Kwak:

--- Citaat van: hiskodevries op augustus 22, 2017, 08:57:25 am ---Suggestie:
in ObsIdentify zijn nu een aantal soortgroepen aanwezig.
Als je deze doorzet naar obsmapp moeten deze groepen aanwezig zijn anders worden die waarnemingen niet opgepikt maar de identificatie wordt wel geflagd als zijn doorgezet naar ObsMapp.

Oplossing: obsmapp geeft een waarschuwing en in obsidentify wordt de identificatie niet geflagd als verwerkt

--- Einde van citaat ---

Klinkt heel logisch, is het ook, maar is wel relatief veel werk. De koppeling is namelijk asynchroon. Dat betekent dat ObsIdentify iets roept naar ObsMapp en daarna gewoon doorgaat. Hij luistert dus niet naar een antwoord van ObsMapp.

MarcHe:
vandaag ObsIdentify bij een collega ge´nstalleerd (met zelfde Sony Xperia als de mijne).
2 problemen:
- waarneming doorsturen naar ObsMapp gebeurde niet (staat wel aangevinkt en ObsMapp symbooltje staat er bij in ObsIdentify, maar waarneming verschijnt niet in ObsMapp)
- camera aansturing doet raar: in verticale positie wordt beeld sterk versmald, bij horizontale sterk uitgerokken.
als ik binnen de app gebruik externe camera toepassing aanzet, dan is het probleem weg.

Mvg,

Laurens Hogeweg:

--- Citaat van: MarcHe op augustus 28, 2017, 19:56:57 pm ---- camera aansturing doet raar: in verticale positie wordt beeld sterk versmald, bij horizontale sterk uitgerokken.
als ik binnen de app gebruik externe camera toepassing aanzet, dan is het probleem weg.

--- Einde van citaat ---

1e probleem laat ik even aan Alex.

Het tweede probleem is bekend, maar treedt bij mij en anderen alleen af en toe op, niet als de app vers gestart wordt. Is bij je collega het probleem altijd aanwezig?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie