Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag

Auteur Topic: Problemen melden met ObsIdentify  (gelezen 10875 keer)

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
Re: Problemen melden met ObsIdentify
« Reactie #180 Gepost op: mei 02, 2018, 19:17:07 pm »

Ik heb aan de eerstvolgende update nog wat extra debugging toegevoegd.

Is over een uurtje beschikbaar
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

Johan op den Dries

• Member
    • http://www.opdendries.com
« Reactie #181 Gepost op: mei 02, 2018, 21:14:12 pm »

7.19b11 21:12:19 bundle not null
7.19b11 21:12:19 action: org.obsmapp.RECOGNIZEDSPECIES
7.19b11 21:12:19 received: [{"picturePaths":["\/storage\/emulated\/0\/Android\/data\/org.obsidentify.recognition_p_bnl\/files\/obsidentify\/photo\/b87cb26b-9821-4b6a-95df-55e20e617409_0.jpg"],"uuid":"b87cb26b-9821-4b6a-95df-55e20e617409","date":"2018-04-21","time":"07:29:57","taxon":{"sourceId":"6756","title":"Eriophorum angustifolium","platform":"waarneming.nl"},"lon":5.9447221755981445,"lat":52.77083206176758,"exported":false,"remotePersistence":{"uri":"","platform":""}}]
7.19b11 21:12:19 read sighting from ObsIdentify:
Johan op den Dries
Sneek

Johan op den Dries

• Member
« Reactie #182 Gepost op: mei 02, 2018, 21:33:30 pm »

7.19b10 18:22:28 read sighting from ObsIdentify:1

Hier stond voorheen de soortnaam nog achter als ik in oude logs kijk:
7.19b7 20:49:51 read sighting from ObsIdentify:1 Veenpluis
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #183 Gepost op: mei 02, 2018, 21:45:30 pm »

Ik vermoed dat je de plantenlijst niet (meer) geladen hebt.
www.alexkwak.nl

Johan op den Dries

• Member
« Reactie #184 Gepost op: mei 02, 2018, 21:54:11 pm »

Ja dat is het! alleen de vogels(nl) staat er nog. geen idee hoe dat kan, voor zover ik weet heb ik niets verwijderd.
nu na het downloaden staat de naam er weer :-[
Johan op den Dries
Sneek

Jeroen78

• Member
« Reactie #185 Gepost op: mei 22, 2018, 13:17:31 pm »

Beste waarneming.nl,

ik probeer de app "ObsIdentify", versie: 0.9.45 (72) te gebruiken.
Helaas lukt me dit niet.
Ik kom in eerste instantie in dit scherm:

Dan kan ik niks, behalve terug. Hiervoor moet ik ongeveer tien keer heel snel achter elkaar op de "terugtoets" drukken.
Vervolgens wijs ik een foto van een vlinder op mijn telefoon aan, en kom ik weer terug in het scherm zoals hierboven op het plaatje te zien is. Deze cirkel herhaalt zich steeds, het lukt me niet om tot een determinatie te komen.
Kan u me verder helpen?

In een filmpje, welke als bijlage toegevoegd, is te zien hoe eea mij niet lukt.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Jeroen v.d. Zwan

Bijlagen

Laurens Hogeweg <laurens.hogeweg@naturalis.nl>
07:46 (5 uur geleden)
aan mij
Beste Jeroen v.d. Zwan,

Kan je aangeven welk toestel je gebruikt? Dan kan ik misschien terugvinden wat het probleem is.

Mvg,

Laurens Hogeweg

Op zo 20 mei 2018 om 14:00 schreef Hisko de Vries <hiskodevries@gmail.com>:

---------- Forwarded message ---------
From: Jeroen van der Zwan <jvdzwan78@gmail.com>
Date: zo 20 mei 2018 13:56
Subject: obsidentify vlinders
To: <info@waarneming.nl>

Beste waarneming.nl,

ik probeer de app "ObsIdentify", versie: 0.9.45 (72) te gebruiken.
Helaas lukt me dit niet.
Ik kom in eerste instantie in dit scherm:
image.png

Jeroen van der Zwan      08:08 (5 uur geleden)
Hoi laurens, Ik heb een Sony F5321, Android versie 8.0.0. Jeroen v.d zwan Op ...

Timo Roeke <timo@waarneming.nl>
09:45 (3 uur geleden)
aan mij, info
Beste Jeroen,

Bedankt voor deze zeer duidelijke mail. Zal je zo vriendelijk willen zijn om je bevindingen te posten in dit forum: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=404990.180

Daar kijkt de ontwikkelaar ook mee. Zodoende verzamelen we alle data op 1 plek.

Met vriendelijke groeten
namens Team Waarneming.nl

Timo Roeke
PR Co÷rdinator
Mail: timo@waarneming.nl
Mobiel: 06 415 21 260

ErikStronks

• Member
« Reactie #186 Gepost op: mei 26, 2018, 11:15:24 am »

De app geeft als wetenschappelijke naam voor gehoornde klaverzuring "oxalis fontana", wat de naam is voor stijve klaverzuring.

Stan.

• Member
« Reactie #187 Gepost op: mei 27, 2018, 15:41:29 pm »

ObsIdentify weigert te registreren dat er nieuwe foto's op mijn apparaat staan. Ik zette ze eerst op google drive en downloadde ze dan op mijn telefoon en dat werkte goed, in ieder geval tot 13 mei. Als ik dat nu doe verschijnen ze niet in de downloads map bij 'foto selecteren' in ObsIdentify. (terwijl ze wel gewoon in die map op mijn telefoon staan) Ik heb ook al geprobeerd de foto's via hangouts en e-mail op mijn telefoon te zetten en ik heb de foto's naar andere mappen gekopieerd waar ik ook bij kan in obsIdentify, maar het programma doet alsof alle foto's die er na 13 mei bijgekomen zijn niet bestaan.
Groeten,
Stan van Remmerden

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #188 Gepost op: mei 27, 2018, 15:46:26 pm »

ObsIdentify weigert te registreren dat er nieuwe foto's op mijn apparaat staan. Ik zette ze eerst op google drive en downloadde ze dan op mijn telefoon en dat werkte goed, in ieder geval tot 13 mei. Als ik dat nu doe verschijnen ze niet in de downloads map bij 'foto selecteren' in ObsIdentify. (terwijl ze wel gewoon in die map op mijn telefoon staan) Ik heb ook al geprobeerd de foto's via hangouts en e-mail op mijn telefoon te zetten en ik heb de foto's naar andere mappen gekopieerd waar ik ook bij kan in obsIdentify, maar het programma doet alsof alle foto's die er na 13 mei bijgekomen zijn niet bestaan.

Kan je misschien nog wat meer info geven? Welke ObsIdentify (planten, vlinders, etc.). Welke versie code.

Aan dat stuk van de functionaliteit is in de laatste maanden namelijk niks veranderd in ObsIdentify dus ik kan nu lastig bedenken wat er mis is.

Wat allicht kan helpen bij dit soort problemen in het algemeen is om even je gallerij app van je telefoon te openen voordat je ObsIdentify start. De gallerij app kan er voor zorgen dat foto's ook voor andere apps zichtbaar worden.

Stan.

• Member
« Reactie #189 Gepost op: mei 27, 2018, 16:09:30 pm »

Bedankt voor de snelle reactie!

Dit zijn de versies op mijn telefoon:
Insecten, Planten: Obsidentify 0.9.16 (58)
Vliegen&Muggen, Vlinders: 0.9.45 (72)

Ik heb het geprobeerd, de galerij-app te starten, heb daarna ook de telefoon opnieuw opgestart maar het probleem is nog niet weg.
Als ik de foto's upload naar google foto's verschijnen ze wel bovenaan (in de Foto's map), maar deze foto's kan obsidentify weer niet openen (bestand kopieren mislukt).

edit:
De telefoon is een Samsung SM-A500FU met Android-versie 6.0.1
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2018, 16:11:55 pm door Stan. »
Groeten,
Stan van Remmerden

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #190 Gepost op: mei 27, 2018, 17:02:32 pm »

Bedankt voor de snelle reactie!

Dit zijn de versies op mijn telefoon:
Insecten, Planten: Obsidentify 0.9.16 (58)
Vliegen&Muggen, Vlinders: 0.9.45 (72)

Ik heb het geprobeerd, de galerij-app te starten, heb daarna ook de telefoon opnieuw opgestart maar het probleem is nog niet weg.
Als ik de foto's upload naar google foto's verschijnen ze wel bovenaan (in de Foto's map), maar deze foto's kan obsidentify weer niet openen (bestand kopieren mislukt).

edit:
De telefoon is een Samsung SM-A500FU met Android-versie 6.0.1

Eigenaardig dat de problemen ook bij 0.9.16 (58) optreden, deze zijn nl al maanden oud.

Kan je eens proberen https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alensw.PicFolder&hl=en te installeren als gallerij app? Gaat het daarmee wel?

Johan op den Dries

• Member
« Reactie #191 Gepost op: mei 27, 2018, 21:09:52 pm »

heb je een sd kaart waar de foto's op staan? heeft de app wel rechten voor de sd kaart?
Johan op den Dries
Sneek

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #192 Gepost op: mei 30, 2018, 14:13:50 pm »

ik kreeg dit door als oplossing voor het lokatie probleem :"
** externe camera : uit

** toon GPS : laat zien (is niet echt nodig, maar wel handig, want dan zie je na het nemen van de foto onder de foto wat de lokale GPSnauwkeurigheid is, en dat kan nogal wat variŰren)

benodigde GPS nauwkeurigheid : stond bij mij op "geen", en daar zit waarschijnlijk het probleem. Ik heb daar dan voor 20m gekozen, en eureka : het werkte. Maar even later heb ik een nieuwe foto gemaakt en dan was de getoonde GPS nauwkeurigheid 24m, en dan ging het weer niet. Oplossing : ingesteld op 50m, en dan lukt het wel"
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

harry60

• Admins
« Reactie #193 Gepost op: juni 07, 2018, 11:25:37 am »

Ik heb sinds kort ook de obsindentify (zweef)vliegen en muggen geinstalleerd, ben deze een beetje\
aan het testen maar heb wat problemen met de GPS van deze OI, nadat ik een foto heb gemaakt staat erbij dat
er geen locatie is, terwijl deze wel werkt met obsidentify voor de vlinders ?
M.Vr.Gr. Harry de Koning

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #194 Gepost op: juni 07, 2018, 12:17:39 pm »

zie de post boven jouw bericht

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #195 Gepost op: juni 09, 2018, 11:42:31 am »

De app geeft als wetenschappelijke naam voor gehoornde klaverzuring "oxalis fontana", wat de naam is voor stijve klaverzuring.
Ik heb dit net ook gezien. Heel vreemd, want zo zit dat niet in de soortendatabase: https://waarneming.nl/soort/info/7133

Even de vraag met welke soortendatabase hier dan wel gewerkt is..

rudieh

• Member
« Reactie #196 Gepost op: juni 11, 2018, 19:04:32 pm »

Ik heb last van het volgende probleem. Ik heb een foto van een nachtvlinder in obs map staan. Kies dan determineer via foto en een keer vraagt hij dan welke app van obsidentify ik wil gebruiken, dan komt er een oplossing die vaak wel goed is, prima. Als ik dan vervolgens een vlieg via dezelfde weg wil determineren (komt de keuze voor welke app ik wil gebruiken niet)gaat hij vrolijk via de nachttvlinder app verder  en komt vervolgens met een vlinder als oplossing niet goed natuurlijk dan. Heb obs map ook wel eens gestopt en opnieuw opgestart dat hielp niet. Heb dit zelfde ook wel gehad toen  ik net met planten begon.

Wie herkent dit en wat zou ik fout gedaan kunnen hebben.

een oplossing zou kunnen zijn om elke keer te vragen als je via obs map de determinatie rond wil krijgen om dit elke keer te doen of hem automatisch naar de goede app van obsidentify te laten gaan. Dit zou toch moeten kunnen omdat jezelf al een keuze bij de soortgroep maakt.
vr gr Rudie Huiting

KoenVerhoogt

• Admins
  • Admin Korstmossen
« Reactie #197 Gepost op: juni 13, 2018, 20:37:22 pm »

Het is niet zozeer een probleem, maar meer iets wat me opvalt. Daarom ook geen idee of dit het goede onderdeel is om het te plaatsen, maar ik wist niet waar anders :P
Voor mijn gevoel heeft de webversie van ObsIdentify een soort default waar hij terugvalt op de Groene eikenbladroller als identificatie. Ik probeerde bijvoorbeeld deze foto's erdoorheen te halen om te kijken of ie er wat van kon maken (gaf het al niet een hele grote kans) https://waarneming.nl/waarneming/view/158356575?_popup=1 en hij maakte er een zekere Groene eikenbladroller van. Dit heb ik inmiddels al meerdere keren gehad (niet alleen bij kevers, maar ook soms bij korstmossen, mossen en wat meer obscure groepen als springstaarten) dat ie niet zegt 'soort onbekend' oid, maar dat hij er altijd een zekere Groene eikenbladroller van maakt... Gaat toch iets fout lijkt me.
Koen Verhoogt, in de afrondingsfase van mijn Msc (Forest and Nature Conservation, WUR)
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
4610 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250

Ben Gaxiola

• Member
« Reactie #198 Gepost op: juni 20, 2018, 22:30:12 pm »

Bij mij werkt de knop upload voor analyse niet. Wat jammer is want ik komt wel eens iets tegen waar de app met zekerheid vindt dat het soort x is, terwijl dat toch echt niet zo is.

Verder top.
Ben Gaxiola

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #199 Gepost op: juni 28, 2018, 10:54:37 am »

Bij mij werkt de knop upload voor analyse niet. Wat jammer is want ik komt wel eens iets tegen waar de app met zekerheid vindt dat het soort x is, terwijl dat toch echt niet zo is.

Verder top.

In de nieuwere versies van de app is die functionaliteit niet meer aanwezig. Als er nog behoefte aan is zal ik over een systeem nadenken dat aan de wensen voor de toekomst voldoet.

joostdejong

• Member
« Reactie #200 Gepost op: augustus 13, 2018, 07:18:18 am »

Al een paar keer gemerkt dat het gebruik van ObsIdentify de GPS van ObsMapp verstoort. Als ik ObsMapp heb draaien (niet op invoerscherm, dus locatie-service niet actief) en dan ObsIdentify gebruik blijft de laatst gebruikte locatie in ObsMapp als vaste locatie in ObsMapp staan (zendmast-icoon) ObsMapp zoekt pas weer een nieuwe locatie na afsluiten van alle Obs-apps, en dus herstart van de app. Van alles geprobeerd, maar ObsMapp lijkt zonder herstart de locatie-service niet te kunnen aanspreken na het gebruik van ObsIdentify.

ObsMapp 7.20.3
ObsIdentify 0.9.16 (58)
Sony Xperia XZ (F8331) / Android 8.0.0 (NB toestel heeft ook last van de camera-problemen, crash bij zoom of focus)
Joost de Jong

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #201 Gepost op: augustus 13, 2018, 14:52:04 pm »

Joost dat probleem kun je makkelijk omzeilen door in obsmapp online herkenning te gebruiken (hoewel ik het probleem niet herken)

heidepiraat

• Member
ObsIdentify insecten werkt niet op BlueStacks
« Reactie #202 Gepost op: september 20, 2018, 21:57:13 pm »

Hallo,

Op mijn PC heb ik BlueStacks ge´nstalleerd omdat ik geen smartphone heb. De planten, vlinder en zweefvliegen versie van ObsIdentify werken maar de Insecten versie niet. Ik heb deze gedownload van https://apkdownloadforwindows.com/app/org.obsidentify.recognition_i/.

Als ik de app opstart nadat BlueStacks is opgestart (de eerste keer dus) dan gaat het goed totdat ik een foto heb aangewezen om te identificeren. In het volgende scherm kun je dan normaliter diezelfde foto identificeren (ID knop) maar dat gaat mis en de app hangt. Het enige wat je kunt doen is de app afschieten. Start je de app daarna nog een keer op dan knalt deze eruit zonder verdere melding. Je ziet nog wel de afbeelding van het openingsscherm (Gehakkelde Aurelia?) en het versie nummer (0.9.16 (58)).

Ik heb op internet gezocht hoe je een app kunt debuggen maar daarvoor heb je Eclipse nodig. Hiermee heb ik geen ervaring.

Hopelijk herkent iemand dit probleem,

Piet

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
Re: ObsIdentify insecten werkt niet op BlueStacks
« Reactie #203 Gepost op: september 21, 2018, 08:47:27 am »

Op mijn PC heb ik BlueStacks ge´nstalleerd omdat ik geen smartphone heb. De planten, vlinder en zweefvliegen versie van ObsIdentify werken maar de Insecten versie niet. Ik heb deze gedownload van https://apkdownloadforwindows.com/app/org.obsidentify.recognition_i/.

Ik vrees dat je dan beter op een forum van BlueStacks kunt gaan zoeken naar een antwoord.
www.alexkwak.nl

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #204 Gepost op: september 21, 2018, 10:48:38 am »

Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.053 seconden met 20 queries.