Ha Max,
Bedankt voor de toelichting bij de Driemondse sibtaling-claim. Met alleen de beschrijving op waarneming.nl kun je inderdaad niet zoveel. Goed om te horen dat de waarneming is nagetrokken.
@je niet begrijpen van Lutzens opmerking: Lutzen is er (nog) niet van overtuigd dat het artikel inderdaad een wilde herkomst van de Deense sibtaling
aantoont. Ik ben het (na Fox et al. en het laatste door mij gelinkte artikel, dat ingaat op de theorie achter de isotopen-verhoudingen, wat beter gelezen te hebben) in elk geval met Lutzen eens dat wij eenvoudige vogelaars niet zonder meer een wiskundig vergelijking, bestaand uit een bewerking van een aantal geologische/chemische variabelen, begrijpen. Totdat ik meer grip heb op die moeilijke materie, wil ik geen verdere uitspraken doen over de hardheid van de uitkomsten van Fox et al. Niet omdat ik ze niet geloof/in twijfel wil trekken om ergens tegenaan te kunnen schoppen, maar omdat ik wil weten
waarmee ik het precies eens of oneens ben. Eerst verder lezen dus - doe ik ook liever van papier trouwens, maar hee, dit kan gratis op de bank

Alvast een zalige Kerst, en een snelle goeie taibo toegewenst!