Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omlaag

Auteur Topic: Problemen melden met ObsIdentify  (gelezen 21471 keer)

C.Dekker

• Member
Re: Problemen melden met ObsIdentify
« Reactie #120 Gepost op: september 11, 2017, 10:23:59 am »

Laurens, heb geprobeerd wat jij vertelde maar werkt nog steeds niet.
is het noodzakelijk om een gps positie bij de waarneming te hebben om hem te kunnen doorsturen naar obsmapp?
ga obsidentify vanavond maar eens verwijderen en opnieuw downloaden
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #121 Gepost op: september 11, 2017, 10:27:01 am »

is het noodzakelijk om een gps positie bij de waarneming te hebben om hem te kunnen doorsturen naar obsmapp?

Ja, ObsMapp vereist op dit moment een geldige locatie bij een observatie.

Kan je proberen te vertellen wat je precies gedaan hebt en wat er niet werkt? Als het goed is zie je de GPS nauwkeurigheid in het camerascherm? Of heb je toevallig "externe camera gebruiken" ingeschakeld?

C.Dekker

• Member
« Reactie #122 Gepost op: september 11, 2017, 11:07:23 am »

Heb fotos gemaakt met camera van mijn telefoon vervolgens laat ik identify identificeren hij herkent het beestje maar geeft er geen gps locatie aan terwijl alles aanstaat zoals jij beschreven hebt.
als ik de camera functie van identify gebruik staat er geen gps fix terwijl mijn gps aanstaat.
maar zoals gezegd ga vanavond wel even verwijderen en opnieuw downloaden mocht het dan nog niet werken kom ik weer op het net.
groet Cock
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

OlivierO

• Member
« Reactie #123 Gepost op: september 11, 2017, 19:51:05 pm »

Ik heb een gelijkaardig probleem. Een waarneming maken door een "oude" foto te gebruiken, daar dan geen locatie aan koppelen (je bent niet meer op die locatie, bijvoorbeeld thuis in de zetel), en dan kan het niet naar ObsMapp, terwijl het daar net zo handig is om nog een locatie toe te voegen.

Ik gebruik obsID nu vooral voor het determineren van foto's die ik door de dag genomen heb, om ze nadien eventueel naar Obsmapp te sturen. En daar zou ik graag een locatie willen kunnen toevoegen.
Olivier Olyslaegers

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #124 Gepost op: september 11, 2017, 19:56:29 pm »

Ik heb een gelijkaardig probleem. Een waarneming maken door een "oude" foto te gebruiken, daar dan geen locatie aan koppelen (je bent niet meer op die locatie, bijvoorbeeld thuis in de zetel), en dan kan het niet naar ObsMapp, terwijl het daar net zo handig is om nog een locatie toe te voegen.

Ik gebruik obsID nu vooral voor het determineren van foto's die ik door de dag genomen heb, om ze nadien eventueel naar Obsmapp te sturen. En daar zou ik graag een locatie willen kunnen toevoegen.

Als je in ObsMapp een "oude" foto toevoegt dan zal de huidige locatie (van je huis) gebruikt worden, die kan je daarna dan inderdaad aanpassen.

Iets soortgelijks kan met ObsIdentify: je voegt de huidige locatie toe aan de "oude" foto en die kan dan naar ObsMapp.

Probleem is wel dat in de observatielijst in ObsIdentify de lokatie dan verkeerd staat. We zijn van plan dit geheel te verbeteren, maar het is een complex vraagstuk.

OlivierO

• Member
« Reactie #125 Gepost op: september 11, 2017, 19:57:45 pm »

Als je in ObsMapp een "oude" foto toevoegt dan zal de huidige locatie (van je huis) gebruikt worden, die kan je daarna dan inderdaad aanpassen.

Iets soortgelijks kan met ObsIdentify: je voegt de huidige locatie toe aan de "oude" foto en die kan dan naar ObsMapp.

Probleem is wel dat in de observatielijst in ObsIdentify de lokatie dan verkeerd staat. We zijn van plan dit geheel te verbeteren, maar het is een complex vraagstuk.

OkÚ! Dank voor de toelichting!
Olivier Olyslaegers

Bernard42

• Member
    • http://home.hccnet.nl/bernard.fransen/0testsite/0testsite/
« Reactie #126 Gepost op: september 12, 2017, 20:13:14 pm »

Sinds enige tijd gebruik ik Obsidentify om gefotografeerde nachtvlinders (macro's en micro's) te determineren. Tot mijn grote verbazing komt er meestal (meer dan 80%) een duidelijke eenduidige determinatie uit. Geweldig dat jullie dat in zo'n relatief klein programma hebben weten te realiseren, petje af.
Maar soms gaat de determinatie consistent helemaal fout.
Ik zal in een volgende topic twee voorbeelden van twee duidelijke macro nachtvlinders geven waarbij het helemaal fout gaat. Ik gebruik een Samsung met Anroid 7.0, met de laatste updates en de  OBSIdentify software versie 0.9.6(46), of dat de laatste versie is dat weet ik niet. Ik weet ook niet of ik dat kan zien of dat de eventuele updates automatisch worden uitgevoerd.
Later op de avond uitgewerkt de twee voorbeelden.

Met vriendelijke groet,
Bernard Fransen

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #127 Gepost op: september 12, 2017, 20:17:34 pm »

Sinds enige tijd gebruik ik Obsidentify om gefotografeerde nachtvlinders (macro's en micro's) te determineren. Tot mijn grote verbazing komt er meestal (meer dan 80%) een duidelijke eenduidige determinatie uit. Geweldig dat jullie dat in zo'n relatief klein programma hebben weten te realiseren, petje af.
Maar soms gaat de determinatie consistent helemaal fout.
Ik zal in een volgende topic twee voorbeelden van twee duidelijke macro nachtvlinders geven waarbij het helemaal fout gaat. Ik gebruik een Samsung met Anroid 7.0, met de laatste updates en de  OBSIdentify software versie 0.9.6(46), of dat de laatste versie is dat weet ik niet. Ik weet ook niet of ik dat kan zien of dat de eventuele updates automatisch worden uitgevoerd.
Later op de avond uitgewerkt de twee voorbeelden.

Met vriendelijke groet,
Bernard Fransen

Ben benieuwd naar je feedback! Overigens is 0.9.14 de laatste versie, dus misschien toch even updaten? Updaten gaat via de Play Store niet via de app zelf.

marcel123

• Member
« Reactie #128 Gepost op: september 14, 2017, 21:57:45 pm »

Als ik een foto [eiafzet vr paardenbijter, herkenning other morf, paardenbijter: 2%] voor de tweede keer opstuur ter analyse krijg ik de melding ''Code:file_already_uploaded". Daar had misschien een nette tekst moeten staan.
http://obs.nathist.org/440
« Laatst bewerkt op: september 15, 2017, 09:36:04 am door optilete »

wilde

• Member
    • Insecten fotosite
« Reactie #129 Gepost op: september 21, 2017, 10:28:21 am »

Ik heb geen I-phone, maar probeerde de app te installeren op mijn desktop.
Allerlei gezeur over niet aanwezige koppelingen, die ik niet begrijp. Ik kan dus niet installeren.
Uit de tekst van de laatste mail begrijp ik echter dat het wel zou moeten kunnen.
Wat is de juiste procedure dan?
Groet, Albert de Wilde

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #130 Gepost op: september 21, 2017, 10:35:04 am »

Ik heb geen I-phone, maar probeerde de app te installeren op mijn desktop.
Allerlei gezeur over niet aanwezige koppelingen, die ik niet begrijp. Ik kan dus niet installeren.
Uit de tekst van de laatste mail begrijp ik echter dat het wel zou moeten kunnen.
Wat is de juiste procedure dan?

De app is alleen voor Android. Uit welke tekst maak je op dat dat anders zou zijn?
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

wilde

• Member
    • Insecten fotosite
« Reactie #131 Gepost op: september 21, 2017, 10:38:34 am »

Ik las wat over spiegelreflexfoto's en PC, maar interpreteerde dat kennelijk niet juist.
Jammer dat ik er geen gebruik van kan maken.

Kan er geen versie op waarneming.nl zelf worden gezet, waar je foto's kunt invoeren om de naam snel te vinden?
« Laatst bewerkt op: september 21, 2017, 10:41:39 am door wilde »
Groet, Albert de Wilde

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #132 Gepost op: september 21, 2017, 10:52:45 am »

Kan er geen versie op waarneming.nl zelf worden gezet, waar je foto's kunt invoeren om de naam snel te vinden?

Dat gaat 'ooit' gebeuren. Maar is een kwestie van geld en tijd  :(
www.alexkwak.nl

hermanwolters

• Member
« Reactie #133 Gepost op: september 21, 2017, 13:22:37 pm »

Bij het zien van het nieuws over deze app werd ik helemaal blij. Ik vind op ons erf zoveel insecten, waarvan dombo's als ik niet weten het is. Alleen.... heb ik een Windows-telefoon. Iedereen begrijpt: dikke tranen biggelen over mijn wangen

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #134 Gepost op: september 21, 2017, 13:27:55 pm »

Bij het zien van het nieuws over deze app werd ik helemaal blij. Ik vind op ons erf zoveel insecten, waarvan dombo's als ik niet weten het is. Alleen.... heb ik een Windows-telefoon. Iedereen begrijpt: dikke tranen biggelen over mijn wangen

Ik vrees dat die tranen al veel langer biggelen, gezien de neergang van de Windows-telefoons...
Zonder gekheid, er zal zeker ooit een iPhone-versie van deze app komen. Maar een Microsoft Phone-versie, helaas...
www.alexkwak.nl

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #135 Gepost op: september 21, 2017, 13:31:11 pm »

Een webversie staat ook in de planning, dus dan maakt het niet meer uit welke telefoon je hebt.

marcel123

• Member
« Reactie #136 Gepost op: september 21, 2017, 14:03:04 pm »

Een webversie staat ook in de planning, dus dan maakt het niet meer uit welke telefoon je hebt.
Staat die planning ook ergens?
En als ie niet ergens staat, heeft een iPhone versie dan een hogere prio dan een webversie of andersom?
En worden uiteindelijk alle organismen met minimaal 20 goedgekeurde foto's opgenomen of is er ook een geografische beperking?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #137 Gepost op: september 21, 2017, 14:09:35 pm »

En als ie niet ergens staat, heeft een iPhone versie dan een hogere prio dan een webversie of andersom?
En worden uiteindelijk alle organismen met minimaal 20 goedgekeurde foto's opgenomen of is er ook een geografische beperking?

Die planning is er alleen in gedachten. De harde werkelijkheid is dat er altijd te weinig budget is.
www.alexkwak.nl

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #138 Gepost op: september 21, 2017, 15:00:27 pm »

Die planning is er alleen in gedachten. De harde werkelijkheid is dat er altijd te weinig budget is.
https://waarneming.nl/donate.php
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

lfrum

• Member
« Reactie #139 Gepost op: september 29, 2017, 20:01:53 pm »

Zopas de nieuwe versie ge´nstalleerd 0.9.16(58) en het probleem van de eindeloze lus blijft bestaan.
Citaat
Sony Xperia E5 met Android 6.0 De App gaat in een eindeloze lus. startscherm - wit scherm en terug  startscherm  enzů
Ik heb de App verwijderd en daarna opnieuw ge´nstalleerd met spijtig genoeg hetzelfde resultaat.
Mvg: Feys Luc.

Does

• Member
« Reactie #140 Gepost op: oktober 18, 2017, 22:45:05 pm »

Met mijn Huawei P7 krijg ik enkel een wit scherm als ik op het icoon klik. Wat kan er fout gaan? Dank bij voorbaat
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2017, 22:48:24 pm door Does »

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #141 Gepost op: oktober 19, 2017, 08:13:12 am »

Met mijn Huawei P7 krijg ik enkel een wit scherm als ik op het icoon klik. Wat kan er fout gaan? Dank bij voorbaat

Je bedoelt dat je direct bij het opstarten een wit scherm krijgt?
Geen idee. Wellicht iets fout gegaan bij de installatie? Een keer de´nstalleren en opnieuw installeren?

-edit- Ik kreeg om dezelfde tijd een melding van een Out-of-memory-error. Herstart je toestel eens.
www.alexkwak.nl

Does

• Member
« Reactie #142 Gepost op: oktober 22, 2017, 12:01:23 pm »

Bedankt voor de info. Heb alles gedaan wat U als tips hebt gegeven. Geen resultaat. De app blijft na een wit scherm terugkeren naar het startscherm.
Denk dat ik aan een nieuwe telefoon toe ben.
Met vele groeten,
Does

Niels Schrieken

• Admins
  • Admingroep: Overige ongewervelden
  • Carpe diem
    • ANEMOON
« Reactie #143 Gepost op: oktober 23, 2017, 13:41:04 pm »

Mijn laatste twee waarnemingen met ObsIdentify (het Aziatisch lieveheersbeestje) willen niet uploaden naar waarneming.nl. Ik krijg de obsMapp app alleen daar staan 0 te uploaden bestanden. Ja ik heb het al keer geprobeerd, maar zie nergens mijn lieveheersbeestjes in waarneming.nl. Wat zie ik over het hoofd?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #144 Gepost op: oktober 23, 2017, 13:44:00 pm »

Mijn laatste twee waarnemingen met ObsIdentify (het Aziatisch lieveheersbeestje) willen niet uploaden naar waarneming.nl. Ik krijg de obsMapp app alleen daar staan 0 te uploaden bestanden. Ja ik heb het al keer geprobeerd, maar zie nergens mijn lieveheersbeestjes in waarneming.nl. Wat zie ik over het hoofd?

Beide waarnemingen aanvinken en dan op de knop Verstuur naar ObsMapp klikken
www.alexkwak.nl

Niels Schrieken

• Admins
  • Carpe diem
    • ANEMOON
« Reactie #145 Gepost op: oktober 23, 2017, 15:12:22 pm »

Ik heb ze aangevinkt en dan wordt ObsMapp opgestart, maar dan krijg ik een ObsMapp met 0 up te loaden waarnemingen. Als ik het dan nog een keer probeer krijg ik alleen de opmerking '2 waarneming(en) opgestuurd naar obsmapp'. Er komt geen error meldingen en/of dat de observatie al zijn geupload.

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #146 Gepost op: oktober 23, 2017, 15:20:06 pm »

Ik heb ze aangevinkt en dan wordt ObsMapp opgestart, maar dan krijg ik een ObsMapp met 0 up te loaden waarnemingen. Als ik het dan nog een keer probeer krijg ik alleen de opmerking '2 waarneming(en) opgestuurd naar obsmapp'. Er komt geen error meldingen en/of dat de observatie al zijn geupload.

Heb je de soortgroep Kevers wel geladen in ObsMapp?
www.alexkwak.nl

Niels Schrieken

• Admins
  • Carpe diem
    • ANEMOON
« Reactie #147 Gepost op: oktober 23, 2017, 15:31:20 pm »

Dank je wel Alex dat lijkt de oplossing. Ik kan ze uploaden van ObsMapp naar waarneming.nl. In het teloverzicht staan nu twee kevers en nu te zien in waarneming.nl.

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #148 Gepost op: oktober 23, 2017, 15:32:30 pm »

Dank je wel Alex dat lijkt de oplossing. Ik kan ze uploaden van ObsMapp naar waarneming.nl. In het teloverzicht staan nu twee kevers en nu te zien in waarneming.nl.

:duim:
www.alexkwak.nl

OmarPokorni

• Member
« Reactie #149 Gepost op: oktober 26, 2017, 19:16:41 pm »

Vanmiddag de ObsIdentify-app voor flora gedownload. In tegenstelling tot de ObsIdentify-app voor insecten e.d. heb ik al een aantal planten gehad waarbij de app een volledig groen cirkeltje weergeeft, geen alternatieve opties laat zien en de plant tot op de soort verkeerd benoemt. Hoe kan ik dit soort ''problemen'' het beste doorgeven? Of hoort dit er gewoon bij? Want bij de andere ObsIdentify-app krijg je bij twijfel alternatieve soorten te zien of een lage zekerheid of wordt slecht tot op een hoger taxon geidentificeerd.

P.s. Verder werkt het geweldig! Al bij een matige foto van liggende vetmuur gelijk goed gedetermineerd.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2017, 19:19:49 pm door OmarPokorni »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.033 seconden met 20 queries.