Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Beta Test informatie, graag lezen voordat je begint met de app  (gelezen 5154 keer)

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
Re: Beta Test informatie, graag lezen voordat je begint met de app
« Reactie #30 Gepost op: december 13, 2017, 10:12:28 am »

Wanneer kunnen we weer eens een nieuwe versie verwachten?

Vanaf begin volgend jaar is er structureel budget beschikbaar voor dit project en zullen er nieuwe versies verschijnen.

tgroen

• Member
« Reactie #31 Gepost op: mei 28, 2018, 14:12:27 pm »

Ik maak foto's met de camera en zet die op de computer. Obsidentify maakt het leven daarbij een stuk gemakkelijker. Maar mijn smartphone zit al tamelijk vol en de obsidentifies zijn nogal aan de maat. Ik zou het daarom heel prettig vinden wanneer obsidentify a) ook foto's kan maken met tablet zonder een absurde perspectivische vertekening (soms doet hij het goed), b) foto's kan lezen vanaf Google Drive of Droipbox en c) in landscape mode kan werken. Mijn tablet werkt onder plain Android 8.

Misschien is een webversie een idee, waarnaar je de foto kunt uploaden?
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2018, 14:28:56 pm door tgroen »
grt, Theo

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #32 Gepost op: mei 28, 2018, 15:58:46 pm »

Ik maak foto's met de camera en zet die op de computer. Obsidentify maakt het leven daarbij een stuk gemakkelijker. Maar mijn smartphone zit al tamelijk vol en de obsidentifies zijn nogal aan de maat. Ik zou het daarom heel prettig vinden wanneer obsidentify a) ook foto's kan maken met tablet zonder een absurde perspectivische vertekening (soms doet hij het goed), b) foto's kan lezen vanaf Google Drive of Droipbox en c) in landscape mode kan werken. Mijn tablet werkt onder plain Android 8.

a) Gebruik je de externe camera (eigen camera van tablet) bij ObsIdentify? Daar kan je waarschijnlijk betere foto's mee maken.

b) Foto's uit DropBox/Drive kan je wel doen als je ze eerst expliciet downloadt.

c) staat niet in de planning

Misschien is een webversie een idee, waarnaar je de foto kunt uploaden?

Bijna.......

tgroen

• Member
« Reactie #33 Gepost op: mei 28, 2018, 17:43:10 pm »

a) Nee, de systeemcamera maakt betere foto's, en deze worden toegevoegd aan de verzameling op mijn computer en daarop bewerkt en onderhouden. Daarna pas naar waarnemingen.nl. Een foto maken van het beeldscherm lukt me alleen met de Nachtvlinders app; deze heeft een goede, de andere hebben een extreem vervormde beeldratio of beeldhoek.
b) Is toch wel een aardige omweg. Te meer omdat het menu om een lokale foto te analyseren Google Foto's laat zien, je daarin iets laat selecteren, iets lijkt te downloaden dat vervolgens niet terug te vinden is, maar doet daarna helemaal niets. Komt steeds weer terug in het introductiescherm. Jammer, ik ben hierin de weg kwijt.
c) ...

Maar als ik eenmaal een foto geladen heb, dan levert hij een knap stukje werk.
grt, Theo

JosB

• Member
« Reactie #34 Gepost op: juni 23, 2018, 14:59:43 pm »

Beste ObsID ontwikkelaars,
Allereerst, in prachtig en nuttig initiatief! Tot nu goede en minder goede resultaten, maar dat is inherent aan het systeem/database.
Om zoveel mogelijk goede data te krijgen in waarneming.nl, is een zo laag mogelijke drempel tot invoeren aan te bevelen: de nieuwe demo-website is dus zeer welkom, maar de limiet van android 4.5+ is jammer: het vergelijkbare initiatief van pl@ntnet.org heeft dit niet, en streeft hierdoor ObsID-voor-planten wellicht voorbij (met nu al  een database van bijna 500.000 plantensoorten); het argument dat de nieuwste hard/software noodzakelijk is (zie mijn opm elders in forum) lijkt een ouderwets standpunt, Pl@ntnet faciliteert (als ik het goed heb) alleen up/download van vraag/resultaat en werkt verder volledig op remote server in de cloud.
Sterkte  met de ObsID ontwikkeling in Nl, maar ik hoop tegelijkertijd dat jullie dit ook snel doorzetten naar observation.org / samenwerken met de Fransen is misschien ook een idee.
Misschien een opm voor elders, maar ook ObsMapp vraagt veel van mijn Smartphone, nl 1.1Gb en is daarmee 20-voudig de grootste geheugenconsument van alle apps; ook hier lijkt aansluiting bij nieuwe IT-ontwikkelingen aanbevelenswaardig (cloud, bigdata, switchen tussen online/offline capaciteiten).
Tot slot: ik ondersteun van harte de ObsID/ObsMapp initiatieven, ik test als gebruiker graag mee,
Groet, Jos

Laurens Hogeweg

• Moderator
  • *
« Reactie #35 Gepost op: juni 28, 2018, 10:58:13 am »

Beste ObsID ontwikkelaars,
Allereerst, in prachtig en nuttig initiatief! Tot nu goede en minder goede resultaten, maar dat is inherent aan het systeem/database.
Om zoveel mogelijk goede data te krijgen in waarneming.nl, is een zo laag mogelijke drempel tot invoeren aan te bevelen: de nieuwe demo-website is dus zeer welkom, maar de limiet van android 4.5+ is jammer: het vergelijkbare initiatief van pl@ntnet.org heeft dit niet, en streeft hierdoor ObsID-voor-planten wellicht voorbij (met nu al  een database van bijna 500.000 plantensoorten); het argument dat de nieuwste hard/software noodzakelijk is (zie mijn opm elders in forum) lijkt een ouderwets standpunt, Pl@ntnet faciliteert (als ik het goed heb) alleen up/download van vraag/resultaat en werkt verder volledig op remote server in de cloud.
Sterkte  met de ObsID ontwikkeling in Nl, maar ik hoop tegelijkertijd dat jullie dit ook snel doorzetten naar observation.org / samenwerken met de Fransen is misschien ook een idee.
Misschien een opm voor elders, maar ook ObsMapp vraagt veel van mijn Smartphone, nl 1.1Gb en is daarmee 20-voudig de grootste geheugenconsument van alle apps; ook hier lijkt aansluiting bij nieuwe IT-ontwikkelingen aanbevelenswaardig (cloud, bigdata, switchen tussen online/offline capaciteiten).
Tot slot: ik ondersteun van harte de ObsID/ObsMapp initiatieven, ik test als gebruiker graag mee,
Groet, Jos

Goede opmerkingen. De minimale eis van Android 5.0+ is om de herkenning offline te gebruiken, dat is iets wat Pl@ntnet niet heeft.

Via https://identify.biodiversityanalysis.nl/beta/observation/demo kan je nu ook mobiel de herkenning gebruiken via de cloud (zonder app) en heb je gelijk alle soorten (niet alleen planten). Ik de toekomst voorzie ik een app die zowel online werkt (zoals Pl@ntnet) als offline voor degene die dat graag willen (zelfs in Nederland op bepaalde plekken is mobiel internet beroerd).

JosB

• Member
« Reactie #36 Gepost op: juni 29, 2018, 07:09:18 am »

Dank je wel. Ik heb demo gezien, werkt goed, hoewel natuurlijk in principe voor Nl, dab kun je ook via waarneming.nl - invoeren.
Na bericht NOS over de vele soorten die oprukken vanuit Z-Europa: ik hoop dat ObsID snel uitbreidt naar observation.org (database)!
Ik kijk uit naar de online app van ObsID; Pl@ntnet gebruikt verassend weinig van mijn 1Mb bundel. Groet, Jos

JosB

• Member
« Reactie #37 Gepost op: oktober 16, 2018, 06:52:21 am »

Ter info hier mijn 4-star waardering voor de app: Obsmapp enables a direct identification option through the internet! With this facility it is not needed to install separate apps for which up-to-date versions are needed. Even with my Android 4.4 automated determination is now possible if a mobile connection is available; it consumes only a little of my bundle. Let it work smoothly this way for the 5th star. Chapeau!
Ik vergelijk regelmatig Obsmapp (Obsidentify/Naturalis), Plant@Net en iNaturalis; de laatste scoort de laatste tijd steeds beter terwijl naar mijn indruk Obsidentify/Naturalis wat achterblijft. Ik blijf hopen op een meest simpele Obsmapp met geavanceerde internet/server ondersteuning als tegengewicht. Mvg  ;)
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.238 seconden met 20 queries.