Mobiel invoeren > Herkennings app (ObsIdentify)

Problemen melden met de koppeling ObsIdentify en ObsMapp

<< < (3/13) > >>

Alex Kwak:

--- Citaat van: MarcHe op augustus 28, 2017, 19:56:57 pm ---- waarneming doorsturen naar ObsMapp gebeurde niet (staat wel aangevinkt en ObsMapp symbooltje staat er bij in ObsIdentify, maar waarneming verschijnt niet in ObsMapp)

--- Einde van citaat ---

Is de juiste soortgroep wel geïnstalleerd in ObsMapp?

Alex Kwak:
Oorzaak gevonden en opgelost in update 7.12.10b8

Alex Kwak:
Vanaf ObsMapp 7.14 is het automatisch herkennen van foto's uit de gallery optioneel, en initiëel staat dat uit.
Je kan het weer aanzetten in de geavanceerde instellingen.

Johan op den Dries:
Nu er meerdere ObsIdentify's (insecten, vogels of planten) zijn krijg je na het openen van een foto vanuit de gallery in Obsmapp de vraag welke ObsIdentify je wilt openen met de keuze "altijd" of "slechts eenmaal". (appvoorkeuren) Ik ben bang dat de gebruikers die kiezen voor altijd dit niet meer ongedaan kunnen maken. Hoe hiermee om te gaan?

Vanuit google photo's wordt de GPS locatie niet opgepakt door ObsIdentify. Pas in Obsmapp krijg ik de melding locatie overnemen vanuit de foto.

JoGnet:
Gisteren en vandaag heb ik, in het veld, met ObsIdentify en ObsIdentify-Plant en het doorsturen naar ObsMapp gewerkt op een mobiele telefoon. Ik loop tegen de volgende zaken aan:

* Beide ...Identify versies starten op met de Gehakkelde aurelia als openingsscherm, dat vind ik verwarrend.
* +1 voor wat Johan op den Dries opmerkt. Ik word op diverse momenten met die 'één keer' 'altijd' keuze geconfronteerd, zowel bij het naar Foto's gaan vanuit een ...Identify (om al gemaakte foto's te identificeren) als bij het terug komen uit ObsMapp.
* Na [STUUR NAAR OBSMAPP] onthoud ObsMapp niet van welke ObsIdentify je komt, ik kwam daardoor diverse keren van ...Plant na ...Map ongewild terug in de 'gewone' ...Identify. Vandaag had ik het een keer niet door. Vervolgens ging ik met een plant aan de slag en kreeg ik geen resultaat anders dan een 'Other morph'. Het duurde even voordat ik door had dat ik niet in Plant maar de 'gewone' zat...
* Ik heb standaard 'Locatie' niet aan staan om energie te besparen. Na enkele foto's van een plant te hebben gemaakt en te hebben ge'identificeerd' in ObsIdentify - Plant bleek ik ze zonder locatie niet naar ObsMapp te kunnen sturen. Dat vond ik hartstikke vervelend. Ik wilde de locatie met de hand aangeven in ObsMapp maar zover kwam ik dus niet... Of... hoopte ik alsnog 'Locatie' aan te kunnen zetten of zoiets. Al was het dat ik thuis, hier achter mijn pc, de (juiste) locatie had kunnen aangeven. Persoonlijk vind ik dat het ontbreken van een locatie geen obstakel mag zijn in de samenwerking tussen beide apps, c.q. dat je ook een foto zonder locatie door moet kunnen sturen van ...Identify naar ...Map.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie