Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag

Auteur Topic: Problemen melden met ObsIdentify  (gelezen 21485 keer)

Bart van Hoogstraten

• Betatest Herkenningsapp
  • *
Re: Problemen melden met ObsIdentify
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2017, 10:24:29 am »

Ik neem aan dat je dan de interne camera gebruikt?  :right:

Ik heb de optie om te flitsen in de interne camera uitgezet omdat deze tot crashes leidde op apparaten zonder flitser. Als er veel behoefte aan is kan ik dat wel terugzetten als optie in een volgende versie.  :right:
(Lijkt me een erg handige optie bij een nachtvlinder id-app -> fietstunneltjes, toiletblokken op campings... Ik probeerde bij testen net een paardenbloemspanner te fotograferen onder een tafel in een donkere hoek. Rechtstreeks met de app lukte niet, ging alleen met omweg).

Er zit een "geheime" functie in de app. Als je lang drukt op de camera knop dan wordt de externe camera geopend. Scheelt je weer een omweg.

Gevonden!  :right: Handig!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 15,- abonnementskosten!
http://waarneming.nl/donate.php

KoenVerhoogt

• Admins
  • Admin Korstmossen & Spinnen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:08:30 am »

Ik krijg de melding dat de app niet compatibel is met mijn telefoon (Samsung galaxy J2) is dat gewoon een kwestie van jammer maar helaas of kan ik er iets aan doen (behalve een nieuwe telefoon kopen)

Welke versie van Android staat er op? Kan je allicht nog een update van Android doen?

Als ik naar de specificaties kijk dan zou het misschien net moeten kunnen met die telefoon.

Android versie 4.4.4, heb gekeken voor updates maar die zijn niet beschikbaar
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
5226 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #32 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:18:59 am »

Ik krijg de melding dat de app niet compatibel is met mijn telefoon (Samsung galaxy J2) is dat gewoon een kwestie van jammer maar helaas of kan ik er iets aan doen (behalve een nieuwe telefoon kopen)

Welke versie van Android staat er op? Kan je allicht nog een update van Android doen?

Als ik naar de specificaties kijk dan zou het misschien net moeten kunnen met die telefoon.

Android versie 4.4.4, heb gekeken voor updates maar die zijn niet beschikbaar

De minimale benodigde versie voor de app is Android 5.0. http://gadgets.ndtv.com/samsung-galaxy-j2-2962 suggereert dat de Galaxy J2 die ook zou moeten kunnen draaien.

Je zou eens Samsung support kunnen proberen.

KoenVerhoogt

• Admins
  • Admin Korstmossen & Spinnen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:24:34 am »

Bedankt voor de moeite! Ik ga het proberen
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
5226 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250

MarcHe

• Admins
« Reactie #34 Gepost op: augustus 19, 2017, 12:48:13 pm »

op mijn mobiel staan twee mapjes met foto's: eentje intern en eentje op de SDkaart. Hoe kan ik vanuit de app kiezen (en wisselen) in welk van de twee galerijen hij moet foto's gaan zoeken voor ID ?

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #35 Gepost op: augustus 19, 2017, 13:10:51 pm »

op mijn mobiel staan twee mapjes met foto's: eentje intern en eentje op de SDkaart. Hoe kan ik vanuit de app kiezen (en wisselen) in welk van de twee galerijen hij moet foto's gaan zoeken voor ID ?

ObsIdentify roept een zgn. gallery app aan die op je telefoon staat. Of je kan wisselen tussen locaties hangt van de gallery app af.

Mocht je een andere app willen uitproberen daarvoor dan kan ik je QuickPic aanbevelen.

MarcHe

• Admins
« Reactie #36 Gepost op: augustus 19, 2017, 13:39:50 pm »

raar: tot hiertoe ging de ID app foto's zoeken in de galerij op het intern geheugen, en sinds gisteren is dat geswitcht naar de galerij op de SD kaart. Ik weet niet hoe het veranderd is of hoe ik het opnieuw kan wijzigen.
Mvg,

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #37 Gepost op: augustus 19, 2017, 16:19:37 pm »

raar: tot hiertoe ging de ID app foto's zoeken in de galerij op het intern geheugen, en sinds gisteren is dat geswitcht naar de galerij op de SD kaart. Ik weet niet hoe het veranderd is of hoe ik het opnieuw kan wijzigen.
Mvg,

Wat Laurens zegt: de app roept alleen 'de gallery' aan. Wie of wat dat is bepaalt je toestel.
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #38 Gepost op: augustus 19, 2017, 16:20:41 pm »

Gegroet,

Mijn bedenkingen:

1. ik wil niet dat de app zelf de GPS aan kan zetten, dus dat wil ik weigeren, maar dat gaat niet blijkbaar? Maar als ik dat weiger, zegt hij niet dat hij toestemming nodig heeft voor de GPS maar wel voor de SD kaart (zie ook punt 2).

2. Hij zegt ook dat hij toegang nodig heeft tot de SD kaart terwijl ik er geen heb. Werkt het niet zonder SD kaart?

3. Ik vind het icoon op mijn startscherm nogal donker met een zwarte achtergrond. Kan het eventueel iets anders? Met bijvoorbeeld een witte vierkant erachter ofzo?

Groeten,
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #39 Gepost op: augustus 19, 2017, 16:29:29 pm »

1. ik wil niet dat de app zelf de GPS aan kan zetten, dus dat wil ik weigeren, maar dat gaat niet blijkbaar? Maar als ik dat weiger, zegt hij niet dat hij toestemming nodig heeft voor de GPS maar wel voor de SD kaart (zie ook punt 2).

Wij willen een juiste locatie van de waarneming...
Dus is de gps een vereiste.

2. Hij zegt ook dat hij toegang nodig heeft tot de SD kaart terwijl ik er geen heb. Werkt het niet zonder SD kaart?

Is dé spraakverwarring bij een androidtoestel. Tegenwoordig hebben de meeste toestel intern extern geheugen  :rolleye:
De app werkt dus prima zonder verwisselbare sd-kaart.
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #40 Gepost op: augustus 19, 2017, 18:45:18 pm »

Wij willen een juiste locatie van de waarneming... Dus is de gps een vereiste.

Ja, maar ik wil niet dat hij die zelf aan zet. En dat lijkt hij mij te vragen ... Obsmapp werkt toch ook als de GPS niet aan staat?

Citaat

Is dé spraakverwarring bij een androidtoestel. Tegenwoordig hebben de meeste toestel intern extern geheugen  :rolleye:
De app werkt dus prima zonder verwisselbare sd-kaart.

Oké!

Zie ook in bijlage voor mijn derde opmerking.
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #41 Gepost op: augustus 19, 2017, 19:57:11 pm »

Ja, maar ik wil niet dat hij die zelf aan zet. En dat lijkt hij mij te vragen ... Obsmapp werkt toch ook als de GPS niet aan staat?

Hij vraagt toestemming om 'm te gebruiken, en zal 'm ook aanzetten zodra de app start. Identiek aan ObsMapp.
Als je de GPS uitschakelt zal de app het nog wel doen, maar met een slechte locatie. Een drama voor de database van Waarneming.nl. Je weet wel, de organisatie waarvan je deze app's gratis krijgt...
Maak je keuze zou ik zeggen.
www.alexkwak.nl

Jan Mudde

• Member
« Reactie #42 Gepost op: augustus 19, 2017, 20:14:07 pm »

Hij vraagt toestemming om 'm te gebruiken, en zal 'm ook aanzetten zodra de app start. Identiek aan ObsMapp.
Als je de GPS uitschakelt zal de app het nog wel doen, maar met een slechte locatie. Een drama voor de database van Waarneming.nl. Je weet wel, de organisatie waarvan je deze app's gratis krijgt...

Dit dus idd!!! Kan het niet laten hier even een adheziebetuiging en grote dank achter te laten voor al die mensen die al vele jaren waarneming.nl, observado.org, alle apps voor de diverse mobiele telefoon OS-en etc etc op gang houden, zorgen dat het telkens beter, mooier, sneller en steeds gaver om mee te werken wordt. Nu weer een kakelverse app waar de hele wereld op dit vlak een puntje aan kan zuigen. Mag er dan aub van gebruikers van al dat prachtigs verwacht worden dat ze een klein beetje meewerken aan het vullen van de databases met zo betrouwbaar mogelijke data. Wil je dat niet, ook prima, maar gebruik dan ook iets anders voor het opslaan van je waarnemingen. Jongens en meiden, dames en heren van alle achterliggende websites en alles wat hier mee samenhangt een diepe zeeer welgemeende en hartgrondig DANK JULLIE WEL!!!!
Groetjes, Jan Mudde
Jan Mudde

hollandbee

• Member
« Reactie #43 Gepost op: augustus 19, 2017, 20:22:26 pm »

als je de externe camera gebruikt verschijnt even later de gemaakt foto in de app. Bovenin het scherm staat dan: OPNIEUW  OK
Handiger zou zijn als dit onderin het scherm staat. Alle andere klikbare velden staan onderin het scherm. Nu kan ik er niet bij met mijn duim...
groet,
Kees van Rij

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #44 Gepost op: augustus 19, 2017, 20:41:01 pm »

als je de externe camera gebruikt verschijnt even later de gemaakt foto in de app. Bovenin het scherm staat dan: OPNIEUW  OK
Handiger zou zijn als dit onderin het scherm staat. Alle andere klikbare velden staan onderin het scherm. Nu kan ik er niet bij met mijn duim...

Volgens mij heeft dit niks te maken met ObsIdentify, maar met hoe de externe camera app werkt. Er zijn talloze camera apps van andere partijen die je evt ook zou kunnen gebruiken ter vervanging.

OlivierO

• Member
« Reactie #45 Gepost op: augustus 19, 2017, 20:46:10 pm »

Wat voor een foute veronderstelling is me dat hier? En dan die poging om een schuldgevoel te kweken ... Is het omdat ik een opmerking/advies geef over de app? Hier word ik toch even niet goed van.  :huh: :-\

De GPS werkt de helft van de tijd niet op mijn GSM, of ik moet er minuten (5, 6) mee op een open plek staan, en dan nog. Daarom verkies ik om de waarneming op een kaart aan te duiden als het weer niet werkt. Ondertussen loopt mijn battterij leeg omdat dat ding heel de tijd aan het zoeken is naar een locatie die ze toch niet gaat vinden ...

Ik kan met een heel gerust gemoed zeggen dat geen enkele van mijn waarnemingen zodanig afwijkt van de echte locatie dat het ook maar één fout zou geven in de database. Uitgezonderd GPS fouten, want dat gebeurt helaas ook en daar heb ik helaas geen vat op. En waarnemingen waarvan ik in het veld niet zeker ben dat de locatie klopt als ik ze ingeef op een kaart, pas ik steevast thuis nog aan, zodat het minstens binnen de foutenmarge valt die je onderaan het kaartje kan kiezen.

Dat je juiste locaties wil voor een waarneming, dat snap ik voor 100%, vandaar dat ik ze dus ook corrigeer als het niet klopt, maar dat een app zomaar wat dingen aan gaat zetten vind ik not done, zeker als het in mijn geval gewoon niet werkt of dat mijn batterij er onder lijdt. Voor zover ik kan zien doet Obsmapp dat ook niet en geeft het enkel een melding als ze niet aan staat en kan je daarna keurig op het kaartje de juiste locatie aangeven.

:(
Olivier Olyslaegers

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #46 Gepost op: augustus 19, 2017, 20:53:49 pm »

Beste Olivier,

Er gaan nu een paar zaken een beetje door elkaar heen lopen. Ik snap je probleem, maar misschien had je in je eerste post even kunnen melden dat je telefoon kuren heeft, dat had misschien de wat felle reacties bespaard.

Op termijn gaan we zeker naar kijken naar manieren om de GPS niet altijd aan te hebben staan. Batterijgebruik is een belangrijk punt voor mobiele apps.

Op dit moment besteden we echter even de aandacht aan zaken die werken voor de grootste groep niet mogelijk maken. Daarna komen dit soort optimalisaties.

OlivierO

• Member
« Reactie #47 Gepost op: augustus 19, 2017, 20:56:43 pm »

Beste Olivier,

Er gaan nu een paar zaken een beetje door elkaar heen lopen. Ik snap je probleem, maar misschien had je in je eerste post even kunnen melden dat je telefoon kuren heeft, dat had misschien de wat felle reacties bespaard.

Op termijn gaan we zeker naar kijken naar manieren om de GPS niet altijd aan te hebben staan. Batterijgebruik is een belangrijk punt voor mobiele apps.

Op dit moment besteden we echter even de aandacht aan zaken die werken voor de grootste groep niet mogelijk maken. Daarna komen dit soort optimalisaties.

Duidelijk! Dank!  :duim:

Ik gebruik de app ondertussen, naast Obsmapp, en dat is een prachtige aanvulling.
Olivier Olyslaegers

lfrum

• Member
« Reactie #48 Gepost op: augustus 20, 2017, 20:50:10 pm »

Sony Xperia E5 met Android 6.0 De App gaat in een eindeloze lus. startscherm - wit scherm en terug  startscherm  enz…
Ik heb de App verwijderd en daarna opnieuw geďnstalleerd met spijtig genoeg hetzelfde resultaat.
Mvg: Feys Luc.

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #49 Gepost op: augustus 20, 2017, 21:03:20 pm »

Sony Xperia E5 met Android 6.0 De App gaat in een eindeloze lus. startscherm - wit scherm en terug  startscherm  enz…
Ik heb de App verwijderd en daarna opnieuw geďnstalleerd met spijtig genoeg hetzelfde resultaat.

Dat is vervelend. Heb je toevallig deze telefoon? https://www.pdashop.nl/product/737500/sony-xperia-xz-zwart.html. Ik probeer de crash terug te vinden...

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #50 Gepost op: augustus 20, 2017, 21:09:43 pm »

Dat is vervelend. Heb je toevallig deze telefoon? https://www.pdashop.nl/product/737500/sony-xperia-xz-zwart.html. Ik probeer de crash terug te vinden...

Hmm laat maar, je zegt duidelijke welke telefoon je hebt. Crasht de app uberhaupt of blijft de lus eindeloos doorgaan?

feikjeklm

• Member
« Reactie #51 Gepost op: augustus 20, 2017, 21:18:40 pm »

Ik heb een Samsung Galaxy S4. Met het maken van een foto van het beeldscherm van mijn laptop, vervormt de camera mijn foto waardoor deze niet herkent kan worden. De foto wordt dan lichtgroen, en vermeldt 'onbekend kleed'.

Als ik de externe camera gebruik via instellingen dan stopt de app bij het opslaan van de foto.

De app werkt prima bij foto's die rechtstreeks via mijn smartphone zijn gemaakt,

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #52 Gepost op: augustus 20, 2017, 21:22:48 pm »

Ik heb een Samsung Galaxy S4. Met het maken van een foto van het beeldscherm van mijn laptop, vervormt de camera mijn foto waardoor deze niet herkent kan worden. De foto wordt dan lichtgroen, en vermeldt 'onbekend kleed'.

Als ik de externe camera gebruik via instellingen dan stopt de app bij het opslaan van de foto.

De app werkt prima bij foto's die rechtstreeks via mijn smartphone zijn gemaakt,

Dat is interessant. Ik heb een S4 als test toestel maar daar kan ik de app niet eens op installeren. Het groene beeld is bekend van oudere/goedkopere Samsung toestellen. Ik kijk even of ik iets terug kan vinden van de crash bij externe camera.

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #53 Gepost op: augustus 20, 2017, 21:55:44 pm »

Er is een nieuwe versie: 0.9.5.0

Release notes
---------------
Mogelijke fix voor problemen met externe camera instelling op bepaalde toestellen
Fix voor crash op bepaalde toestellen
---------------

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #54 Gepost op: augustus 20, 2017, 21:56:13 pm »

Dat is interessant. Ik heb een S4 als test toestel maar daar kan ik de app niet eens op installeren. Het groene beeld is bekend van oudere/goedkopere Samsung toestellen. Ik kijk even of ik iets terug kan vinden van de crash bij externe camera.

Kan je eens met 0.9.5.0 proberen?

sander bijsterbosch

• Member
    • www.mooinederland.weebly.com
« Reactie #55 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:12:41 am »

Hij werkt goed. Met grasmotten heeft hij nog problemen.
Ik heb 1 grasmot meerdere keren geprobeerd. 5 verschillende soorten kwamen eruit. Dus dat werkt nog niet heel goed.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #56 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:15:16 am »

Hij werkt goed. Met grasmotten heeft hij nog problemen.
Ik heb 1 grasmot meerdere keren geprobeerd. 5 verschillende soorten kwamen eruit. Dus dat werkt nog niet heel goed.

Kan je screenshots sturen? Nog beter: zet de "upload voor analyse" knop aan onder instellingen en post de link die je krijgt hier.

sander bijsterbosch

• Member
« Reactie #57 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:24:13 am »

Ik heb van 3 een screen.
groeten,
Sander Bijsterbosch

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #58 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:35:01 am »

Ik ben geen expert op het gebied van grasmotten. Misschien kan een nachtvlinderaar hier iets over zeggen?

PS Misschien volgende keer problemen met de herkenning in het soortgroep-specifieke topic melden. Dit valt niet echt onder bugs of problemen qua functionaliteit.

sander bijsterbosch

• Member
« Reactie #59 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:45:59 am »

O ja, volgende keer zet ik het onder ervaringen, het is denk ik de variabele grasmot, met de beste foto's kwam hij daar op. Maar ik wou eerst liever Met telefoon proberen.
groeten,
Sander Bijsterbosch
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.038 seconden met 20 queries.