Hoofdmenu

websites

Gestart door jasper, september 11, 2004, 12:40:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

jasper

Hallo,

kunnen jullie mij wat site's geven die gaan over zeevogels (pijlstormvogels, Stormvogels, etc)
Want ik ben namelijk een zeevogel liefhebber.

alvast bedankt,

:duim: Jasper

RogiervanV

Kijk hier eens op; DE site voor zeetrekminnend Nederland.

http://www.zeevogelgroep.nl/index.html

Maar misschien kende je em al....   :huh:

Rogier van Viegen

jasper

Zo te zien zijn er niet zo veel site's gewijd aan zeevogels  :(  Of is dit een te groot begrip
Citeerzeevogels

Jasper

Jan Harteman

Tjah het ligt er maar net aan welke vogels je tot de zeevogels wilt rekenen.
Alle soorten (incl. foto's van) Zee-eenden, eiders, zaagbekken e.d. zijn te vinden op mijn website www.harteman.nl
Maar mogelijk vind je er niet de informatie die je zoekt (wel veel links eventueel).

Daarnaast vallen er onder de orde Charadriiformes veel zee-vogels (meeuwen, stormvogels, alken) maar hiervan zijn slechts een klein aantal te vinden op mijn site.

Ik denk dat je op www.google.nl eens moet zoeken naar o.a. Laridae (familie van meeuwen e.d.) of Charadriiformes (zeevogels, kustvogels, weidevogels). Dan kom je al wel weer wat verder. Of zoek eens op de engelse termen Shorebirds, seabirds, waders, stilts, gulls etc. etc.
Dan zul je wel het een en ander vinden.

jasper

Ik zoek meer in de richting van meeuwen, jagers, pijlstormvogels, stromvogeltjes, alken, albatrossen, keerkringvogels, franjepoten.
maar geen eenden/strandlopers of iets wat niet in dit lijstje staat (dank voor de tip, zal eens goed alles bekijken)


BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets