Ja, maar ik wil niet dat hij die zelf aan zet. En dat lijkt hij mij te vragen ... Obsmapp werkt toch ook als de GPS niet aan staat?
Hij vraagt toestemming om 'm te gebruiken, en zal 'm ook aanzetten zodra de app start. Identiek aan ObsMapp.
Als je de GPS uitschakelt zal de app het nog wel doen, maar met een slechte locatie. Een drama voor de database van Waarneming.nl. Je weet wel, de organisatie waarvan je deze app's gratis krijgt...
Maak je keuze zou ik zeggen.
Wat voor een foute veronderstelling is me dat hier? En dan die poging om een schuldgevoel te kweken ... Is het omdat ik een opmerking/advies geef over de app? Hier word ik toch even niet goed van.

De GPS werkt de helft van de tijd niet op mijn GSM, of ik moet er minuten (5, 6) mee op een open plek staan, en dan nog. Daarom verkies ik om de waarneming op een kaart aan te duiden als het weer niet werkt. Ondertussen loopt mijn battterij leeg omdat dat ding heel de tijd aan het zoeken is naar een locatie die ze toch niet gaat vinden ...
Ik kan met een heel gerust gemoed zeggen dat geen enkele van mijn waarnemingen zodanig afwijkt van de echte locatie dat het ook maar één fout zou geven in de database. Uitgezonderd GPS fouten, want dat gebeurt helaas ook en daar heb ik helaas geen vat op. En waarnemingen waarvan ik in het veld niet zeker ben dat de locatie klopt als ik ze ingeef op een kaart, pas ik steevast thuis nog aan, zodat het minstens binnen de foutenmarge valt die je onderaan het kaartje kan kiezen.
Dat je juiste locaties wil voor een waarneming, dat snap ik voor 100%, vandaar dat ik ze dus ook corrigeer als het niet klopt, maar dat een app zomaar wat dingen aan gaat zetten vind ik not done, zeker als het in mijn geval gewoon niet werkt of dat mijn batterij er onder lijdt. Voor zover ik kan zien doet Obsmapp dat ook niet en geeft het enkel een melding als ze niet aan staat en kan je daarna keurig op het kaartje de juiste locatie aangeven.