Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omlaag

Auteur Topic: Problemen melden met ObsIdentify  (gelezen 21699 keer)

lfrum

• Member
Re: Problemen melden met ObsIdentify
« Reactie #60 Gepost op: augustus 21, 2017, 15:43:25 pm »

@ Laurens.
https://tweakers.net/pricewatch/548125/sony-xperia-e5-zwart.html

Citaat
Hmm laat maar, je zegt duidelijke welke telefoon je hebt. Crasht de app uberhaupt of blijft de lus eindeloos doorgaan?
Toestel gaat eindeloos in een lus ongeveer om de 5 seconden van startscherm naar wit scherm.
Mvg: Feys Luc

Jan Mudde

• Member
« Reactie #61 Gepost op: augustus 21, 2017, 16:24:24 pm »

Ik heb een Samsung Galaxy S4. Met het maken van een foto van het beeldscherm van mijn laptop, vervormt de camera mijn foto waardoor deze niet herkent kan worden. De foto wordt dan lichtgroen, en vermeldt 'onbekend kleed'.

Als ik de externe camera gebruik via instellingen dan stopt de app bij het opslaan van de foto.

De app werkt prima bij foto's die rechtstreeks via mijn smartphone zijn gemaakt,

Kan je eens met 0.9.5.0 proberen?

Hoi Laurens, ik werk ook met een samsung Galaxy S4 met OS Android 5.0.1. ook ik kan vanuit de camera van de app geen foto's maken. Verschijnt idd met groen "filter" ook vanuit de app de camera van de telefoon gebruiken leidt tot een crash
Dat is interessant. Ik heb een S4 als test toestel maar daar kan ik de app niet eens op installeren. Het groene beeld is bekend van oudere/goedkopere Samsung toestellen. Ik kijk even of ik iets terug kan vinden van de crash bij externe camera. Ook bij de versie 0.9.5.0. Vanuit de gallerij van het toestel een foto toevoegen die met de camera van het toestel gemaakt is werkt uitstekend. Mooi stukje werk dat jullie weer in elkaar gezet hebben. Dikke vette complimenten!!!! :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: Groetjes Jan Mudde
Jan Mudde

snwja3

• Member
« Reactie #62 Gepost op: augustus 21, 2017, 16:33:13 pm »

Vraagjes:
- ik zie/begrijp dat de GPS locatie wordt gebruikt bij het determineren. Nu gebruik ik de app vaak achteraf, ofwel op een andere plek dan dat de foto genomen is. Hoe nuttig is deze functionaliteit dan nog? Komt er een mogelijkheid locatie aan te passen?
- Heb veel foto's op Google+ staan en gebruik de App Foto's van Android. Die kan ik netjes openen en foto's online bekijken. Als ik een foto echter aanklik wordt hij niet gedownload (bericht zegt eerst wel, later een foutmelding), is dit nog aan te passen dat ik rechtstreeks deze foto's kan benaderen en niet eerst downloaden en dan pas kan aanbieden voor determinatie.
Wietze Janse

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #63 Gepost op: augustus 21, 2017, 16:47:36 pm »

- ik zie/begrijp dat de GPS locatie wordt gebruikt bij het determineren. Nu gebruik ik de app vaak achteraf, ofwel op een andere plek dan dat de foto genomen is. Hoe nuttig is deze functionaliteit dan nog? Komt er een mogelijkheid locatie aan te passen?

Zeer binnenkort wordt de Exif-informatie van de afbeelding gebruikt om de locatie en tijdstip te bepalen.
In Obsidentify kan je de gegevens niet aanpassen, zodra je ze geüpload hebt naar ObsMapp kan dat uiteraard wel.

- Heb veel foto's op Google+ staan en gebruik de App Foto's van Android. Die kan ik netjes openen en foto's online bekijken. Als ik een foto echter aanklik wordt hij niet gedownload (bericht zegt eerst wel, later een foutmelding), is dit nog aan te passen dat ik rechtstreeks deze foto's kan benaderen en niet eerst downloaden en dan pas kan aanbieden voor determinatie.

Welke foutmelding krijg je?
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

Lanjouwrob

• Member
« Reactie #64 Gepost op: augustus 21, 2017, 17:40:27 pm »

Goedendag,

Ik kan op mijn Samsung Galaxy Core (android 4.2.2.) de app niet vinden in de Play Store. Kijk ik er overheen, of doe ik wat anders fout?

Alvast bedankt,
Rutger Lanjouw

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #65 Gepost op: augustus 21, 2017, 17:50:20 pm »

In de app store staat ook minimaal android 5.0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

feikjeklm

• Member
« Reactie #66 Gepost op: augustus 21, 2017, 20:07:55 pm »

Ik heb een Samsung Galaxy S4. Met het maken van een foto van het beeldscherm van mijn laptop, vervormt de camera mijn foto waardoor deze niet herkent kan worden. De foto wordt dan lichtgroen, en vermeldt 'onbekend kleed'.

Als ik de externe camera gebruik via instellingen dan stopt de app bij het opslaan van de foto.

De app werkt prima bij foto's die rechtstreeks via mijn smartphone zijn gemaakt,

Dat is interessant. Ik heb een S4 als test toestel maar daar kan ik de app niet eens op installeren. Het groene beeld is bekend van oudere/goedkopere Samsung toestellen. Ik kijk even of ik iets terug kan vinden van de crash bij externe camera.

Ik heb de update uitgevoerd, maar het lukt nog niet. Hij geeft (bij gebruik van de externe camera) de melding;  'Copy file failed' Zijn er meer mensen met dit type telefoon en dezelfde klacht?

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #67 Gepost op: augustus 21, 2017, 22:29:18 pm »

Dat is interessant. Ik heb een S4 als test toestel maar daar kan ik de app niet eens op installeren. Het groene beeld is bekend van oudere/goedkopere Samsung toestellen. Ik kijk even of ik iets terug kan vinden van de crash bij externe camera.

Ik heb de update uitgevoerd, maar het lukt nog niet. Hij geeft (bij gebruik van de externe camera) de melding;  'Copy file failed' Zijn er meer mensen met dit type telefoon en dezelfde klacht?

Mijn S4 geeft dezelfde file copy failed melding. Het kan allicht samenhangen met eerder gemelde problemen dat files sharen vanuit DropBox/Drive/Photos niet direct werkt. Als dat zo is dan wil ik daar wel vrij vlot aandacht aanbesteden. Ik weet niet hoeveel mensen er verder nog een S4 hebben ;)

feikjeklm

• Member
« Reactie #68 Gepost op: augustus 22, 2017, 08:28:19 am »

Mijn S4 geeft dezelfde file copy failed melding. Het kan allicht samenhangen met eerder gemelde problemen dat files sharen vanuit DropBox/Drive/Photos niet direct werkt. Als dat zo is dan wil ik daar wel vrij vlot aandacht aanbesteden. Ik weet niet hoeveel mensen er verder nog een S4 hebben ;)

Ga er maar vanuit dat nog heul veel mensen een S4 hebben.... dus ik zou er vooral vrij vlot aandacht aan besteden.  ;)  ;) ;) Nee hoor ik snap dat jullie het hartstikke druk hebben en ik heb grote bewondering voor wat jullie al hebben bereikt. Ik wacht ff rustig af. Succes!  ;)

<Beetje geedit, wel erg veel herhaling>
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2017, 08:36:24 am door Laurens Hogeweg »

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #69 Gepost op: augustus 22, 2017, 08:37:30 am »

Ga er maar vanuit dat nog heul veel mensen een S4 hebben.... dus ik zou er vooral vrij vlot aandacht aan besteden.  ;)  ;) ;) Nee hoor ik snap dat jullie het hartstikke druk hebben en ik heb grote bewondering voor wat jullie al hebben bereikt. Ik wacht ff rustig af. Succes!  ;)

<Beetje geedit, wel erg veel herhaling>

Haha, nou ik heb een S4 als testtoestel in ieder geval. Wat ik bedoelde is dat de foutmelding van de S4 mogelijk samenhangt met een ander probleem wat voor een grote groep relevant is.

rob_voesten

• Member
« Reactie #70 Gepost op: augustus 22, 2017, 09:35:03 am »

Weet niet of dit al gemeld is.

Als ik via obsidentify een foto wil cropen dan kan ik er alleen een vierkant van maken.

Via route 2 kan ik de foto cropen door alle 4 de lijnen individueel te schuiven dan kan ik dus het insect beter uitsnijden. En een duidelijkere crop maken.
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #71 Gepost op: augustus 22, 2017, 09:38:02 am »

Als ik via obsidentify een foto wil cropen dan kan ik er alleen een vierkant van maken.

'Working as intended'  ;)

De afbeelding die uiteindelijk herkend gaat worden moet vierkant zijn. Daarom is er voor gekozen om de crop ook vierkant te maken.
Ik denk dat dat geen goede beslissing is geweest, je kan waarschijnlijk beter achteraf randen toevoegen.
We gaan er naar kijken.
www.alexkwak.nl

Gerben Mensink

• Member
    • http://waarneming.nl/user/view/8582
« Reactie #72 Gepost op: augustus 22, 2017, 20:31:04 pm »

Bij mij stopt het programma vaak na de eerste keer opstarten. Tweede keer gaat dan wel goed.
groet,
Gerben Mensink

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #73 Gepost op: augustus 22, 2017, 21:13:35 pm »

Bij mij stopt het programma vaak na de eerste keer opstarten. Tweede keer gaat dan wel goed.

Het is handig om je toestel, Android versie en als het mogelijk is de omstandigheden te melden. Anders kan ik er niks mee.

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #74 Gepost op: augustus 22, 2017, 22:01:56 pm »

Heb je een report verstuurd?
www.alexkwak.nl

Johan op den Dries

• Member
    • http://www.opdendries.com
« Reactie #75 Gepost op: augustus 23, 2017, 21:56:21 pm »

Ik heb bij een foto  op ID gedrukt en in plaats van op 1 van de knoppen gedrukt op de back button van mijn telefoon gedrukt. daarna een nieuwe foto gekozen en op ID gedrukten op "tevreden" gedrukt. De eerste foute  foto is echter nu opgeslagen en niet de juiste.
Johan op den Dries
Sneek

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #76 Gepost op: augustus 24, 2017, 08:58:44 am »

Ik heb bij een foto  op ID gedrukt en in plaats van op 1 van de knoppen gedrukt op de back button van mijn telefoon gedrukt. daarna een nieuwe foto gekozen en op ID gedrukten op "tevreden" gedrukt. De eerste foute  foto is echter nu opgeslagen en niet de juiste.

Dit is "by design": als je terug gaat met de backknop dan ga je verder met waar je gebleven was en blijft de eerste foto staan. Als het goed is had je dus twee foto's: de eerste foute foto en de nieuwe foto. Dit kan je checken door in de observatielijst de foto aan te klikken en te swipen.

Arthur

• Member
« Reactie #77 Gepost op: augustus 25, 2017, 10:06:09 am »

Bij mij stopt het programma nadat ik OK aanklik na het nemen van een foto. (Heb gisteren enkele crashrapporten verstuurd)

(Galaxy S5, Android 5.0)
Groeten, Arthur

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #78 Gepost op: augustus 25, 2017, 10:13:30 am »

Bij mij stopt het programma nadat ik OK aanklik na het nemen van een foto. (Heb gisteren enkele crashrapporten verstuurd)

(Galaxy S5, Android 5.0)

Bedankt voor het melden. Maak ik hier uit op dat je de instelling voor externe camera gebruikt?

Arthur

• Member
« Reactie #79 Gepost op: augustus 25, 2017, 10:18:20 am »

ja, externe camera inderdaad, bij de camera van de app krijg ik alleen vage groene foto's.
Groeten, Arthur

rudolfterp

• Member
« Reactie #80 Gepost op: augustus 25, 2017, 17:16:00 pm »

Allereerst ben ik onder de indruk van de werking van deze app, op professioneel vlak heb ik al veel langs zien komen op het gebied van beeldherkenning en trainingsalgoritmen, etc, maar allemaal waren ze log en traag, heb eigenlijk nog nooit een goed werkende consumentenversie gezien, laat staan gratis op een mobiel  :duim:

Over de algemene werking heb ik een paar opmerkingen/ideeen:
(ik heb een Sony Z5 compact met Android 7.0)

1. Mijn mobiel zal de laatste keus zijn wat betreft fotograferen van insecten (persoonlijk natuurlijk), toch lijkt dit het uitgangs/startpunt van deze app ("maak een foto"). Voor je iets kunt doen gaat de camera + GPS aan. Dit kost erg veel stroom. Misschien eerst een startscherm met grote iconen in welke 'modus' je het wilt starten? Of zoals Whatsapp: Knop foto toevoegen dan de vraag Galerij of Camera.
Ik verkies bestandsmodus/Galerij. Als ik de enige ben dan is deze feature zinloos natuurlijk, maar ik lees dat meer mensen eigenlijk geen foto's willen maken. En als ik foto's op waarneming van een willekeurig insect bekijk, lijkt me dat het merendeel niet met een mobiel gemaakt is, toch?

Mijn foto's hebben al GPS-data aan boord en zo niet, dan kies ik dat met alle liefde op een kaart.
Ik ben overigens ook geen ObsMapp gebruiker, ik prefereer waarneming.nl (via invoeren foto met GPS-data), de app is dan gewoon een hulpmiddel voor determinatie en geen invoerhulp. (maar snap de integratie voor mensen die wel ObsMapp gebruiken, maar ga je niet vage foto's van cameraschermpjes promoten op deze manier?)

Zodra je dan toch de camera activeert lijkt me GPS logisch, de standaard camera apps doen dat ook automatisch volgens mij.

2. GPS blijft aan, ook als de app op de achtergrond staat. Oftewel, zolang je 'm niet uit je taakbeheer sleept, blijft hij stroom vreten (lijkt het, GPS icoon blijft aan, dat is bijvoorbeeld niet zo bij Google maps als je die even niet gebruikt)

3. Is een samenwerking met tuintelling.nl een idee? Daar zijn aanzienlijk meer mensen die mobiele foto's maken en tevens minder ervaren. Beesten in de tuin zijn doorgaans ook wat tammer en beter te benaderen met een mobiel en er is veel beeldmateriaal beschikbaar op waarneming.
Maar goed, iets voor langere termijn wellicht.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2017, 17:41:30 pm door rudolfterp »

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #81 Gepost op: augustus 25, 2017, 17:47:09 pm »

2. GPS blijft aan, ook als de app op de achtergrond staat. Oftewel, zolang je 'm niet uit je taakbeheer sleept, blijft hij stroom vreten (lijkt het, GPS icoon blijft aan, dat is bijvoorbeeld niet zo bij Google maps als je die even niet gebruikt)

Klopt, de GPS blijft aanstaan. Alternatief zou zijn om de GPS pas aan te zetten als deze nodig is, maar dan heb je op het moment supreme net nog geen fix...
www.alexkwak.nl

rudolfterp

• Member
« Reactie #82 Gepost op: augustus 25, 2017, 17:49:31 pm »

Ok, is een overweging inderdaad, dacht ik ook al aan.

Ik keek even hoe ObsMapp werkt op dit vlak en inderdaad hetzelfde, maar niet op het startscherm, daar staat GPS uit. Pas bij waarneming toevoegen gaat GPS aan en als je dan de app verlaat blijft hij ook aan zie ik.

Een oplossing zou dus kunnen zitten in het eerste punt dat ik aanhaal, dus ook een startscherm zodat je kunt kiezen voor nieuwe foto's of bestaande

sander bijsterbosch

• Member
    • www.mooinederland.weebly.com
« Reactie #83 Gepost op: augustus 26, 2017, 08:33:03 am »

Klopt, de GPS blijft aanstaan. Alternatief zou zijn om de GPS pas aan te zetten als deze nodig is, maar dan heb je op het moment supreme net nog geen fix...

Op obsmapp is een hoofdmenu scherm als je daar bent gebruikt hij geen locatie. Kan zo'n scherm er ook niet voor obsidentify komen? Dat scheelt behoorlijk wat stroom.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Gerben Mensink

• Member
« Reactie #84 Gepost op: augustus 26, 2017, 08:33:13 am »

Het is handig om je toestel, Android versie en als het mogelijk is de omstandigheden te melden. Anders kan ik er niks mee.

Sorry, natuurlijk. Samsung Galaxy A5, modelnr. SM-A510F
groet,
Gerben Mensink

Gerben Mensink

• Member
« Reactie #85 Gepost op: augustus 26, 2017, 08:33:52 am »

Heb je een report verstuurd?

Ja. heb ik gedaan. Zal het nog wel een keer doen.
groet,
Gerben Mensink

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #86 Gepost op: augustus 26, 2017, 09:55:58 am »

Op obsmapp is een hoofdmenu scherm als je daar bent gebruikt hij geen locatie. Kan zo'n scherm er ook niet voor obsidentify komen? Dat scheelt behoorlijk wat stroom.

Dat is wel een goed idee!

Bart van Hoogstraten

• Betatest Herkenningsapp
  • *
« Reactie #87 Gepost op: augustus 26, 2017, 10:51:29 am »

Soms vervormt de camera in de app het beeld, trekt hem in de lengterichting heel sterk uit. App sluiten, reguliere camera even opstarten en weer sluiten en daarna de app weer openen verhelpt dit euvel.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 15,- abonnementskosten!
http://waarneming.nl/donate.php

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #88 Gepost op: augustus 26, 2017, 11:42:13 am »

Soms vervormt de camera in de app het beeld, trekt hem in de lengterichting heel sterk uit. App sluiten, reguliere camera even opstarten en weer sluiten en daarna de app weer openen verhelpt dit euvel.

Welke mobiel heb je ook al weer?
www.alexkwak.nl

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #89 Gepost op: augustus 26, 2017, 11:46:06 am »

Goed dat je het meldt. Ik heb dat probleem ook af en toe. Omdat het af en toe optreedt is tot nu toe lastig om te bepalen waarom het misgaat.

Overigens is de genomen foto niet vervormd dus je kan er verder mee werken.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.041 seconden met 20 queries.