Excursie in de flat

Gestart door Dragonfly, december 06, 2005, 11:52:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Bij het trappenhuis in de flat waar ik woon (Nijmegen), bivakkeren op het moment 5 nachtvlinders. Wie kan mij helpen aan een naam?
Ik ben hier nog erg slecht in, daarom post ik alle foto's. Volgens mij zijn er een paar dezelfde soorten bij... Zoals de kleine wintervlinder???
Ik hoop dat de foto's goed genoeg zijn, ik heb geen macrostand... dus heb ze flink uitvergroot.

1


2


3


4


5


En onderkant van nr.5 door dikke glasplaat heen:
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Elachista

Lijkt me Operophtera brumata.
Groet,
Tymo

acherontia

Allemaal mannetjes Operophtera brumata (kleine wintervlinder), grote kans dat er ook vleugelloze wijfjes te vinden zijn...


Jeroen

Dragonfly

:blink:
Allemaal dezelfde?

Nou ja, toch allen bedankt!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

*edit: foto's teruggezet, door de verandering in de waarneming waren alle foto's ineens weg uit dit topic...*
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Elachista

#5
Rond deze tijd zou je het misschien wel de Kleine kerstspanner (Operophtera santaclausata (of engels: Christmas Moth)) kunnen noemen  :P
Groet,
Tymo

Dragonfly

:lol:

Er komen steeds meer vlinderstjes bij hier, maar alleen meer van dezelfde... Ook bij de vlinderwaarnemingen tieren de grote em kleine wintervlinder. Ach, ze hebben de naam mee  :duim:  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!