Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omlaag

Auteur Topic: Problemen melden met ObsIdentify  (gelezen 18050 keer)

Bart van Hoogstraten

• Betatest Herkenningsapp
  • *
Re: Problemen melden met ObsIdentify
« Reactie #90 Gepost op: augustus 26, 2017, 11:55:49 am »

Soms vervormt de camera in de app het beeld, trekt hem in de lengterichting heel sterk uit. App sluiten, reguliere camera even opstarten en weer sluiten en daarna de app weer openen verhelpt dit euvel.

Welke mobiel heb je ook al weer?

Huawei Honor 8 met Android 7.0
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks Ç 15,- abonnementskosten!
http://waarneming.nl/donate.php

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #91 Gepost op: augustus 26, 2017, 12:04:51 pm »

Bug of feature?
Als ik vanuit het camerascherm naar de eerste foto swipe kom ik (altijd?) bij de laatstgemaakte foto terecht. De eerste foto zou mijns inziens intu´tief de juiste zijn.
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #92 Gepost op: augustus 26, 2017, 12:10:17 pm »

Bug of feature?
Als ik vanuit het camerascherm naar de eerste foto swipe kom ik (altijd?) bij de laatstgemaakte foto terecht. De eerste foto zou mijns inziens intu´tief de juiste zijn.

Ongeacht de swipe richting bedoel je? En hoeveel foto's heb je in totaal?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #93 Gepost op: augustus 26, 2017, 12:20:12 pm »

Bug of feature?

Bij twee of meer foto's. Ik swipe dan op het camerascherm van rechts naar links. Daarbij lijkt het soms alsof ik eerst naar de juiste foto ga, en dat daarna de app opeens besluit nog een paar foto's verder te gaan.
(en ik weet het, ik zou zelf in de code kunnen duiken, maar ik wou het ook even gemeld hebben voor het geval meer gebruikers hier last van hebben)
www.alexkwak.nl

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #94 Gepost op: augustus 26, 2017, 12:23:58 pm »

Bug of feature?

Bij twee of meer foto's. Ik swipe dan op het camerascherm van rechts naar links. Daarbij lijkt het soms alsof ik eerst naar de juiste foto ga, en dat daarna de app opeens besluit nog een paar foto's verder te gaan.
(en ik weet het, ik zou zelf in de code kunnen duiken, maar ik wou het ook even gemeld hebben voor het geval meer gebruikers hier last van hebben)

Ik heb er ook "last" van. Infinite scrolling zoals dit heet is lastig goed te implementeren in de viewpager. Daardoor is swipen vanaf de camera naar links gevoeliger dan de andere kant op, met als gevolg dat je soms te ver swipet. Geen excuus, maar wel de reden :)

RSchaake

• Member
« Reactie #95 Gepost op: augustus 26, 2017, 13:24:22 pm »

Geweldige app, een paar zaken die ik tegen kwam:
1) De eerste waarneming werd keurig naar obsmapp gestuurd. Volgende waarnemingen werd van gezegd dat ze naar obsmapp waren gestuurd, maar ze zijn daar niet te zien. Als een waarneming eenmaal als succesvol in obsidentify staat kan je geen tweede poging doen. Iets mis met de handshake?
2) Het zou nuttig zijn soortgroepen te kunnen beperken zodat de AI maar een beperkt deel van de database doorzoekt. Bijvoorbeeld om vlinders en rupsen (waarvoor de AI een voorkeur lijkt te hebben) uit te sluiten als je vermoedt dat je een bij op de foto hebt. Croppen helpt, maar niet altijd.
3) Sommige links naar wikipedia bevatten spaties in de URL. Ik had dit bijvoorbeeld met de paardenbloemspanner.
4) Het zou handig zijn als je bij twijfel kan inzoomen op de foto terwijl daaronder de info van waarneming.nl staat met kenmerken om je te verzekeren van de juiste waarneming.
5) Het zou fijn zijn als je van de drie opties de juiste kon aanklikken om op te slaan. Ik heb gehad dat de tweede hit de juiste was, maar als ik die selecteer en "tevreden?" aanklik slaat hij hem op als de eerste hit.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #96 Gepost op: augustus 26, 2017, 15:49:03 pm »

Ad 5, klik in de foto galerij app op de foto en kies delen met obsmapp. Dan kan dat allemaal wel.
Undocumented feature
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #97 Gepost op: augustus 28, 2017, 10:27:04 am »

Geweldige app, een paar zaken die ik tegen kwam:
1) De eerste waarneming werd keurig naar obsmapp gestuurd. Volgende waarnemingen werd van gezegd dat ze naar obsmapp waren gestuurd, maar ze zijn daar niet te zien. Als een waarneming eenmaal als succesvol in obsidentify staat kan je geen tweede poging doen. Iets mis met de handshake?

Om eerlijk te zijn, op dit moment is de communicatie 1 kant op, geen handshake dus. Dit stond al op de lijst met openstaande punten, maar bedankt voor het melden.

2) Het zou nuttig zijn soortgroepen te kunnen beperken zodat de AI maar een beperkt deel van de database doorzoekt. Bijvoorbeeld om vlinders en rupsen (waarvoor de AI een voorkeur lijkt te hebben) uit te sluiten als je vermoedt dat je een bij op de foto hebt. Croppen helpt, maar niet altijd.

Geen gek idee, maar: als er een bij op de foto staat (welke nu trouwens alleen op familieniveau herkend worden) en de AI maakt er een rups of vlinder van dan denk ik niet dat het beter wordt als je handmatig de soortgroepen beperkt hebt. Ik wil echter best een keer een klein experimentje doen om te kijken of het toch iets doet.

3) Sommige links naar wikipedia bevatten spaties in de URL. Ik had dit bijvoorbeeld met de paardenbloemspanner.

De links naar wikipedia zijn gebaseerd op de naam zoals die op waarneming.nl staat en verder niet gechecked. Zie het nu vooral als extra handigheid. Als er meer klachten overkomen kan ik een keer overwegen de links te verifieren.

4) Het zou handig zijn als je bij twijfel kan inzoomen op de foto terwijl daaronder de info van waarneming.nl staat met kenmerken om je te verzekeren van de juiste waarneming.

Dat is uiteraard de toekomst en onze ambitie, maar dat is een groot project.

5) Het zou fijn zijn als je van de drie opties de juiste kon aanklikken om op te slaan. Ik heb gehad dat de tweede hit de juiste was, maar als ik die selecteer en "tevreden?" aanklik slaat hij hem op als de eerste hit.

Naast de ObsMapp route (Hisko's opmerking) kan je ook een ander undocumented feature gebruiken: een long press op de soortnaam in ObsIdentify selecteert die soort ook voor opslaan in de observatielijst.

gband

• Member
« Reactie #98 Gepost op: augustus 28, 2017, 19:31:15 pm »

Ik heb ook soms 'file copy failed' op de Galaxy S4 (v.0.9.6 (46)). Het valt me op dat dat vooral gebeurt op het moment dat het scherm wil roteren, dus als je na het maken van de foto je hand draait. Net had ik een tijdje de schermrotatie uitstaan en toen bleef het elke keer fout gaan, totdat ik schermrotatie weer aanzette.

Ook van mij complimenten trouwens voor deze prachtige app.

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #99 Gepost op: augustus 28, 2017, 19:33:06 pm »

... Net had ik een tijdje de schermrotatie uitstaan en toen bleef het elke keer fout gaan, totdat ik schermrotatie weer aanzette.

Bedoel je elke keer goed gaan?

gband

• Member
« Reactie #100 Gepost op: augustus 28, 2017, 19:51:47 pm »

... Net had ik een tijdje de schermrotatie uitstaan en toen bleef het elke keer fout gaan, totdat ik schermrotatie weer aanzette.

Bedoel je elke keer goed gaan?

Nee, wat ik schreef was juist: tijdens schermrotatie uit (als instelling) ging het elke keer mis, en toen schermrotatie weer aanstond en ik de telefoon na de foto niet meteen roteerde ging het goed.

Marleen

• Member
« Reactie #101 Gepost op: augustus 29, 2017, 17:57:16 pm »

Ik kan ObsIdentify niet downloaden. "Je apparaat is niet compatibel met deze versie"

Ik heb een HTC Desire 601.
Android versie 4.4.2
HTC Sense-versie 5.5
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Info over soorten in Noorwegen: Artsobservasjoner & Artsdatabanken.
- Determinatie tips & tools Noorwegen
Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat scheelt de validatoren veel werk.
Weet je naam, geslacht, kleed, gedrag, oid niet? Vraag het op het forum, koppel je forumtopic aan je waarneming bij 'externe link'

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #102 Gepost op: augustus 29, 2017, 18:03:00 pm »

Ik kan ObsIdentify niet downloaden. "Je apparaat is niet compatibel met deze versie"

Android versie 4.4.2
HTC Sense-versie 5.5

Vanwege de gebruikte technologie is ObsIdentify alleen geschikt voor Android 5.0 en hoger.

Marleen

• Member
« Reactie #103 Gepost op: augustus 29, 2017, 18:03:41 pm »

Android versie 4.4.2
HTC Sense-versie 5.5

Vanwege de gebruikte technologie is ObsIdentify alleen geschikt voor Android 5.0 en hoger.

OkÚ. Dan houdt het op.
Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat scheelt de validatoren veel werk.
Weet je naam, geslacht, kleed, gedrag, oid niet? Vraag het op het forum, koppel je forumtopic aan je waarneming bij 'externe link'

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #104 Gepost op: augustus 29, 2017, 18:07:54 pm »

Android versie 4.4.2
HTC Sense-versie 5.5

OkÚ. Dan houdt het op.

Helaas is er ook geen update naar 5.0 voor jouw telefoon. Wat een beetje raar is want Android 5.0 is maar een jaar later uitgebracht dan de Desire 601, maar goed dat is een andere discussie.

Marleen

• Member
« Reactie #105 Gepost op: augustus 29, 2017, 18:12:13 pm »

Android versie 4.4.2
HTC Sense-versie 5.5

OkÚ. Dan houdt het op.

Helaas is er ook geen update naar 5.0 voor jouw telefoon. Wat een beetje raar is want Android 5.0 is maar een jaar later uitgebracht dan de Desire 601, maar goed dat is een andere discussie.

Het zit wel in de planning om een nieuwe telefoon te kopen, maar daar is -nu- even geen budget voor. Dus dat moet nog even wachten.
In de app zullen toch vooral NL'se soorten zitten, dus voor Noorwegen beperkt interessant.
En ik worstel vooral met micro's, bijen/hommels, planten, en die groepen zijn er ook (nog) niet.

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #106 Gepost op: augustus 30, 2017, 15:55:24 pm »

Ik heb niet alles hierboven gelezen dus gebruik van mijn opmerkingen wat je nuttig vindt:

- Ik zou graag de meerdere foto's die ik selecteer als de indentificatie niet in 1 keer tot tevredenheid leidt, ook willen vastleggen en uploaden naar Obsmapp. Nu gaat er 1 foto mee, ook al gebruikte je 2-3 en meer foto's. Edit; dit gebeurt ook (zie bijv. https://waarnemingen.be/waarneming/view/143470155), maar je ziet die foto's niet in je foto-overzicht in ObsIdent.

- Ik zou graag 1 van de voorgestelde alternatieven ook selecteren als determinatie. Ik zie soms een alternatief dat me beter lijkt te passen, maar ik kan dit niet als identificatie meegeven.  Mogelijk kan dit al hoor, ik weet dan alleen niet hoe.

- Als de waarneming in Obsmapp komt, dan zou ik graag bij de waarneming willen zien dat deze met behulp van Obsindentify is benoemd. Eventueel met de gelijkende percentages. Lijkt me handig om eventuele veel voorkomende misidentificaties aan het licht te kunnen brengen. Admins zouden dit kunnen melden bij ObsIdentify?
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2017, 17:15:17 pm door Rutger Barendse »

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #107 Gepost op: augustus 30, 2017, 16:16:52 pm »

dan heb je zeker al veel gemist

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
« Reactie #108 Gepost op: augustus 30, 2017, 17:15:54 pm »

Geen idee waar die reactie precies op slaat.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #109 Gepost op: augustus 30, 2017, 17:26:33 pm »

Op je eerste zin Rutger

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #110 Gepost op: augustus 30, 2017, 17:35:56 pm »

Ik heb niet alles hierboven gelezen dus gebruik van mijn opmerkingen wat je nuttig vindt:

- Ik zou graag de meerdere foto's die ik selecteer als de indentificatie niet in 1 keer tot tevredenheid leidt, ook willen vastleggen en uploaden naar Obsmapp. Nu gaat er 1 foto mee, ook al gebruikte je 2-3 en meer foto's. Edit; dit gebeurt ook (zie bijv. https://waarnemingen.be/waarneming/view/143470155), maar je ziet die foto's niet in je foto-overzicht in ObsIdent.

- Ik zou graag 1 van de voorgestelde alternatieven ook selecteren als determinatie. Ik zie soms een alternatief dat me beter lijkt te passen, maar ik kan dit niet als identificatie meegeven.  Mogelijk kan dit al hoor, ik weet dan alleen niet hoe.

- Als de waarneming in Obsmapp komt, dan zou ik graag bij de waarneming willen zien dat deze met behulp van Obsindentify is benoemd. Eventueel met de gelijkende percentages. Lijkt me handig om eventuele veel voorkomende misidentificaties aan het licht te kunnen brengen. Admins zouden dit kunnen melden bij ObsIdentify?

1. Ook in ObsId kan je de meerdere foto's zien door in de observatielijst er op te klikken
2. Zit in de testversie van zojuist (zie https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=405949.msg2147306#msg2147306, let op je moet je apart aanmelden voor de testversie!)
3. Als je admin bent kan je dit zien door de _ID_ in de het id van de waarneming.

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
« Reactie #111 Gepost op: augustus 30, 2017, 17:44:56 pm »

Op je eerste zin Rutger
Ok, ik maakte me al weer druk om niks.

1. Ook in ObsId kan je de meerdere foto's zien door in de observatielijst er op te klikken
2. Zit in de testversie van zojuist (zie https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=405949.msg2147306#msg2147306, let op je moet je apart aanmelden voor de testversie!)
3. Als je admin bent kan je dit zien door de _ID_ in de het id van de waarneming.

Dank voor de reactie.  Over 3: Ik zag later (dank voor de mail, Marcel) dat er op het adminforum een topic over is; https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=406098.msg2144734#msg2144734

Marco van Reenen

• Member
« Reactie #112 Gepost op: september 04, 2017, 23:06:00 pm »

Als ik foto's maak met app, krijg ik bij ID een groene waas over de foto. Zie bijlage. Is dit een bekend probleem? Of is er iets mis met mijn instellingen?
Groeten,

Marco van Reenen

andre123

• Member
    • Biodiversity observation platforms/social networks
« Reactie #113 Gepost op: september 04, 2017, 23:26:04 pm »

Als ik foto's maak met app, krijg ik bij ID een groene waas over de foto. Zie bijlage. Is dit een bekend probleem? Of is er iets mis met mijn instellingen?
WElk toestel en versie heb je ? Hier is het ook gemeld: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=404990.msg2142518#msg2142518 voor met name Samsung (S4)  toestellen die een interne fotoapp gebruikten
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=404990.msg2142796#msg2142796

lesvos

• Member
« Reactie #114 Gepost op: september 05, 2017, 21:08:30 pm »

Klinkt erg aantrekkelijk maar google store geeft als melding "apparaat niet compatible met deze versie". Ik kan de app dus niet instelleren.
Ik heb een Amplicomms telefoon met Android versie 4.2.2. Wat zijn de eisen aan je telefoon?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #115 Gepost op: september 05, 2017, 21:12:08 pm »

Klinkt erg aantrekkelijk maar google store geeft als melding "apparaat niet compatible met deze versie". Ik kan de app dus niet instelleren.
Ik heb een Amplicomms telefoon met Android versie 4.2.2. Wat zijn de eisen aan je telefoon?

Android 5+
www.alexkwak.nl

C.Dekker

• Member
« Reactie #116 Gepost op: september 10, 2017, 17:03:27 pm »

Ik krijg de waarnemingen niet verstuurd naar obsmapp ligt dat aan de locatie? Die krijg ik er namelijk niet bij terwijl gps aanstaat
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #117 Gepost op: september 10, 2017, 17:14:15 pm »

Ik krijg de waarnemingen niet verstuurd naar obsmapp ligt dat aan de locatie? Die krijg ik er namelijk niet bij terwijl gps aanstaat

Als het goed is vraagt ObsId om te wachten op een GPS fix. Heb je daarvoor een waarschuwing gehad?

Heb je misschien geprobeerd foto's uit de galerij te gebruiken

C.Dekker

• Member
« Reactie #118 Gepost op: september 10, 2017, 18:06:25 pm »

Ja klopt en ja
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #119 Gepost op: september 10, 2017, 21:49:11 pm »

Ja klopt en ja

Als je foto uit de galerij geen locatie bevat dan moet je het toevoegen ervan in de instellingen aanzetten (standaard uit).

Als je foto uit de galerij al een locatie bevatte dan zou deze overgenomen moeten worden.

Is dit beide niet het geval, dan hoor ik het graag en denk ik verder mee.

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.043 seconden met 20 queries.