Hoofdmenu

onbekende rups

Gestart door skani, augustus 14, 2017, 15:47:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

skani

Beste mensen, op 10 augustus vond ik op Volkstuin Oud-Zuilen net buiten mijn tomatenkas (waar ook komkommers staan), een rups op de grond, die ik niet kan thuisbrengen, ook niet met het rupsenzoeksysteem. Omdat de rups niet op een plant zat, weet ik niet wat de waardplant zou kunnen zijn. De rups heeft 4 paar buikpoten, en is geelwit van kleur met borstelige haren in zwart en wit, en duidelijke, bobbelige compartimenten. Het lukt me niet een foto mee te zenden (bestand is te groot), kan ik deze op een andere manier verzenden, b.v. per mail??
Vriendelijke groet, Saskia Kipp

Rayan Majoor

Ten eerste, welkom op het forum!
Op waarneming.nl kan je een waarneming aanmaken. Hierbij kan je veel grotere bestanden uploaden. Als je dan vervolgens op de optie 'determineren via het forum' klikt kan je hier je vraag stellen, hebben wij gelijk alle nodige informatie als vindplaats- en datum, zijn de foto's groot en duidelijk afgebeeld en help je gelijk mee met het verzamelen van informatie over de natuur in Nederland, die zo weer gebruikt kan worden om de natuur te helpen :)

Wat deze rups betreft: determineren aan de hand van omschrijving vind ik altijd erg lastig: er zijn zoveel soorten dat je al gauw in de verkeerde richting denkt. Ik denk hierbij namelijk aan de hazelaaruil (http://www.lepiforum.de/lepiwiki.pl?Colocasia_Coryli ), maar kan daar makkelijk totaal verkeerd mee zitten. Het zou dus het handigst zijn als je inderdaad een waarneming hiervan aanmaakt ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

skani

Dank voor je reactie Rayan,

Ik ga een waarneming aanmaken.

Groet, Saskia